
Det måste vara bråda dagar för kommunikationsansvariga Marisol Was efter Expressens avslöjande igår.
ALL form av kritik och/eller omnämnande av Expressens artikel raderas omedelbart på Instagram och stoppas före publicering på bloggen, i någon form av strutsig ”huvudet i sanden-damage control”.
Isabella Löwengrip tänker kanske att detta är smart, att låta stormen blåsa förbi, men jag tror att det snarare kan ha motsatt effekt.
Att eftersom Isabella låtsas som att det regnar så kontaktar läsarna företagen direkt istället, företag som nu insett att de kanske blivit förda bakom ljuset av Isabella i denna, något kostsamma historia?
Det här tycker jag är lite intressant:
En annan aktör Isabella Löwengrip har samarbetat med det senaste halvåret är Mat.se som ägs av Axfood. Bolagets presschef Claes Salomonsson medger att de inte vet hur många läsare Isabella Löwengrip har.
“Det går inte att kontrollera, vilket vi önskar att det gick. Hela fenomenet är så nytt”, säger han till Expressen.
Det är klart det går att kontrollera!
Enkelt är det också…
Herregud, är det vad Isabella och hennes hejdukar slagit i dem?
Att det inte GÅR?
Snarare handlar det om att Isabella inte VILL, eftersom hennes faktiska siffror är ett fragment av de hon påstår sig ha, men att det inte skulle gå är bara ytterligare en i raden av Isabellas bluff-strategier.
Det kallas Google Analytics och visar i princip ALL information som går att efterfråga idag.
När jag avslöjade Isabellas statistiklögn och faktiska siffror förra året så var jag i kontakt med flera advokater som efter att fått ta del av uppgifterna menade att detta kan röra sig om både avtalsbrott och bedrägeri.
Att de företag som Isabella lurat kan ta detta vidare och stämma henne, något som skulle kunna bli både en riktigt dyr historia men också en rejält pinsam sådan.
