Varje år släpper Interbrands sin lista över världens mest värdefulla varumärken. Två giganter tar första och andraplatsen för tredje året i rad.
För att bestämma vilka företag som hamnar överst på listan har man tittat på hur företaget har gått ekonomiskt i kombination med vilket inflytande varumärket har på konsumenters inköp och i vilken grad varorna kan säljas till höga priser, skriver Resumé.
1. Apple

Bildkälla: TT
2. Google

Bildkälla: TT
3. Coca-Cola

Bildkälla:
4. Microsoft

5. IBM

Bildkälla: TT
6. Toyota

Bildkälla: TT
7. Samsung

Bildkälla: TT
8. GE Money Bank

9. McDonald's

Bildkälla: TT
10. Amazon

Bildkälla: TT
11. BMW

Bildkälla: TT
12. Mercedes-Benz

Bildkälla: TT
13. Disney

Bildkälla: TT
14. Intel

Bildkälla: TT
15. Cisco

Bildkälla: TT
