Frisören berättar om den känsligaste kundgruppen.
Frisören berättar om den känsligaste kundgruppen. - Foto: Pexels och Gorm Kallestad/NTB/TT

Frisören avslöjar: Här är den absolut känsligaste kunden

De allra flesta lämnar frisörstolen nöjda, men det finns en kundgrupp som tenderar att vara särskilt känslig för slutresultatet.
– Det har hänt att det blivit ett helvete, säger frisören Sandra till Nyheter24.


När kunder sätter sig i frisörstolen har de ofta väldigt specifika önskemål om hur de vill bli klippta och i regel lämnar de också salongen nöjda.

Men vissa kunder är mer kräsna än andra när de ska kika på slutresultatet och för Nyheter24 berättar frisören Sandra om vilka det är.

Här kan du läsa om vad du bör göra om du blivit missnöjd efter ditt frisörbesök.

Frisören: "Ett sammanbrott"

Enligt Sandra är det blivande brudar, som kommer för att få en bruduppsättning, som kan vara särskilt känsliga när de tittar sig i spegeln.

– De absolut flesta är ju jättenöjda, det vill jag verkligen säga, och de kan skicka bilder i efterhand från bröllopet där de tackar för uppsättningen och sådär, säger hon och fortsätter:

– Men det har hänt att det blivit ett helvete. Det kan vara exakt samma uppsättning som man testat innan, men det är en stressig dag med mycket känslor och då har det hänt att bruden fått ett sammanbrott och skyller det på någon detalj i håret. 

I vissa fall har det, enligt Sandra, hänt att bruden ifråga bett om ursäkt senare.

– Då är det ju inget mer med den saken. Jag kan ändå förstå att känslorna går på högvarv när det är en så viktig dag.

Sandra heter egentligen någonting annat.

De senaste nyheterna direkt i din inkorg!