Jag älskar Egoinas funderingar och kommer här med en egen

?? Vad menas med och är egentligen poängen med ”snabbuppvärmning” på ugnar. En helt idiotisk funktion ju. Eller? Varför blir det inte varmt lika fort om man sätter på ugnen som vanligt, eller om man skruvar upp värmen på max exempelvis? Måste det verkligen finnas en egen funktion för ”snabb uppvärmning”? Fattar noll. //Egoina

Ifrågasättandet = Livets elixir
Och jag har ett eget ifrågasättande som jag bara MÅSTE få svar på!
Ok. Here goes.

För några år sedan (eller när det nu var) så lanserades Panodil Zapp – den lite snabbare värktabletten.
Panodil Zapp innehåller natriumvätekarbonat, som gör att magsäcken töms snabbare och därför kommer också effekten snabbare jämfört med den hos den ”traditionella” tabletten.
Min fundering är: VARFÖR säljs den långsammare tabletten fortfarande? Finns det människor som inte vill ha den snabbaste lindringen och i så fall varför? Ska det kännas som att man verkligen har förtjänat den, när effekten slutligen kickar in?
Något lurt är det..
Man vill väl ALLTID ha den snabbaste lindringen mot exempelvis huvudvärk varje gång? Eller?
Det är väl knappast så att man exempelvis sitter på ett flygplan och kallar på flygvärdinnan med orden:
”Ursäkta, har ni huvudvärkstabletter? Tack, jag tar gärna två stycken, men kan ni vänta en kvart innan ni kommer ut med dem till mig för jag vill verkligen längta efter att bli av med värken idag? Åh, tack!

Kan NÅGON snälla, please förklara resonemanget bakom detta?
Det stör mig nämligen VARJE gång jag står och ska handla receptfria smärtstillande. M kan intyga att jag ställer frågan till honom med irritation på rösten, VARJE GÅNG.

Synoptiks svar på kritiken mot Monas Universum

I morse skrev jag om hur Monas Universum pudlat över sitt inlägg från gårdagskvällen, ett inlägg där hon ”hänger” ut en av de kvinnor som får hjälp av Synoptiks hjälpprogram. 
Mona kritiserar kvinnans utseende, påpekade att hon såg gammal ut och trots att hon med största sannolikhet aldrig kommer bli medveten om att hon medverkar i bloggen så regerade många på det respektlösa i Monas agerande.
En följare valde att konfrontera Synoptik och fick följande svar på frågan hur de ser på saken:

Tankar?

 

Laila Bagge gör smygreklam för lånföretaget Direkto på Instagram

Konsumtionslån och gräddfilen rakt ner i skuldfällan anser en del, medan andra – som Laila Bagge, försöker lyfta fram Direktos ”låneåterbäring” som något fantastiskt.
Jag är ytterst tveksam till sånt här.
Min mamma har alltid sagt – konsumera inte för lånade pengar!
Givetvis menar hon då inte bostadslån eller liknande investeringar, utan rena ”rummelpengar” . Att ta lån för att gå på krogen, att köpa drinkbord för, shoppa skor och resor för – DET är ”rummelpengar”.

Jag har lite samma känsla för den här typen av reklam som jag har för reklam och samarbeten gällande plastikkirurgi.
Jag tycker det är förkastligt och jag förstår inte hur man kan vilja använda sitt namn och varumärke till att promota det.

Vad anser ni om den här typen av samarbeten? 
Har någon av er kanske rent av själv gått i den lyxiga fällan och tänkt att ”det här ju faktiskt skitbra”? LÅNEÅTERBÄRING!!??
Det bara MÅSTE vara bra!!
Och visst, det finns säkert de som fått exakt den hjälp och/eller frist de behövt av Direkto eller liknande företag och det säger jag ingenting om..
Se bara till att läsa ALLT det finstilta innan du ingår några avtal, och ta reda på exakt vad kostnaden kommer bli om du inte lyckas betala tillbaka lånet innan räntan börjar ticka.
Och tro mig, den tickar snabbt!
Här skrev jag om snabba sms-lån när bloggen fortfarande låg i sin linda, men principen är i princip densamme.

TILLÄGG!
Jag blev så insnöad på själva lånen att jag helt glömde bort anledningen till varför jag sparade ner den här posten från början ju!
Laila Bagge bryter nämligen mot marknadsföringslagen och gör smygreklam!
USCH! In och anmäl!!!
Tack för påminnelsen!

KLICKA HÄR!!

Reklam för…?

Jag har ingenting emot varken tuttar eller bröstvårtor, men när det kommer till generell reklam så vore det kanske bra om produkten som marknadsförs fick lika mycket utrymme som en av de två tuttarna i alla fall.
I det här caset av smygreklam (”ad” på slutet är på intet vis godkänt) för Daniel Wellington så behöver man alltså engagera sig i något av en tvåstegsraket.
1. Följaren behöver gå in på Instagram för att se bilden här ovan.
2. Följaren behöver gå in Lovisas ”highlights” för att överhuvudtaget få en uppfattning om hur produkten hon marknadsför ser ut.

Att hon med största sannolikhet kan skära glas med sina nipplar framkommer dock med en gång.
Bra att veta, tänker jag, om behovet helt plötsligt skulle uppstå!
Har du exempelvis tagit dig vatten över huvudet med projektet ”DIY Tiffanylampa” så har Lovisa lösningen på alla dina problem-så länge de är glasbeskärningsrelaterade.

GOALZ!