Baby boomen bara fortsätter…

Att hålla överraskningar hemliga har aldrig varit min starka sida. Att dessutom undanhålla det största i livet, har rent ut sagt varit terror.

Helst ville jag bara vråla ut till hela världen ATT VI SKA FÅ ETT BARN. //Petra Tungården

Att de här tjejerna bebis-synkar är kanske inte så jättekonstigt med tanke på att följts åt i sina karriärer som influencers ändå sedan de började blogga om sina liv.
Ni vet, då när bloggen fortfarande var det enda verktyg dessa tjejer använde , trots att Youtube slog upp dörrarna redan 14 februari 2005. Instagram dröjde ytterligare och lanserades inte förrän drygt 5 år senare, den 6 oktober 2010 och någonstans där ändrades beskrivningen ”bloggare” till ”influencer”  – ett samlingsnamn för någon som använder mer än en typ av social media i sitt arbete.

Mitt första minne av Petra Tungården är när hon, Forni och Anna Hibbs spelade in serien Glamourama. Pressbilden på trion är så hårdspacklad att tjejerna ser smått lackade ut och i kombination med att Anna Hibbs huvud dragits absurt mycket åt sidan av någon retuscherare så har den bilden etsat sig fast i mitt medvetande.

Igår fick jag frågan om när jag började följa Isabella Löwengrip, och jag kan inte säga exakt vilket datum det var, däremot minns jag exakt VAD som är mitt första minne av henne.
Så här var det:
Vissa av Isabellas läsare kritiserade henne för att göra av med så mycket pengar varje månad, så hon antog någon typ av utmaning där hon skulle klara sig på en begränsad summa varje dag, typ studiebidrag eller liknande, i en månad.
Isabella kapitulerade efter endast några få dagar, med motiveringen att hon var TVUNGEN att köpa en latte av någon anledning som hon skrev ut och kostnaden för denna latte spräckte hennes dagsbudget.
Läsarna var SÅ arga och menade att hon inte alls BEHÖVDE en latte, utan hon VILLE HA en!!!

Läsarna var SÅ upprörda över detta Blondinbellska Latte-svek, vilket nog är anledningen till att det etsat sig fast i mitt medvetande. 🙂
Har ni något sådan minne?

Ps! Det här inlägget spårade ur lite, så jag vill passa på att avsluta det med att säga grattis till Petra, Markus och Pucken som snart kommer få en medlem till i sin lilla familj! 

Årets Mamas

Igår gick Årets Mama-gala av staplen där bland annat Kenza fick ta emot priset som årets ”Impact Mama” för bland annat sättet hon delat med sig av kampen att bli gravid och hur hon vägrar gömma sig när hon ammar sin son ute bland folk.
Hon och vännen Ines (som också är nybliven mamma) delade en bild från gårdagskvällen på Instagram där de visade hur de egentligen hade det på galan.


Här ovan ser ni fem av de sex priser som delades ut igår.
Jag undrar hur Mama tänkte när de gav priset ”revolutionsmama” till en person som bland annat ljugit om att ha betalat sina barnflickor svart och som bara häromdagen försökte tysta mig med diverse hot och lögner då jag offentligt tog avstånd från henne efter att ha fått läsa de hot hon riktat mot en oskyldig kvinna som lever med sina två barn med skyddade identiteter.
Hot – vars enda syfte var att skrämma kvinnans sambo så pass mycket att han inte skulle våga fortsätta med sin och kollegornas granskning av denna prisade och uppmärksammade ”revolutionsmama”.

Verkligen en lyckad utnämning, av Tidningen Mama!
Nästan lika lyckad som den där Veckans Affärers utsåg Isabella Löwengrip till ”Affärsvärldens mäktigaste kvinna” 2018.

Isabella Löwengrips förklaring till de köpta kommentarerna

Igår publicerade jag först ett inlägg där jag lyfte fram faktumet att kommentarerna på Isabella Löwengrips sponsrade inlägg för Chimi Eyewear mest bestod av köpta spök-kommentarer, följt av ett inlägg där företaget omedelbart avbryter samarbetet med Bella.
En stund senare raderar Isabella inlägget utan ett ord till förklaring.
Förklaringen kommer inte förrän flera timmar senare i form av ett svar på en kommentar.  Men inte på samma plattform där det hela ägt rum, utan på sin blogg där den riskerar att gå majoriteten av kritikerna förbi.

Jag vet inte hur ni hade resonerat i det här läget, men hade jag varit helt oskyldig till alla dessa köpta likes och kommentarer så nog fan hade jag gjort mer än att bara ta ner inlägget efter att företaget avbrutit samarbetet.
För det första så hade jag satt mig och raderat alla köpta kommentarer i samma stund som de uppmärksammades, men Isabella lät dem ligga kvar fram till att inlägget togs ner.
Och visst, hon kan ha missat det helt av en eller annan orsak och att det är anledningen till att hon inte rensat under bilden.
Men…hade det varit JAG som fått ett av mina samarbeten saboterat genom att någon annan köpt likes och kommentarer till det för att sänka min trovärdighet, nog fasen hade jag gjort mer än att bara radera inlägget och sen skriva i en kommentar på en helt annan plattform, några timmar senare, att någon gjort det för att förstöra för mig.

Det första jag hade gjort är att ersätta det raderade inlägget med ett nytt där jag klart och tydligt tar avstånd från sabotaget och dyrt och heligt intygar att det inte är JAG som köpt kommentarerna i ett försökt lura uppdragsgivaren och/eller följarna. 
Sedan hade jag använt varenda en av mina andra plattformar för att säga exakt samma sak, i ett försök att försäkra mig om att inte en enda av mina följare missar min förklaring.

Hur hade ni gjort om ni var helt oskyldiga till det här fusket?
Som Bella eller som Bloggbevakning?

Hur originella är egentligen CAIA Cosmetics?

Morgonens kl 09-inlägg handlade om Bianca Ingrossos företag ”CAIA Cosmetics” och hur de nu släpper en parfym för fansen att tjata hål i huvudet på sina föräldrar om att få köpa.
I en Youtube-video som Bianca publicerade igår visar hon upp flaskan och går nästan upp i limningen över hur snygg hon tycker att designen är, och om flaskan hade funnits i en större storlek så är jag relativt övertygad om att Bianca hellre hade åmat sig med och mot den i reklamfilmen, än med den man som hyrts in för ändamålet.

Med andra ord.
Bianca är MER än nöjd med parfymflaskans utseende, men hur originell är den egentligen när allt kommer omkring?
Den är nämligen EXTREMT lik Stora Skuggans parfymflaskor som finns i tre olika utföranden – här nedan är en av dem.

Ponera att det är samma designer som ligger bakom båda flaskorna och att hen äger utförandet.
Då rör det sig kanske inte om ett plagiat, men vill man verkligen ha en produkt som är så HÄR lik konkurrentens?

Men det tar inte slut här, med nästintill identiska parfymflaskor.
Företaget CAIA of Sweden har nämligen tagit anklagelserna ett steg längre genom att på sitt Instagramkonto anklaga CAIA Cosmetics för stöld av både namn och logga.
Deras kommentar om stöld var en direkt respons på att någon de facto blandat ihop dem med CAIA Cosmetics och taggat dem fel, så visst talar det sitt tydliga språk om just hur lika de båda företagens namn och loggor är?

Tidigare har CAIA även anklagats för att vara på tok för lik KKW Beauty.

Tack för tips!