Som besökare på Nyheter24 samtycker du till användandet av s.k. cookies och adblockeridentifiering för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

Black Week börjar om

 
Dagar
 
Timmar
 
Minuter
 
Sekunder

Därför förbjuds Super Bowl-reklamen med Scarlett Johansson

Nej, det verkar inte bli någon Scarlett till sporten.
1 av 9

Nej, det verkar inte bli någon Scarlett till sporten.

Faksimil Youtube

Eller någon mer miljövänlig läsk.
2 av 9

Eller någon mer miljövänlig läsk.

Faksimil Youtube

Om inte Sodastream tänker om.
3 av 9

Om inte Sodastream tänker om.

Faksimil Youtube

Scarlett hade i varje fall kul under inspelningen.
4 av 9

Scarlett hade i varje fall kul under inspelningen.

Faksimil Youtube

Scarlett har tidigare medverkat i kampanjer för Louis Vuitton...
5 av 9

Scarlett har tidigare medverkat i kampanjer för Louis Vuitton...

PLANET PHOTOS / Stella Pictures

...Mango....
6 av 9

...Mango....

Planet Photos / Stella Pictures

och Dolce & Gabbana, här med Matthew McConaughey.
7 av 9

och Dolce & Gabbana, här med Matthew McConaughey.

Stella Pictures

Inte bara för parfym utan även smink.
8 av 9

Inte bara för parfym utan även smink.

Dolce & Gabbana/PLANET PHOTOS / Dolce & Gabbana/PLANET PHOTOS

Här för Moët & Chandon Champagne.
9 av 9

Här för Moët & Chandon Champagne.

PLANET PHOTOS / Stella Pictures

Nöje | 29/01/2014 10:59

Företaget Sodastream borde ha lärt sig en läxa från förra året, men nej. Nu kan man tvingas censurera en del av reklamen för att den ska få visas under Super Bowl.

"Sorry Coke and Pepsi" heter den reklamfilm med Scarlett Johansson som företaget Sodastream nyligen släppt. Det var tänkt att den skulle premiärvisas under amerikanska Super Bowl - men som den är nu får den inte sändas alls.

Enligt företaget själva handlar det om att tevebolaget Fox stoppar Sodastream eftersom de nämner konkurrenterna Coca Cola och Pepsi utan anledning i reklamen. 

Något som fått Sodastreams vd Daniel Birnbaum att använda hårda ord.

– Fox är rädda för Coke och Pepsi, menade han. 

På frågan vad tevebolaget skulle vara rädda för svarade han USA Today:

– Vilken reklam i Amerika nämner inte sin konkurrent? Det här är sådant som händer i Kina. Jag som amerikan är besviken. 

Inte första gången

Sodastream verkar inte ha lärt sig alls vad som fungerar eller inte. Förra året förbjöds den reklam som visar när två varubud från Coca-Cola och Pepsi får flaskorna de bär med sig söndersprängda av en Sodastream.

Se året reklam här:


Förra årets förbjudna reklam:


Men Sodastreams verkar ändå ha nått en bit på vägen i sin marknadsföring. I reklamen säger Scarlett: "Om jag bara kunde få buskapet att bli viralt", innan hon kastar av sig sin vita rock för att avslöja att hon under bär en svart cocktailklänning. 

Såg fram emot att få synas på Super bowl

Något som inte helt oväntat lär hända, för att inte säga att de redan hänt, efter nyheten om att reklamen inte kommer att sändas. Däremot lär Scarlett bli en aning besviken om Sodastream inte ändrar reklamen så att den kan sändas under det enorma idrottsevenemanget.

– Jag trodde aldrig att jag skulle göra en Super bowl-reklam. Det är en enorm plattform, bara att få göra något så flaschigt och iögonfallande är roligt, säger hon i bakom kulisserna-filmen som företaget publicerat på Youtube