Hanna Friberg, 31, var bara 14 år när hon startade bloggen "Hannalicious" – namnet som sedan skulle komma att bli hennes varumärke.
Snabbt växte sig bloggen stor och Hanna insåg att detta var plattformen för henne. Genom att inspirera sina följare kring allt ifrån mode, mat, träning och resor har hon idag vuxit sig enorm på sociala medier.
I samma veva som hon bytte företagsnamn från "Hannalicious" till Hanna Friberg la hon ned bloggen och satsade istället helhjärtat på influenceryrket. Bland annat så är Hanna en riktig baddare på Youtube där hon titt som tätt lägger upp videos från sin vardag. Hon är även stor på Snapchat och Instagram.
Och det flyter minst sagt på. Hanna Friberg AB har tillgångar på över 15 miljoner kronor.
I dag driver hon även podden "Måndagsvibe"tillsammans med vännen Lovisa "Lojsan" Wallin. 2025 hade även serien "Girls of Stockholm" premiär på Prime Video där Hanna har en central roll.

Hanna Fribergs företag i konkurs
Men 2025 valde Hanna att bredda sina vingar ännu mer. Hon lanserade nämligen sin e-handelssatsning, Freía Resort, som skulle sälja alltifrån kläder, textilier och reseprodukter.
Bolaget fick vid uppstarten kritik för att använt sig av ohållbart material och vara alldeles för dyrt, skriver Ehandel.
Under premiärdagen så tampades sajten med tekniska problem och lagret sålde, till skillnad från många andra influencersläpp, inte slut på långa vägar.
Nu har uppgifter kommit som berättar att bolaget satts i konkurs.

Handlingar från Tingsrätten visar att det är Hanna Friberg själv som ansökt om konkursen på grund av företagets skulder, berättar Aftonbladet.




