Jag gör mitt för miljön!

Efter att Löwengrips kladd och krämföretag beslutade sig för att byta namn och utseende på sina produkter samtidigt som de minskade mängden i många av dem och även höjde priset så svor jag på att inte köpa en enda produkt till från dem – trots att deras snabbtorkande hårlotion varit lite av en favorit här hemma.

Men nu när Matsmart förbarmat sig över hela LCCs restlager och tagit på sig att sälja av 88 000(!) av deras produkter som annars skulle slängas så passar jag på att slänga alla mina moraliska betänkligheter ut genom fönstret för att bunkra ordentligt.
Jag passade även på att köpa den där deodoranten som tydligen säljs oftare i Sverige än exempelvis glas med fisljummet rosévin på valfri uteservering i sommar-Sverige.
Jag har velat testa den men min smärtgräns för deodorant går någonstans vid 40 spänn, och med tanke på att den kostade 129 kr tidigare så har jag aldrig ens övervägt att köpa den.

Men nu ska den ”sverkas” minsann!
Jag är redo att utsätta den rosa deodoranten för de sommarsvettiga Gervidska armhålorna och jag lovar att återkomma med resultatet.
Får den stanna kvar i toalettskåpet eller kommer jag ”sverka” den i närmaste soptunna?
Spänningen är olidlig!

Så vad är min spontana reaktion om Matsmarts utförsäljning av LCC?
– Bra för Matsmart.
– Bra för mig och andra konsumenter som inte bryr sig nämnvärt om utseendet på förpackningen.
– Inte så bra för Löwengrip. Ingen existerande kund kommer ju handla deras nya produkter på flera månader eftersom de flesta gjort som jag och bunkrat upp med sitt favoritkladd och kräm.

Ja, enligt Isabella så nådde Löwengrip sitt säljmål redan under våren och tur är väl det för jag kan inte tänka mig att det kommer klirra så mycket mer i kassan under resten av året.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *