Som besökare på Nyheter24 samtycker du till användandet av s.k. cookies och adblockeridentifiering för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

Här tävlar de i att stirra på en Samsungmobil

- 29/05/2013, 07:20 -
Några av de som försöker stirra ned Samsungtelefonen.
1 av 8

Några av de som försöker stirra ned Samsungtelefonen.

Faksimil Youtube

Den argaste av alla i arga leken.
2 av 8

Den argaste av alla i arga leken.

Faksimil Youtube

Ett bråkande par fick stopp på den här killen.
3 av 8

Ett bråkande par fick stopp på den här killen.

Faksimil Youtube

Det gäller att göra allt som kan för att tysta alla störningsmoment.
4 av 8

Det gäller att göra allt som kan för att tysta alla störningsmoment.

Faksimil Youtube

Tävlingen var en reklamkupp för Samsungs Galaxy S4.
5 av 8

Tävlingen var en reklamkupp för Samsungs Galaxy S4.

Faksimil Youtube

Här kraschar en motorcykel in i ett blomstånd, något som fick en man som stått i nästan 50 minuter att ge upp.
6 av 8

Här kraschar en motorcykel in i ett blomstånd, något som fick en man som stått i nästan 50 minuter att ge upp.

Faksimil Youtube

En brinnande man bakom mig? Nej, jag ska fortsätta stirra.
7 av 8

En brinnande man bakom mig? Nej, jag ska fortsätta stirra.

Faksimil Youtube

Ballongfest efter att en man klarat utmaningen.
8 av 8

Ballongfest efter att en man klarat utmaningen.

Faksimil Youtube

Skulle du klara av att stirra rakt på en telefon en hel timme i sträck? Det är inte så enkelt, visar detta klipp.

ZÜRICH. En reklamkupp till förmån för Samsungs smartphone Galaxy S4 har spridits en hel del på nätet de senaste dagarna. Anledningen är den något annorlunda "tävlingen" som äger rum i den.

Under rubriken "Alla ögon på S4:an" får personer på tågstationen i schweiziska Zürich stirra på en Galaxy S4. Om de klarar en hel timme utan att se bort får de en telefon. Tävlingen är en klar blinkning till telefonens omtalade funktion - att man delvis kan styra den med blicken.

Det är dock inte lika lätt som det låter att titta på en telefon i 60 minuter, ska det visa sig. 

Se själv i klippet:


Det är Swisscom som gått ihop med Samsung för att genomföra kampanjen. Men som Business Insider skriver liknar den minst sagt denna reklamfilm för Coca-cola Zero och Bondfilmen Skyfall - som gjordes av Duval Guillaume Modem: