Eftersom jag undanbett mig OT-kommentarer på övriga inlägg så lägger jag in ett litet uppsamlingsheat så här mitt i veckan för era allra mest akuta kommentarer.
So get it all out of your systems!!
GO!

Eftersom jag undanbett mig OT-kommentarer på övriga inlägg så lägger jag in ett litet uppsamlingsheat så här mitt i veckan för era allra mest akuta kommentarer.
So get it all out of your systems!!
GO!
Mängden anmälningar mot företaget bakom hårborttagningsprylarna MyFlawless fullkomligt rasar in till Konsumentverket och fler lär det nog bli, så vida inte ryktet om dem lyckats sprida sig ordentligt.
Några av våra största influencers har marknadsfört produkterna, influencers som är kopplade till nätverk som styr upp deras samarbeten åt dem, så frågan är var ansvaret ska läggas.
Hade jag varit kopplad till ett stort nätverk som får bra betalt för alla samarbeten de skakar fram åt mig så hade jag nog litat på att de gjort sitt jobb grundligt innan de presenterat ett företag och ett samarbete till mig.
Så vad är det egentligen som hänt här?
Är det ansvariga på de olika plattformarna som inte gjort sitt jobb eller är det MyFlawless som lurat brallorna av hela influencer-Sverige?
Följande influencers (och säkert ännu fler) har marknadsfört företaget MyFlawless den senaste tiden och de flesta av dem har sedan tagit bort alla spår av det utan ett ord till förklaring
Marie Serneholt
Isabella Löwengrip
Alexandra ”Kissie” Nilsson
Anna Toledano Book
AnnaLisa Herascu
Alexandra Bring
Isabella Jedler
Jasmine Gustafsson
Amanda Strand
Antonija Mandir
Var tycker ni ansvaret ligger?
Hos influencern? Hos deras plattform som förhandlar fram samarbetet (om de har en) eller hos företaget?
Eller en kombination?
Hon har nämligen inte gjort reklam för en produkt som ska få fiffin att lukta fruktsallad utan två.
Först fick hon ta fram en intimitvål för DeoDoc som skulle lukta som ett somrigt fruktfat i Toscana och nu en kokosdoftande fiffi-ttvål tillsammans med Libresse – oklart om hon varit med i skapandeprocessen eller bara marknadsför produkten.
Cissi Wallin lämnar en kommentar om att man faktiskt inte behöver en massa tvålar för att göra rent sitt underliv – något om många experter också säger – men Nicole tycker absolut att hennes fiffi behöver den då hon verkar vilja avlägsna mer än bara den traditionella fiffi-doften.
Gör ni också det? Tvättar fiffin med mängder av tvål?
Kanske är Nicole paranoid att hennes fiffi ska lukta som Amy Schumers, på en riktigt bra dag – som ett litet ladugårdsdjur?
#FreeTheFiffi
En av mina absolut första CD-skivor var Systrarna Graafs debutskiva (och kanske den enda skivan de släppt?) och jag och mina tjejkompisar kunde alla rörelserna till ”You got what I want” som vi skamlöst levde ut på dansgolvet.
Nu, mer än 20 år senare blåser syrrorna liv i den gamla dängan, om inte med sång så med skor.
I ett samarbete med Reebok så frontar de en kampanj för skor och den här gången är det Graafsyrrorna som har det DU vill ha, snarare än tvärt om.
Herregud, vilken nostalgi!
Om Basic Element, Dr Alban, Vengaboys och Drömhus fortfarande kan tjäna pengar på att kuska runt och spela gamla dängor så borde väl även Systrarna Graaf kunna göra det. Och även om de inte BEHÖVER pengarna så kan de väl göra det ändå, för oss. FÄNZEN!! För mig och min bästa tjejkompis Hanna!? (Hon vet inte om detta ännu, men ändå…) 🙂
Jag vet att det handlar om skor, men det skiter jag i!
Kan man boka dem för sin 40-årsfest tror ni?
Finns det en rabattkod?