Här bilderna som borde ersätta New Yorkers sexistiska kampanj
Louise Winblad fick nog av New Yorkers nya sexistiska kampanj. Hon har gjort illustrerat bilder som visar en sannare bild av kroppen.
Gillar du artikeln?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få fler artiklar som denna direkt i din inkorg - helt kostnadsfritt.
Du missade nog inte New Yorkers senaste reklam. Den har mötts av massiv kritik och anklagas för att vara sexistisk, vilket den helt uppenbart är.
En av personerna som reagerade på den porriga reklamen är Louise Winblad. Hon skapade tre illustrationer som skulle vara mycket rimlager än New Yorkers bilder.
Bildkälla: Louise Winblad
– Först blir man helt paff, sedan såg jag målgruppen. Tjejer i 12 till 15 årsåldern. Då kändes det ännu mer sjuk, säger Winblad till Nyheter24 och fortsätter:
– Om man bortser från att de är hemska så är de rätt komiska. Tar man bort det porriga blir det tre vardagliga situationer fast i underkläder.
Hon tror att det är viktigt att tala om för 15-åringar att "det här är helt galna bilder".
– Man är van att se kvinnokroppar halvnakna och helnakna lite när som helst på stan. Jag vill lyfta fram en annan bild som förhoppningvis är lite mer äkta, säger hon.
– Det här var en tillbakablick 15 år bakåt i tiden som vi inte behöver.