Från PH till tv-predikant?

Eric Hagberg – ”Snygg-Eric” från Paradise Hotel har gjort lite av ett imagebyte på Instagram.
Från vinnare av Paradise Hotel till att se ut som en tv-predikant som, istället för att prata om Gud, bara pratar om mineraler och vitaminer.
Han skriver även att han är en terapeut, som visserligen inte är en skyddad titel, men verkar i alla fall inte vara en legitimerad sådan. Jag undrar vad det handlar om? Terapeut inom vad?
Mineraler och vitaminer?

Någon av er som följer honom, och som reagerat på den här image-förändringen?
Det kan även vara läge att slänga in en och annan reklamidentifiering, Eric. Bara ett tips.

Paow ska bli satanist

Det är nytänkande, det får vi väl ändå ge henne?
Nog måste hon vara först bland influencerna att bli satanist? Eller har jag missat någon ljusskygg stackare som egentligen är det som borde få credd?
Vissa filmar sin förlossning, andra målar black face och så har vi Paow som ska bli satanist. Genom ett ansökningsförmular.
Jag har kanske snöat in på boken ”Blod, eld, död: en svensk metalhistoria” av Ika Johanesson och Jon Jefferson Klingberg, för jag var övertygad om att det i alla fall var någon form av antagningsprov eller intagningsritual för att gå med i ett satanistiskt samfund. Ni vet, offra småvilt eller dricka varandras blod och så, men icke.
Allt du behöver göra är att fylla i dina svar och hoppas på att få en pin med posten.
På samfundets hemsidan kan man till och med läsa att:

Vi har ett gott synsätt till djur, vi ser dom som oss och behandlar dem därefter.

Med den inställningen skulle ju till och med Therese Lindgren kunna gå med här. 😉

Vad tycker vanliga kunder om sådant här?

Bildkälla: Michaela Forni Instastory

Kära Michaela,

Varmt välkommen tillbaka till Hotel Diplomat!
Vi är glada att ha dig tillbaka hos oss och önskar dig en underbar vistelse. Tveka inte att låta oss veta om du skulle behöva någon extra.
Bästa hälsningar, Anna & Team Diplomat

Det är insmickrande meddelandet tvivlar jag på att personalen på Hotel Diplomat skriver till ”vanliga” gäster utan fluffet är nog exklusivt för kändisar och influencers som man mer eller mindre vet kommer posta om det på sina sociala medier.
Hur får det ”vanliga” gäster att känna?
Att det bara är vissa kändisgäster som får den här typen av service? Hade alla fått det hade det varit en annan sak, men så är inte fallet.
Är det en bra marknadsföringsstrategi från hotellet sida, eller får det motsatt effekt eftersom alla vanliga och betalande gäster inser hur mycket mindre bra och tillmötesgående service man får, jämfört med en influencer – i det här fallet?

Socialen hörde av sig till Margaux Dietz efter skandalvideon

Jag har två frågor:

1. Blev hon förvånad att det här hände, med tanke på ”boing boing-inslaget” med sonen i hennes video?

2. Varför är det alltid så synd om Margaux, när det i grund och botten handlar om ganska rimliga konsekvenser för ett kapitalt uppfuck?
Att kalla det för ”drev” är bara ett försök till lite klassisk fokusförflyttning. Har hon inte dragit det här en gång redan, i SVT-dokumentären? Tänker hon att det här stickeriet ska funka bättre den här gången?