
Lovisa visar upp sina nya sneakers från Miu Miu (ett samarbete med New Balance”) och skriver att det är hennes drömmars gympadojor.
De går för dryga 20 000 kr på Ebay men då får man också extra skosnören på köpet.

I det här inlägget rockar Lovisa både sina nya, überlyxiga sneakers och sin white bag alaia – en nätt liten sak som ny kostar över 25 000 kr (och ja, för den nyfikna, hon har den visst även i svart).
Det hela är ett reklaminlägg för ”fast fashion”-kedjan Bikbok, och jag kan inte låta bli att fnissa lite åt kombinationen av budgetmode och high-end lyx. Det är ungefär som när David Beckham gjorde reklam för AliExpress som sponsor för OS i Paris – hur mycket tror vi att han egentligen handlar där?
Faktum är att Lovisa kan få 460 par Bikbok-brallor för samma värde som hennes accessoarer. 460 par! Det är nästan så man undrar om de där byxorna blir mer värda av att komma i närheten av en väska för en halv månadshyra…
Vad tycker ni om mixen?
Kul? Konstig?
Avslutningsvis det här inlägget, som jag delade på Instagram igår.
”En pundarkvart” frågar någon i Lovisas kommentarsfält, medan andra i mitt kallar det för mer av en ”bunker”, toppat med ett glas vatten.
Andra förfasas över att Lovisa Worge lagt glasögonen från Chanel med glaset ner, vilket riskerar att repa dem och en tredje grupp undrar hur någon kan tycka att det här ser trevligt eller inbjudande ut.
Givetvis finns det även de som anser att Lovisas inlägg är ”perfektion” och ”goals” med det verkar vara de gamla vanliga ”kommentars-piparna”.
Vad tycker ni?
