Elmedina Menekshe, 20, fick hem möglig mat – tre veckor efter att hon lagt sin beställning hos Foodora.
Elmedina Menekshe, 20, fick hem möglig mat – tre veckor efter att hon lagt sin beställning hos Foodora. - Foto: Privat

Elmedina, 20, fick Foodora-maten efter tre veckor: "Helt svart"

När Elmedina Menekshe, 20, beställt mat via Foodora dök leveransen inte upp förrän tre veckor senare – och synen hon möttes av i påsen lämnade henne i chock.
– Jag blev helt stum, säger Elmedina till Nyheter24.


Det var i början av november som studenten Elmedina Menekshe, 20, använde sig av Foodora för att beställa thaimat till sin hemadress i Göteborg – men utan framgång. 

Efter att ha väntat i flera timmar på maten skrev hon till slut till företaget som då uppgav att de fått information om att maten hade levererats. Så var dock inte fallet, och Elmedina skulle därför få en kompensation för den uteblivna leveransen.

Elmedina fick hem möglig mat: "Helt stum"

Men det hela tog en ny vändning tre veckor senare. Då dök nämligen matleveransen upp utanför Elmedinas dörr.

– Jag tänkte att de hade kompenserat mig, säger hon till Nyheter24 om hennes första tanke när hon fick syn på påsen. 

Den tanken försvann dock kvickt när 20-åringen öppnade påsen och såg maten.

– Innehållet i påsen var thaimat som var helt möglig. Kycklingen var möglig och det var någon äcklig vätska runt om och en helt svart möglig citron, berättar hon och fortsätter:

–  Jag blev helt stum. 

"Jag blev spyfärdig"

Elmedina, som uppger att hon blev "helt rasande", tog direkt en bild på maten och skickade den till Foodora. 

– Jag tänkte att nu måste jag få prata med någon om detta och jag ville bara få det bekräftat att det jag hade fått hem inte var acceptabelt, säger hon till Nyheter24.

– Jag blev spyfärdig av att se maten och fick kväljningar. Kunde inte äta på hela dagen. 

"Jaha, det var du som fick rutten mat"

Enligt Elmedina tog inte Foodora kontakt med henne förrän de blev varse om att hon kontaktat media.

– Jag hade kontaktat dem innan och det tog dem nästan två dagar att ta kontakt med mig. När de väl tog kontakt med mig visste de inte "vad problemet var” och sa: ”jaha, det är du som fick rutten mat”. Jag fick ingen kompensation och det var inget de tog upp heller. De menar på att de inte har någon aning alls om hur detta kan ha hänt. 

Foodora: "Vi är ledsna att det blivit fel"

I ett mejl till Nyheter24 skriver Johanna Lindskog Lindell, pressansvarig och kommunikationschef för Foodora i Norden, följande:

"Vi är ledsna för att det blivit fel med leveransen. Vi vet att budet varit vid adressen dagen då beställningen gjordes, vi kan också se att det inte skedde någon leverans från oss till denna adress i måndags."

Men ursäkten till trots har Elmedina inga planer på att använda Foodora igen. 

– Jag tog bort appen redan första gången när min mat blev försenad då jag tyckte att deras service var superdålig.

/
Mat
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!