Som besökare på Nyheter24 samtycker du till användandet av s.k. cookies och adblockeridentifiering för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

Silja Lines sexstrategi: "Sjukt hög liggfaktor"

- 10/06/2012, 17:23 -
. . .det estniska rederiet Tallink.
1 av 3

. . .det estniska rederiet Tallink.

Hasse Holmberg/Scanpix

Nyblivna studenter lockas nu med på kryssningen  med en antydan om att det ska vara enkelt att hitta. . .
2 av 3

Nyblivna studenter lockas nu med på kryssningen med en antydan om att det ska vara enkelt att hitta. . .

Faksimil Tallink Silja Line

100% party arrangeras i samarbete med. . .
3 av 3

100% party arrangeras i samarbete med. . .

Faksimil: Tallink Silja Line

"De vill väl lägga fram det som ett superroligt party à la Magaluf".

STOCKHOLM. Arrangörerna bakom sommarkryssningen "100% party" bestämde sig för att locka studenter och ungdomar med en inte helt etiskt korrekt formulering. På Silja Lines hemsida marknadsförs eventet nämligen som en sexkryssning, rapporterar Aftonbladet.

"Liggfaktor: sjukt hög", skriver arrangörerna på Tallinks hemsida.

Kryssningen, var destination är lettiska Riga, riktar främst in sig på ungdomar samt nyblivna studenter. Åldersgränsen är 18 år och arrangörerna satsar på "party fullt ut".

– De vill väl lägga fram det som ett superroligt party à la Magaluf, säger Tallink Silja Lines kommunikationschef Janis Pavuls till Aftonbladet.

Företaget anser att formuleringen är "slarvigt uttryckt" och har lovat att prata med personerna som är ansvariga för eventet.

I skrivande stund har däremot ingen förändring skett - "100% party" beskrivs fortfarande som en kryssning med "sjukt hög liggfaktor".