De nyblivna singlarna letar boende

Love Islandparet, de nyblivna singlarna och de blivande föräldrarna Nicci Hernestig och Andreas Deak har lagt ut mer eller mindre identiska inlägg på Instatstory, där de söker nytt boende eftersom de avslutat sin relation. 
Spontant kan jag känna att läget är en smula mer angeläget för Herr Deak med tanke på att både han och Nicci är skrivna hos hennes familj på Ekerö.
Med tanke på att de gick från superförälskade till supersinglar inom loppet av en vecka så kan jag tänka mig att stämningen är en smula frostig mellan Andreas och resten av familjen, men jag kan ha fel.

De skulle absolut kunnat påbörja sin egen version av ”Tomten är far till alla barnen” där familjer korsas hitan och ditan, men det brukar sällan bli så himla bra. 
Förhoppningsvis får de båda napp på sina annonser med boende inom lagom avstånd till varandra. Kanske inte så kul att bli grannar på en gång – trots att det skulle underlätta viss logistik – men Bromma är stort och sannolikheten låg.

Happy hunting!

Kritik mot Caia Cosmetics blöta reklamfilm

Jag har helt glömt bort den här reklamen från Caia Cosmetics, som dök upp i mitt flöde för ett tag sedan. 
Produkten som används är deras ”dewy drop serumfoundation” som får modellen att se blöt ut i ansiktet, och jag insåg att jag inte var ensam om det efter att ha läst Nyheter24s artikel om just detta.
Det är många som är kritiska till reklamfilmen, och som skriver att resultatet blev sämre efter att produkten applicerats än det var innan, och jag kan inte annat än hålla med.
Jag undrar mest hur det här blev en publicerad reklamfilm, och om man tror att det här ska sälja fler produkter? Modellen såg ju strålande ut innan det började kladdas på hennes ansikte, så ingen skugga bör falla på henne.
Sen när är ”dewy” lika med ett blött och svettigt utseende?
Jag vill inte se ut så, vill du?

Helt ärligt så fick den här reklamfilmen mig att avstå från att beställa hem och testa den här produkten, trots att beskrivningen initialt tilltalade mig.

Om att ”investera” i märkesväskor

Jag spelade in en podd med Avanza idag och vi skulle prata om ”girl math”. Alltså att kvinnor köper väskor som investering. Jag tog med mig denna LV-väska dagen till ära. Den är säkert 13 år. Modellen har faktiskt ökat i värde. Men jag har slarvat bort kvitto och äkthetsbevis så då vet jag inte vad värdet skulle vara. Och det är väl just precis det – Ska man ”investera” i väskor så behöver man i princip ha dom inlåsta – Oanvända. En chanelväska som man ställer på marken ibland och har insidan färgad av en läppspenna utan lock säljs liksom inte lika dyrt…. (note to self)…

Trots att väskor HAR gått upp i värde så är det inget jag rekommenderar, håll dig till fonder, aktier, sparkonto med höga räntor och amortering. Väskor får liksom vara en bonus… :- ) // Isabella Löwengrip

Uppfriskande med någon som säger så här om påståendena att det skulle vara en investering att köpa en ny märkesväska. 
Isabella har gästat en podd för att prata om ämnet och säger att ”om man nu ska ”investera” i väskor så bör man hålla dem inlåsta och absolut inte använda dem, för minsta lilla slitage sänker så klart värdet på dem.
Det finns säkerligen väskor som ökar i värde, som de från Hermés, men det måste väl ändå vara undantaget som bekräftar regeln?

Hur kul är det, att köpa en dyr väska och sen stoppa den i bankvalvet eller ha ett väskmuseum bakom tjocka glasrutor hemma att beundra på avstånd?
Det är det kanske? Som att investera i konst?