OMG, det var aldrig en klänning – vi har levt i en lögn typ forever

Hah! Det är inte alls en kvinna i klänning... det är en kvinna i mantel.


Trodde du att symbolen för kvinna på offentliga toaletter föreställer en kvinna i klänning? Då har du trott fel.

En briljant reklambild från företaget Axosoft visar att vi sett fel hela tiden – det är i själva verket en kvinna i mantel.

Syftet med kampanjen är enligt företaget att få bort den normativa bilden av kvinnor. På kampanjens hemsida skriver de att ”kvinnor ofta förbises och hamnar utanför på grund av fördomar”.

Nu vill de, med kampanjen som lanserades i samband med en teknikkonferens i Arizona, hylla kvinnor genom att förändra ordningen.

Och en kan kalla kampanjen för hyllad:

/
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!
Har du också sett fel?
Tack för din röst!
Senaste nytt

Betalade inte för rävringen – auktion tas om

Oförändrad prognos om asylsökande till Sverige

12 000 personer väntas söka asyl i Sverige i år, enligt Migrationsverkets senaste prognos. Bedömningen är därmed oförändrad från prognosen i februari.

S-ledaren: Omdömeslöst rekrytera kompis

S-ledaren Magdalena Andersson är kritisk till Anna Kinberg Batras uppmärksammande rekryteringar.

Polisen rapporterar om brand, Degerfors

"Räddningstjänsten befinner sig på Stora Valla i Degerfors och släcker brand", skriver polisen på sin hemsida.

Talade om "infiltratörer" – Modi anklagas för hat

Indiens ledare Narendra Modi anklagas för hat mot muslimer efter att ha beskrivit dem som "infiltratörer".

Positiva toner inom tjänstesektorn

Tjänstesektorn i eurozonen repar sig. Inköpschefsindex steg i april till 52,9, klart över marknadens förväntningar som låg på 51,8. Framförallt märks en uppgång i Europas största ekonomi Tyskland. Ett indextal över 50 brukar traditionellt indikera tillväxt.