Lidl dissar konkurrenten i senaste bananreklamen: "Inte bara för..."
Lidl la ut en bild på Facebook för att uppmärksamma sitt billiga pris på bananer – och passade på att smyga in en liten diss till sina konkurrenter.
Gillar du artikeln?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få fler artiklar som denna direkt i din inkorg - helt kostnadsfritt.
Våren har präglats av ett priskrig mellan landets största matjättar, där prissänkningar och diverse kampanjer avlöst varandra för att fånga kundernas uppmärksamhet.
Lidl var tidiga med att sänka priserna på 100 varor – och kort senare kontrade Ica med att göra drygt 300 varor billigare.
Även Coop har gjort prisjusteringar på sina varor under våren, men de nya priserna har vid flera tillfällen bara gällt deras medlemmar.
"Prissänkningarna är en investering från vår sida, den kommer att ta på vår marginal. Då prioriterar vi att erbjuda bästa pris för våra medlemmar, som också är våra ägare", skrev Therese Knapp, pressekreterare på Coop, i ett mejl till Nyheter24 i slutet på april.
Coops nya drag i priskriget: 100 varor blir billigare – men det finns en hake
Lidls passning till konkurrenterna
Just den här typen av kampanjer gör Lidl en passning till i sin senaste Facebook-reklam för bananer.
"Inte bara för medlemmar", skriver de till annonsen, följt av en blinkemoji.
Inlägget, som har över 400 gilla-markeringar, möts av skratt och hejarop i kommentarsfältet. Några enstaka kunder kopplar skämtet till Coops medlemskampanjer, men om det varit Lidls avsikt är inget de kommenterat.
"Se Coop här är det rena bananer som gäller, och inte något trams med rabatt enbart för medlemmar!", skriver en kund.