En influencer som lämnat sin tidigare image bakom sig

När jag startade Bloggbevakning var ”Moa Murderess” en influencer med hår i palettens alla färger, och medlem i en grupp influencers som kallades sig själva för ”The Kick Back Pack”. 
Sedan dess har det hänt mycket…
Moa har flyttat till en gård i Västernorrland där hon fokuserar på hållbarhet och självförsörjning. I början av året lät hon smeknamnet ”Moa Murderess” gå i graven till fördel för det nya namnet ”Moa Magdalena”. Eftersom hon inte lyckades byta namn på sitt gamla Instagramkonto med 218 000 följare så ersattes det av ett nytt konto där Moa i skrivande stund har 19 000 följare.
Nu har hon även låtit det färgglada håret förvandlas till en brun page med lugg och hon delar med sig av sina funderingar om att förändras och gå vidare i ett inlägg på Instagram och jag tycker hon har helt rätt.

Jag har i princip aldrig varit rädd för att vara mig själv och att se ut som jag vill. Jag har alltid gått min egna väg oavsett mobbning och elaka ord.

Men, när jag för några år sedan kände att den alternativa stilen inte riktigt var jag längre och att jag kände en starkare dragning till det mer naturliga utseendet, då blev jag plötsligt osäker.

Ska jag lämna en stil och identitet jag har haft i nästan hela mitt liv? Vem är jag utan den??

Det allra svåraste har faktiskt varit offentligheten. Det är det som har hållit mig tillbaka mest. Hela mitt varumärke har byggts på ”Moa, den där tjejen med färgglatt hår och cool klädstil”.

Ni har alltid fått se mig i galna hårfärger och det har varit svårt för mig att släppa. Kommer en förändring innebära att jag förlorar mitt jobb? Kommer folk verkligen vilja fortsätta följa mig när jag inte längre är den där färgglada ”coola” personen?

Som tur är har jag insett att det inte är pga mitt utseende som folk följer mig (med ett undantag för några få) utan det är min personlighet och innehållet jag lägger upp.

Men det är lätt att tappa bort sig själv på vägen och helt ärligt tror jag att man kommer göra det ett par gånger under sitt liv. Vi är under ständig utveckling så inte undra på att man ibland blir tveksam på sig själv.

Sluta aldrig vara den du är ❤️

Är det här min que att skaffa rosa hår? 😉

Malin Berghagen om det felaktiga dödsbudet

Lasse Berghagen har legat nersövd i en dryg vecka pga komplikationer som tillstött efter en hjärtoperation, vilket så klart måste vara extremt skrämmande och traumatiserande för nära och kära. Att personen i fråga är välkänd och en av Sveriges mer folkkära personer adderar säkert ytterligare en dimension ovanpå känslorna eftersom det hela även blir en nyhet för media att rapportera om.
Föreställ er då att en av dessa medier, felaktigt går ut och informerar allmänheten om att personen ifråga dött, och att familjen tvingas hantera det, ovanpå sina känslor om rädslan att förlora sin familjemedlem.

Det gjorde nämligen radiostationen Mix Megapol i sin nyhetssändning. De dödförklarade Lasse Berghagen, någonting som dottern bemöter så här på Instagram:

Jag har fått en massa meddelanden och frågor om jag kan kommentera Mix Megapols fadäs att dödsförklara pappa. Nu är flera upprörda över denna fadäs och nu skrivs det om detta. Mitt svar är följande: Det är inte mitt jobb att läxa upp en klumpig anställd på en media kanal. Det får deras chefer göra. Jag och familjen är fullt upp med att bejaka kärlek, livet, hälsa och omtänksamhet. INTE klumpig eller nyhetstörstande journalistik eller bristande teknologi. Vi har liiiiiiite annat att göra liksom. ??. Så all kärlek och tålamod till de inblandade på kanalen. ?Och för pappas fans : Släpp det! ??♥️ Lägg er tid och energi på det som hyllar livet och ha en fin lördag. Kärlek!

Malin Berghagen tar det hela med ro, och kallar det för en fadäs av en klumpig anställd och att det inte är någonting att lägga tid och energi på.
Kanske blir det så när man vuxit upp i en kändisfamilj, som bevakats av media sedan dagens man föddes?

Samir Badrans nya företag att göra smygreklam för…

Samir Badran ska tydligen börja sälja kläder igen, och jag säger igen eftersom det var kläder som låten Success skulle göra reklam för, men som ledde till en musikkarriär istället för en designresa, men nu är han alltså på att igen. 
Han har redan börjar göra smygreklam för företaget på sitt Instagramkonto, och har han riktig tur den här gången så slipper han kanske en smäll på fingrarna från Reklamombudsmannen och går direkt till Patent och Marknadsdomstolen den här gången.
Jag undrar om han också kommer visa dem fingret, kalla dem för ”haters” och önska dem dålig karma? Det hade varit extremt underhållande att se i så fall. ?