Som besökare på Nyheter24 samtycker du till användandet av s.k. cookies och adblockeridentifiering för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

Kvinnounderkläder för män - en dundersuccé

Företaget säljer bland annat behåar, trosor och nattlinnen för män.
1 av 8

Företaget säljer bland annat behåar, trosor och nattlinnen för män.

HommeMystere

En nytänkande reklamannons.
2 av 8

En nytänkande reklamannons.

HommeMystere

Underkläderna ska vara mycket bekvämare än vanliga kalsonger.
3 av 8

Underkläderna ska vara mycket bekvämare än vanliga kalsonger.

HommeMystere

HommeMysteres behåar är anpassade efter en manskropp och har därför bättre passform.
4 av 8

HommeMysteres behåar är anpassade efter en manskropp och har därför bättre passform.

HommeMystere

Något för mer romantiska tillfällen kan tänkas.
5 av 8

Något för mer romantiska tillfällen kan tänkas.

HommeMystere

Utbudet hos företaget utökas hela tiden och efterfrågan är stor.
6 av 8

Utbudet hos företaget utökas hela tiden och efterfrågan är stor.

HommeMystere

Den stora majoriteten av företagets kunder är från USA.
7 av 8

Den stora majoriteten av företagets kunder är från USA.

HommeMystere

Företaget räknar med att forsätta växa de kommande åren.
8 av 8

Företaget räknar med att forsätta växa de kommande åren.

HommeMystere

Nyheter | 24/04/2013 18:42

Trött på dina gamla bomullskallsonger? Nu finns det fler valmöjligheter för män i underklädesdjungeln.

AUSTRALIEN. Företaget HommeMystere från Australien säljer kvinnliga underkläder riktade till hetrosexuella män. Affärsidén är så framgångsrik att företaget nu planerar att öppna butiker i Storbritannien. 

Idén till företaget fick Brent Krause och hans fru Lara för fyra år sedan när de tyckte att det inte fanns tillräckligt med underklädesalternativ för män. 

– Om du vill ha något annat än bomull så är dina val är mycket begränsade men går du igenom ett vanligt varuhus så är utbudet av damunderkläder enormt, säger Brent till The Sun.

De flesta av företagets kunder är från USA och på andra plats ligger Storbritannien. I USA finns redan flera butiker och nu ska produkterna även komma till affärer i Storbritannien.

– Det är som om designers lämnar sin fantasi hemma och tror att deras enda alternativ är färg, boxer eller y-front. Naturligtvis kan du köpa "underkläder" för män men bara skämtsorten, säger Brent till The Sun.

Medelålders män i förhållande vanligaste kunden

Därför bestämde sig paret för att göra underkläder som passade män men samtidigt var i samma fina material som kvinnliga underkläder. Underkläderna blev snabbt populära och snart fick företaget förfrågningar om fler produkter. Enligt Brent går nu HommeMysteres försäljning mycket bra och deras vanligaste kund är män i medelåldern.

– Profilen av våra standardkunder, baserat på vår undersökning, är förmodligen en man i ålder 40 till 60 år som är gift eller i ett förhållande med en kvinna. Som gillar underkläder men inte berättar det för sin fru och bara skämmer bort sig själv då och då. Den homosexuella marknaden är inte en stor köpare för oss, säger Brent till Yahoo7.

Se HommeMysteres reklamfilm nedan:


I teveserien Seinfeld uppfann Cosmo Kramer i ett avsnitt en behå för män. Om företaget hämtat någon inspration från komediserien är oklart.

Se när Kramer presenterar sin uppfinning i videoklippet: