Tisdag 15 Jun
Stockholm

Kvinnounderkläder för män - en dundersuccé

Företaget säljer bland annat behåar, trosor och nattlinnen för män.
1 av 8
Företaget säljer bland annat behåar, trosor och nattlinnen för män. Foto: HommeMystere
En nytänkande reklamannons.
2 av 8
En nytänkande reklamannons. Foto: HommeMystere
Underkläderna ska vara mycket bekvämare än vanliga kalsonger.
3 av 8
Underkläderna ska vara mycket bekvämare än vanliga kalsonger. Foto: HommeMystere
HommeMysteres behåar är anpassade efter en manskropp och har därför bättre passform.
4 av 8
HommeMysteres behåar är anpassade efter en manskropp och har därför bättre passform. Foto: HommeMystere
Något för mer romantiska tillfällen kan tänkas.
5 av 8
Något för mer romantiska tillfällen kan tänkas. Foto: HommeMystere
Utbudet hos företaget utökas hela tiden och efterfrågan är stor.
6 av 8
Utbudet hos företaget utökas hela tiden och efterfrågan är stor. Foto: HommeMystere
Den stora majoriteten av företagets kunder är från USA.
7 av 8
Den stora majoriteten av företagets kunder är från USA. Foto: HommeMystere
Företaget räknar med att forsätta växa de kommande åren.
8 av 8
Företaget räknar med att forsätta växa de kommande åren. Foto: HommeMystere

Trött på dina gamla bomullskallsonger? Nu finns det fler valmöjligheter för män i underklädesdjungeln.

Kommentera
Kopiera länk
Dela
Läs mer
Fakta om företaget

HommeMystere levererar underkläder världen över och företaget fortsätter växa.

70 procent av deras kunder är från USA.

Australien, Kanada och Storbritannien står för 25 procent av kunderna.

De sista fem procenten stor resterande Europa för.

I framtiden tror Brent att den europeiska marknade kommer att växa.

Företaget säger att de även har en del kvinnliga kunder men att deras fokus ligger på produkter för män.

Företagets underklädesleverantör i Kina ränkar med att dubblera produktionen de kommande åren. 

AUSTRALIEN. Företaget HommeMystere från Australien säljer kvinnliga underkläder riktade till hetrosexuella män. Affärsidén är så framgångsrik att företaget nu planerar att öppna butiker i Storbritannien. 

Idén till företaget fick Brent Krause och hans fru Lara för fyra år sedan när de tyckte att det inte fanns tillräckligt med underklädesalternativ för män. 

– Om du vill ha något annat än bomull så är dina val är mycket begränsade men går du igenom ett vanligt varuhus så är utbudet av damunderkläder enormt, säger Brent till The Sun.

De flesta av företagets kunder är från USA och på andra plats ligger Storbritannien. I USA finns redan flera butiker och nu ska produkterna även komma till affärer i Storbritannien.

– Det är som om designers lämnar sin fantasi hemma och tror att deras enda alternativ är färg, boxer eller y-front. Naturligtvis kan du köpa "underkläder" för män men bara skämtsorten, säger Brent till The Sun.

Medelålders män i förhållande vanligaste kunden

Därför bestämde sig paret för att göra underkläder som passade män men samtidigt var i samma fina material som kvinnliga underkläder. Underkläderna blev snabbt populära och snart fick företaget förfrågningar om fler produkter. Enligt Brent går nu HommeMysteres försäljning mycket bra och deras vanligaste kund är män i medelåldern.

– Profilen av våra standardkunder, baserat på vår undersökning, är förmodligen en man i ålder 40 till 60 år som är gift eller i ett förhållande med en kvinna. Som gillar underkläder men inte berättar det för sin fru och bara skämmer bort sig själv då och då. Den homosexuella marknaden är inte en stor köpare för oss, säger Brent till Yahoo7.

Se HommeMysteres reklamfilm nedan:


I teveserien Seinfeld uppfann Cosmo Kramer i ett avsnitt en behå för män. Om företaget hämtat någon inspration från komediserien är oklart.

Se när Kramer presenterar sin uppfinning i videoklippet:


Kommentera
Kopiera länk
Dela