Det händer titt som tätt att till synes otippade varor får spridning i sociala medier och snabbt leder till tomma hyllor i butikerna.
I helgen skrev Nyheter24 om en ny köptrend på Lidl i Finland som fått kunder att vallfärda till butikerna.
Produkten alla vill lägga vantarna på heter Ultimate Speed Car Cleaning Gel och är tänkt att användas för att rengöra svåråtkomliga utrymmen i bilen, som ventilationsgaller och mugghållare.
Ikea-varan alla vill ha
Men sommaren 2025 bjuder på fler överraskningar på konsumtionsfronten.
En Ikea-vara som alltid funnits mitt framför näsan på oss svenskar har nämligen gått viral på Tiktok – och blivit omåttligt populär.
Det är inget mindre än deras koncentrerade blåbärssaft, som säljs i flaskor om 495 milliliter och kostar 39 kronor styck.

Skapar kaos på Tiktok
Vad är det som fått Tiktok-användare runt om i världen att bli så sugna på blåbär då?
Jo, tydligen gör den sig perfekt som sirapsliknande smaksättare i kalla kaffe- och matchadrycker. Den håller dessutom en bättre prisnivå än konkurrerande produkter som finns på marknaden.