Tittarna rasar mot nya Ica-reklamen: "Från bäst till sämst"
En månad har gått sedan Suzanne Reuter och Björn Kjellman gjorde uppmärksammad entré i Ica-reklamen. Men tittarna är inte nöjda med nya Stig och Stina – och på företagets Facebooksida växer kritiken.
När Loa Falkman, 73, meddelade att han skulle sluta som Ica-Stig drog en vild spekulation igång om vems hans efterträdare skulle bli. Alla hade en åsikt om vem den perfekta ersättaren var.
Till slut avslöjades det att det var Björn Kjellman, 57, och Suzanne Reuter, 68, som hade fått rollerna som Stig och hans syster Stina.
Läs mer: Nya Ica-Stig har gjort debut i rutan – så här såg det ut
"Var är familjeandan?"
Nu har det det nya "syskonparet" gjort tre filmer – men domen från tittarna är hård. På Icas Facebooksida väller kritiken in:
"Var är familjeandan som tidigare fanns? Och nu när det ska vara två syskon så är det ändå inte roligt. Syskon bråkar med varandra men dessa filmer alltså."
"Jag har alltid gillat ICA-reklamen men nu är den inte alls trevlig. Den varma och välkomnande andan som fanns tidigare är borta."
"Jag som alltid tyckt Ica reklamen varit en av det bästa har nu blivit en av de sämsta, trist."
Och det är bara tre av hundratals negativa kommentarer.
Hoppas kunna visa bredd
Under lanseringen av Loa Falkmans ersättare märkte Ica av det stora engagemanget – och var förberedda på att förändringen kunde väcka reaktioner.
– Det finns ett väldigt stort engagemang kring våra reklamfilmer. Detta kan göra att förändringar blir lite känsliga, säger Joakim Bengtsson, marknadschef för Ica Sverige till Nyheter24 och fortsätter:
– Vår förhoppning är att vi ska kunna visa på en tydligare bredd och djup i våra nya karaktärer och vi hoppas såklart att de ska tas emot väl av publiken när de får möjligheten att lära känna våra nya karaktärer mer.
LÄS MER:
Björn Kjellman i nya rollen som Ica-Stig: "Det är skitjobbigt"
Nya Ica-Stig har gjort debut i rutan – så här såg det ut
Därför tog Suzanne Reuter rollen som Ica-Stina: Inga skamkänslor