Nyheter24
Annons

Tekniskt strul hos Postnord – uppmanar kunder att höra av sig

Publicerad: 26 okt. 2025, kl. 19:06
Uppdaterad: 27 okt. 2025, kl. 11:26
Postnord har haft tekniska problem. Foto: Emil Langvad/TT & Tomas Oneborg/SvD/TT

Postnords kundservice har haft tekniska problem som har påverkat inkommande e-post från kunder. Problemen uppstod hos en underleverantör och har lett till att vissa mejl inte har nått fram som de ska.

Problemen uppstod under tisdagen

Enligt Postnord började problemen den 21 oktober klockan 14:45. Det handlade om störningar i flödet av inkommande e-post till bland annat Kundservice, vilket gjorde att många kundförfrågningar inte registrerades direkt i systemet.

"Vi har sedan 21/10 haft tekniska problem hos en underleverantör. Det har påverkat vårt inkommande flöde av e-post till, bland annat, Kundservice", skriver Postnord på sin hemsida.

Problemen åtgärdade – men viss e-post saknas fortfarande

Postnord meddelar att problemen är åtgärdade sedan den 23 oktober klockan 15:00. Trots detta kan viss e-post som skickades mellan den 21 och 23 oktober fortfarande saknas i systemet.

Annons

För kunder som skickade mejl under den perioden och inte fått svar uppmanar Postnord att kontakta Kundservice via telefon eller chatt.

Kontakta Postnord på telefon eller via appen

Kunder som behöver hjälp kan nå Postnord på telefon 0771 33 33 10. Det går också att använda chatten i Postnords app för snabbare kontakt.

Postnord uppmanar alla som väntar på svar från Kundservice att använda dessa alternativa kontaktvägar för att undvika ytterligare förseningar.

Kommentarer

Annons
Annons
Annons