"Vad i?" Klicka vidare i bildspelet för flera KÄNDA otrohetsaffärer.
"Vad i?" Klicka vidare i bildspelet för flera KÄNDA otrohetsaffärer. - Foto: SVENSKA DAGBLADET
Hur Kristen Stewarts genetik ser ut kan vi bara gissa. Men hon vänstrade under förhållandet med Robert Pattinson. - Foto: Ap
Tiger Woods var otrogen mot svenska frun Elin.
Tiger Woods var otrogen mot svenska frun Elin. - Foto: AP
Charlie Sheen mot Denise Richards.
Charlie Sheen mot Denise Richards. - Foto: TT Bild
Ashton Kutcher mot Demi Moore.
Ashton Kutcher mot Demi Moore. - Foto: TT Bild
Bill Clinton mot Hillary.
Bill Clinton mot Hillary. - Foto: TT Bild
Jude Law mot Sienna Miller.
Jude Law mot Sienna Miller. - Foto: TT Bild
David Beckham mot Victoria.
David Beckham mot Victoria. - Foto: TT Bild
Elizabeth Hurley och Hugh Grant var ett par i över 13 år. Och han var otrogen.
Elizabeth Hurley och Hugh Grant var ett par i över 13 år. Och han var otrogen. - Foto: Stella Pictures
Skådespelaren Jon Hamm, 41, har varit tillsammans med sin flickvän Jennifer Westfeldt, 42, i nästan 15 år. Men nu verkar det vara trubbel i paradiset – skådespelaren tycks ha levt sig in i rollen som sin "Mad Men"-karaktär Don Draper lite väl mycket. Han har nämligen synts festa hårt på barer och ragga upp snygga tjejer som inte är hans flickvän, avslöjar The Daily. - Foto: Stella Pictures / Lionel Hahn
Efter att själv ha blivit bedragen av Jude Law så gjorde Sienna Miller samma sak. Sienna inledde år 2008 en relation med den gifta miljardären och fyrabarnspappan Balthazar Getty. Deras relation blev kort men intensiv. - Foto: Stella Pictures
Chris Brown har hunnit vara otrogen mot Rihanna. Bland annat har han haft sex med en blondin i sin studio, och sågs dessutom hångla med en bystig och sexig brunett på en nattklubb. - Foto: Planet Photos / Planet Photos

Ny undersökning: Otrohet är ärftligt

Vill du veta om din partner är benägen att bedra dig? Då kan det vara klokt att titta på vad dennes föräldrar haft i kikaren.

DRD4

DRD4 är en längre version av dopamin-receptorn och kallas en "spänningssökande gen".

Tidigare studier har visat på ett samband mellan DRD4 och bland annat följande: Spel, alkoholism, drogmissbruk, matmissbruk, passion för skräckfilmer och ADHD.

Av alla egenskaper vi ärver av våra föräldrar är benägenheten att vara otrogen definitivt en av de sämre.

När Illicit Encounters, en otrohetsdejtingsajt i Storbritannien, nyligen genomförde en undersökning på 2 000 av sina medlemmar fann de att hela 73 procent av kvinnorna som haft en affär utanför äktenskapet även har mammor som vänsterprasslat.

Männen lika usla

62 procent av dessa kvinnor sa att deras mammas otrohet spelade en direkt roll i deras egna beslut att ha en affär.

Männen var inte mycket bättre, 54 procent sa nämligen att deras pappors utomäktenskapliga affärer gjorde det lättare att släppa in otrohet i sitt egna förhållande.

Otrohets-gen

Så är otrohet gentetiskt? Forskare från Binghamton University och New York State University har kommit fram till att omkring hälften av personer med en särskild gen (DRD4), har en större tendens att vara otrogna, skriver Huffington Post.

---

Klicka vidare i bildspelet ovan för att se vilka kändisar som av allt att döma tycks haft otrogna föräldrar.