Läskedrycken Coca-cola grundades av John Pemberton år 1886 i USA och är i dag världens mest välkända läskedryck.
Coca-cola har sålts till miljontals människor och 98 procent av jordens befolkning känner till varumärket, enligt coca-cola.com.
I dag finns läsken i drygt 200 länder och lanserades i Sverige 1953.
År 2006 introducerades Coca‑Cola Zero runt om i världen. I april året därpå lanserades Coca‑cola zero sugar med ett nytt recept, för att vara så lik vanlig Coca‑cola som möjligt.
Kundens vidriga upptäckt i Coca-colaburken
Nyheter24 har tidigare skrivit om kunden Amanda Enger, 24, som gjorde en fasansfull upptäkt i sin Coca-cola burk.
Amanda skulle dricka en burk Coca-cola, men i burken fanns inte bara läsk, utan även en tjock brun klump av något oidentifierbart. Amanda lade ut en bild på upptäckten på Facebook och varnade känsliga personer.
I en intervju med Nyheter24 berättade Amanda att hon aldrig upplevt något liknande och är äcklad över händelsen.
– Jag vet inte ännu vad det var i burken. Jag har skickat in burken till Coca Cola, så får se vad som händer i fortsättningen. Jag kände mig lite äcklad och förvånad då jag aldrig upplevt något sådant tidigare, sa hon till Nyheter24.

LÄS MER OM HÄNDELSEN HÄR: Kundens vidriga upptäckt i Cola-burken: “Äcklad och förvånad”
Stora förändringen i Coca-colas julreklam
Under jul brukar man kunna se den klassiska Coca-cola reklamen med tomten som kör en stor lastbil. Reklamen spelades i tv-rutorna örsta gången år 1995 som en del av varumärkets återkommande kampanj "Holidays Are Coming".
Men nu kommer det ske en stor förändring med reklamfilmen. I jul kommer Coca-cola nämligen sända en AI-genererade annons i vissa länder.
En av AI-varianterna ser ut som Coca-colas klassiska reklamfilm med jultomten som kör en stor lastbil, vilket flera andra medier rapporterat om däribland Expressen och Feber.
MISSA INTE: Senaste nytt – ta del av det som händer just nu