Instagram, instagram, instagram!

Den Instagramhumoristiska serien – InstaSitcom – som både Anitha Clemence och Johanna Nordström var med i och även marknadsförde på sina konto, verkar ha försvunnit.
Eller är ”missing in action” som vi som bott i USA skulle säga…
För jag HAR faktiskt bott i USA och blivit så där amerikaniserad i mitt språk att jag ibland känner mig som  som en blandning mellan Victoria Silvstedt och Dolph Lundgren när jag öppnar munnen. tro det eller ej! (Den som vet, vet….) ?
Men tillbaka till ämnet…

Både InstaSitcoms Instagramkonto och hashtag har helt försvunnit och utan en enda förklaring till varför. 
(Om ni sett en förklaring någonstans så hojta gärna!)
Istället har Anitha Clemence börjat publicera små videoklipp på sig själv med den nya hashtaggen #anithasitcom och som bilden visar så är detta avsnitt 3 av den här nya, något förvirrade följetongen.

Vad tycker ni om sådana här projekt?
Där influencers ska ”skådespela, spexa” eller något i den stilen?

I min värld finns det bara två influencers som riktigt lyckats med konceptet och den ena är Gina Dirawi och den andre är Ellen Bergström.
Många av Ellens samarbeten görs på detta sätt vilket placerar henne på en helt egen nivå och här är ett inlägg om bland annat det.

Och på tal om att försvinna från Instagram…
Ni är många som undrat så jag tar tillfället i akt att berätta att det är Anna Book själv som tagit ner sitt konto.
Så här skrev hon i ett sms till mig:

Jag har dragit mig för att skriva om saken, just för att jag vet hur kommentarerna kommer låta.
Jag vet att ni vet vad jag menar, så bara sköt den diskussionen någon annanstans är ni snälla – exempelvis på Flashback där ordet förtal inte betyder någonting alls, för jag kommer radera alla kommentarer som riskerar att vara förtal.

200 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Sist jag hörde om InstaSitcom var det att dom bytt namn till SoMe-sitcom eller liknande (eftersom Instagram hört av sig och varit lite småsura), samt att dom sökte företag som ville göra samarbeten. Kanske var det svårt att hitta, eller så är det nåt nytt på gång.

    Problemet är väl att influencers sällan är så roliga. Ellen och Gina är undantag. Är man rolig på riktigt så kan man absolut spexa på instagram, som t ex ovan nämnda Johanna som ju är jätteroligt – men så är hon ju komiker först och främst, inte influencer.

      Men är Ellen verkligen rolig? Tycker mest hon är skrikig och fånig.

        Ellen är INTE rolig.

          Det är ju verkligen en smaksak…

            Camilla är kompis med henne och skulle aldrig skriva något annat. Precis som hon blivit vän med Cissi Wallin och Foki. Många av de som har anledning att fjäska för Camilla för att hon ska sluta skriva kritiskt om dem, och som kontaktat henne privat, har hon blivit kompis med.

            Jag tror att de influencers som gjort det tänker ” keep your friends close, but your enemies closer”.

              Ja, så är det säkert

        Ja Ellen är rolig och en fin människa. ?

        Enligt mig är hon rolig, jag skrattar ofta åt hennes klipp. Men alla har ju olika humor 🙂 så finns inget rätt eller fel.

        Tyckte serien på SVT hon gjorde va rolig, annars… Nja ibland.

      Jag älskade Ellen förr, men nu känns det väldigt överdrivet hela tiden. Det är som man sagt ett skämt alla skrattar åt, sen ska man dra 100 skämt till för man vill att alla ska fortsätta skratta.
      Tycker det är syns då hon är väldigt gullig och rar tjej

        Varför är det synd? Hon verkar ju må bra och trivas med det. Man kan inte falla alla i smaken.

      Men många bloggkärringar och influensabrudar är ju skrattretande och roliga utan att fatta det själva. Ganska komiskt att House of philia som hatar att bli kallad tant visar upp sig i sin höstoutfit. Täckkappa från Bursnel.
      Helt perfekt ju när man matar fåglarna i parken, går till bingohallen eller syjuntan.

        Den var ju skitsnygg. Och dyr. Men det är ngt du förmodligen inte haft råd med, så ett bekymmer mindre för dig

          Har tittat på MoD:s kommentar i nån minut nu men förstår fortfarande inte hur du förstod vad den har råd med och inte, snälla upplys mig hur man utläser det! ??

          Jag bekymrar mig aldrig för min ekonomi och har råd att köpa det jag vill. Just den här kappan ser tantig ut och täckkappa och Busnel brukar förknippas med tant.
          Det var därför jag blev full i skratt. Någon som vill verka ungdomlig bör inte klä sig i tantkläder liksom.

        Just dunkappan som HOP bär på bilderna ser väl inte tantigare ut än någon annan dunkappa? Tycker den var rätt snygg faktiskt. Men i övrigt håller jag med om att det lätt blir lite tantvarning när man bär Busnel.

        Jag har ett par plagg från dem (en skepparkavaj, en knälång klänning och en kjol) och när det gäller både klänningen och kjolen måste jag styla det med skor och accessoarer som gör att det blir mindre tantigt. T ex lågskor till klänningen fungerar inte alls.

      Tänker jag på någon annan, eller är inte Ellen skådespelerska i grunden, som sedan fick ett stort instakonto?

        Jag har för mig att hon va med i en grupp vars musik spelades på mina fjortis-fester.
        Typ klick eller kick.

    Lustigt hur olika man är. Jag tycker inte vi har någon kvinna i Sverige som är rolig på riktigt (knappt någon i övriga världen heller). Eller jo, Susanne Reuter under sina glansdagar!

      Sorglig åsikt

        Åsikten är det inget fel på. Snarare sorgligt att det knappt finns några roliga kvinnor.

          Att det inte finns några roliga kvinnor ÄR en åsikt.

            /11:04

            Tack för klargörandet. Hur lyckades du luska ut det?

              Jag är åsiktsforskare.

                Skärp dig!
                Gina Dirawi
                Johanna Nordström
                Katrin Sundberg
                Petra Mede
                Och utomlands t.ex:
                Sarah Silverman
                Amy Schumer

                Bland det mest befängda jag hört, tråkmåns.

                  Ingen av dessa är ju ett dyft roliga.

                    Tror det är bra, om man inte tycker dessa komiker är ett dyft roliga, att ställa sig frågan:
                    ”Har jag ens någon humor?”.

                  Sorry jag är väldigt kräsen, jag tycker ingen av dessa är briljanta eller håller hela vägen att underhålla mig som komiker. Men det är det extremt få som gör. Bäst i Sverige idag är Jonathan Unge. Utomlands Bill Burr. Genom tiderna Eddie Murphy back in the days. Ingen kunde underhålla som honom 🙂

                    Unge, Durr och Murphy är inte ett dugg roliga. Enligt mig.
                    Ovan nämnda kvinnor är inte roliga. Enligt dig. Det finns många framgångsrika komiker, som även råkar vara kvinnor, så någon tycker tydligen att de är roliga.

                      Okej du vinner. Gina Darawi & Johanna Nordström är briljanta och utklassar även Eddie Murphys glansdagar!

                    Jag är också väldigt kräsen. Faktiskt mycket mer kräsen än dig.
                    Tycker dessa kvinnor är jätteroliga.

                  Vem är Katrin Sundberg? Och Petra Mede är väl ändå typ den tråkigaste som finns ? IMO såklart.. De är ju i betraktarens ögon, eller öron kanske de blir i de här fallet.

                  Räknar du bara upp namn du kan eller tycker du att dessa är roliga? ??

          Att leva med åsikten att kvinnor inte är roliga tyder på ett enormt patriarkaliskt synsätt. Jag förstår att man som enskild individ inte kan ”hjälpa” vad man tycker är kul och inte men det är inte som att kvinnor och män skämtar om vitt skilda ting i Sverige. Istället handlar det ju i så fall om att man väljer att tolka kvinnor och män annorlunda, väljer att se kvinnor som något annat än roliga även när de vill vara det. ”Kvinnor är för söta/tråkiga/patetiska för att vara roliga” osv.

            Ja precis. Vad skämtar exempelvis Johan Glans om som inte en helt vanlig kvinnlig komiker skämtar om? Det är ju inte extremt unik och avancerad manshumor vi pratar om här..

            Jag håller inte helt med. Jag tror snarare att det handlar om att kvinnor genom åren inte har uppmuntrats till ett bejaka sin roliga sida. Killar har fått vara roliga och burdusa medans om tjejer har varit det så har det setts som ett ofint och okvinnligt beteende som inte ska få finnas till mer eller mindre. Sorgligt nog.

      Bara nyfiken.. vilka män tycker du är roliga? Undrar alltså mest vilken typ av humor du har, inte för att göra en genusfråga av det ? jag själv tycker att det finns roliga kvinnor både i Sverige och utomlands men det beror ju så klart på vad man roas av.

        Nationella: T.ex Johan Glans, Henrik Dorsin, Johan Rheborg, Robert Gustafsson (ibland)
        Internationella: Eddie Murphy, George Carlin (ibland) Chris Rock, Jim Carrey m.fl

        Dessa tycker jag håller hög nivå nästan jämt!
        Okej ett honorary mention till Babben Larson, hon är faktiskt rätt kul ibland.

          Du är i övre medelåldern eller hur?

            Eh nej, inte ens 30 fyllda…

            Varför ska du sitta och döma någon pga dens smak? Vi är olika. Man kan tycka sådär oavsett ålder.

            Johan Rehnborg som Örjan Lax har varit det roligaste jag vet i tio år! Hem till Midgård är ju också kul.

            Vad grundar du din kommentar på? Vad anser du vara fel med medelåldern?

              Lisa la ingen värdering i att vara medelålders.

              Nu har jag inte sett hem till Midgård på väldigt länge men var inte det mest kiss och bajs-humor? Mitt minne av Midgård är att killarna i mellanstadiet tyckte att det var hur kul som helst. Men visst, ska erkänna att jag inte tyckte att det var roligt och därför inte såg mer än ett avsnitt så jag kan ha fel.

                Kiss och bajs, ramla och knulla. Perfekt humor. Om man är 12.

                  Ungefär lika kul som ”my p*ssy” hit och dit i två timmar…

          Känns ju som att rätt många svenska kvinnliga komiker borde falla dig i smaken då. Ingen av de du nämner har ju någon direkt säregen stil på humorn eller är provocerande på något vis.

            Menar alltså inget elakt med det.

            Fast nu hade ju personen inte hittat någon svensk kvinnlig komiker som faller hen i smaken. Så uppenbarligen faller ju i nästan alla kvinnliga komiker hen i smaken.

              Inte*

              Nej nej, det förstår jag också. Var bara en kommentar på svaret eftersom jag frågade om vilka män hen tyckte var rolig. Jag utgår också från att hen har koll på de svenska kvinnliga som finns och det var inte ett ifrågasättande av det. Varför jag inte heller gav tips på svenska kvinnliga komiker som jag tycker har liknande humor som dessa män, eftersom dessa kvinnor jag tänker på är välkända och hen vet säkerligen redan att hen inte tycker att de är roliga.

                Fast du använde ordet ”borde”, var det jag reagerade på ?

                  Ja det kanske var fel. Jag menade mer att när jag ser vilka manliga komiker som hen gillar så blir jag förvånad (typ) att hen inte hittat någon kvinnlig som är rolig.

          Moa Wallin, Sandra Ilar, My Gudmundsdotter, Felicia Tomala, Clara Kristiansen, Petrina Solange kan jag rekommendera mfl

            Håller med din lista och lägger till kirsty armstrong.

            Petrina!
            Celeste Barber!

              Petrina är bäst! Såg henne live en gång som förakt, hon var bättre än huvudakten! Skulle lätt vilja se henne igen! Sett Noor också live och hon var skitbra! Tycker inte Amy Schumer är bra, som alla andra verkar tycka, men humor är ju så individuellt ?

                Inser nu att det ser ut som jag skrivit att jag kollat på Petrina typ med förakt, menade ”för-akt” som att hon inledde en show innan huvudakten skulle köra. Antar alla fattar det men ifall ifall ?‍♀️?

          Postade ett svar med ett gäng svenska roliga kvinnor men en, Mo-a, delar efternamn med en viss C-issi så kan ha hamnat i modd pga ett av dessa namn :):)

            Spännande. Är det nu vi ska gissa din ålder?

              Hahaha om ni vill

              Å kan tillägga att jag ej är samma Lisa som medelålders-kommentar-Lisa

        Svar fastnade i modd av nån anledning…

      Oj tråkigt. Själv tycker jag att vi har en massa roliga kvinnor ?

      Håller med dig, Bill Burr är min favorit bland de manliga.
      Även Joey Diaz, tar gärna emot tips på kvinnor med liknande humor.

        Iliza Schlesinger tycker jag mycket om ? Vet inte om hon har liknande humor som de du nämnde men hon är en av få stand up-komiker jag klarar av, vet inte varför. ? Hon har 3 specials på Netflix tror jag, en till kommer nu i november!

        Bill Burr & Jim Jefferies är mina favoriter. Samt Eddie Murphy under hans glansdagar när han spelade in Delerious & Raw.

        It’s either blue cheese with wings or go fuck your mother! Stay black!

      Ms Pat, Christina P, Jessica Kirson. Det finns många roliga kvinnor, tyvärr får man leta med ljus och lykta för de som omfamnas av PK-media är oftast skräp.

      Håller verkligen med dig! Så skönt att man inte är ensam om att tycka så, känns som man är den enda i de här kommentarsfälten med sådana åsikter..

      Jag älskade Joan Rivers. Om man får säga så..

      Håller med men Elinor Svensson är cool! Ulla Skoog var också bra!

      Vilka är alla roliga män?

    Anitha sa i hennes podd att hon inte fick ha det namnet på kontot för Instagram så hon fick byta.

      Har Anna book en podd?

        Nej, Anitha sa det i sin podd.

    Du hade inte behövt ta med det där om Anna Book. Känns bara som ett sätt för dig att skriva om det utan att skriva om det…

      Fast många undrar ju om varför kontot inte finns. Då är det väl bra att Camilla skriver det.

        Du missade nog min poäng.

      Om hon inte skrivit och sagt att hon skulle ta bort eventuella kommentarer av förtals-karaktär, skulle sådana kommentarer garanterat dyka upp… Jag tycker att det är bra att C föregår dem…

        Jag menar att hon inte behövde nämna Anna Book alls. Det är inte hela världen om vissa inte vet varför/att Anna book tagit bort sitt konto själv. Jag personligen tror inte att camcam nämnde detta för att vara snäll och informera de som undrar. Detta var ett kryphål, att få skriva om något man egentligen får skriva om.

          Man egentligen inte får skriva om*

          Fast då hade folk börjar spekulera här i tid och otid. Jag tror verkligen att C ville föregå det oundvikliga.

            Nja fast detta inlägg gör väl att det spekuleras mer. Tror c mest ville berätta att hon har sms-kontakt med Anna Book hehe och få igång kommentarsfältet. Hon säger ju inte varför hon valt att stänga sin instagram men det är ju troligtvis pga saker som hon vill undvika frågor och skriverier om på sin instagram. Saker hon förmodligen skäms över. Men är säkert skönt med en paus också, många har rådit henne länge att stänga sina sociala medier. Varför det kom nu förstår man dock.

          Du har nog fel. Camilla har jobbat hårt för att hennes blogg ska vara proffsig och seriös och då vill hon att även de som kommenterar håller god ton.
          Finns ingen baktanke alls.
          Camilla skriver inlägg vilka kan vara kritiska, det är hennes jobb men det innebär inte att läsarna får gå över gränsen, det har hon markerat tydligt med att modda och ta bort kommentarer. Sen finns vissa som försöker gång på gång.
          Visa respekt för Camilla, hon har denna sköna blogg ??och det är hennes regler som gäller.

            Anonym 12.04
            ”Proffsig och seriös”?
            ”Läsarna inte får gå över gränsen”?

            Men det är okej att hon gör det, för att det är hennes blogg, eller?!

              Gör hon det? Hennes inlägg är ofta kritiska och det är som sagt hennes jobb. Om du inte har märkt så även Camilla har ändrat sitt sätt i sina inlägg, kritik och ifrågasättande om Isabella, vilket är som sig bör, numera alltid respektfull Isabella Löwengrip (förr var det olika ”smeknamn”).
              Camilla vill nog bli respekterad som den största bloggen i Sverige och skaka av sig ”skvallerblog stämpeln”. I långa loppet är det nog bara den här bloggen som överlever.
              De andra blir minimala eller dör ut.
              Mina privata känslor och tankar, önskar Camilla all välgång.

              ??? 12.04, du MÅSTE vara ironisk? Inläggen om Bella har blivit FLER och betydligt värre. Kommentarer om att hon är dum fe-t och gravid står kvar i åtskilliga timmar, se inlägget ovanför om Bella och samarbeten med företag. Skulle aldrig hända under ett inlägg om t ex Cissi Wallin.

                Anonym 12:04, the Real hmm, är det du?

            Haha fast hon har nog en massa baktankar och strategier, din kommentar är en tex 😉 ”Proffsig och seriös”? Fast det är väldigt vridet om vissa alltid med dålig ton, och rena f.back under vissa inlägg, under vissa inlägg om vissa personer så tilläts det. ”Det är hennes jobb”? Fast hon väljer ju själv hur ”kritisk” hon vill vara, inget måstejobb. Det hon tar bort är ju mestadels kritik mot henne själv och om det handlar om eventuella brott som någons barn begått. Om vissa får vilka påhitt och spekualtioner som helst stå kvar och till o med uppmuntras. Det visas respekt för vissa och andra inte.

              För att tala klarspråk, sedan månader tillbaka tar hon utan pardon bort kommentarer om någons utseende, grav. spekulationer, öknamn etc, Inlägget i går 2100 var ett praktexempel hur öknamnen på ES raderades, Camilla bad snällt att man skulle läta bli dessa nedvärderande öknamnen. Då blir hon ifrågasatt om hennes motiv. Vissa läsare verkar tro att de har makten och Camillas ord väger noll för dem.
              Ibland blir jag mållös av den respektlöshet mot Camilla som råder.

                13:17, du vet ju att det där inte är sant. Det finns väldigt gott om elakheter kvar under några dagar gamla inlägg om Bella.

                Detta ÄR en skvallerblogg. Inget annat, även om Camilla själv gärna vill låtsas det.

              Du har fel.

                Var riktat mot Anonym 12.43.
                Du har fel//Hälsn Anonym 13.18

      Jättebra! Eftersom så många undrar vart hon tagit vägen och vad som ligger bakom hennes försvinnande på Instagram.

        Det kan ju knappast räknas som förtal nu när det gått så pass lång tid att det är mer allmän kunskap vad som hänt.

          Och för att ta det en gång till för de längst bak: förtal har inget att göra med sanningshalten i påståendet. Du kan alltså bli dömd för förtal även om personen är dömd för det du påstår.

            Ovanstående nämnde dock inget om sanningshalten.

              ”Allmän kunskap” tolkade jag som att det skulle vara sant och därför inte förtal.

          Är det ju inte. Ingen utanför den lilla klungan här och på fb som intresserar sig för henne vet om det. Allmän kunskap = kunskap de flesta i Sverige har alt. behöver veta om. (Massmördare på flykt osv osv.)
          Anna och hennes familj faller inte under den kategorin.

        Förtal handlar f ö inte bara om någon är misstänkt för brott eller begått brott. Det skrivs ju mycket förtal i denna blogg som du inte raderara. Men du är försiktig när det gäller Book, är du lite rädd för henne? Vad sa hon när hon ringde dig, var hon arg, trevlig, är ni polare nu? Tror de flesta redan förstått vid det här laget att det var hon själv som tagit bort sin instagram.

      Håller med. Jag som var helt ovetande om allt lotsades ”subtilt” till flashback av cam så jag också kunde läsa på.

    Varför handlar folk Katrin zytomers produkter?

      För att de vill ha produkterna?

      Varför handlar någon någons produkter?

      Förlåt det hamnade fel. Trodde jag var i något inlägg där det stod att hon pratat om hur hennes barn aldrig får bli överviktiga eller nåt sånt och jag förstår inte hur hennes ena vidriga uttalande efter det andra inte gör att hon helt enkelt slutar sälja produkter. Jag följer inte henne och har aldrig gjort det men har inte missat hennes uttalanden genom åren.

        Hon är fan värre än blondinbella – att hon inte ljuger lika mycket.

        Älskar Katrin! Och det gör bevisligen många andra också. Hon är en frisk fläkt i PK-Sverige. Det betyder inte att jag håller med om allt hon säger. Men hon är på många sätt en bra mkt bättre förebild för unga kvinnor än andra Influencers/kända kvinnliga företagare. Hon säger som det är, lindar inte in och håller på. Hon är rak och det uppskattar jag.

          Rak? Hon vill bara provocera och få en massa trafik på insta.
          Allt för pengar.

          Exakt så tänker jag om henne med – gillar fan inte allt hon säger, men jag gillar inte allt min bästa vän säger HELLER. Mestadelen av det som kommer från henne är roligt, äkta och friskt, då kan jag stå ut med idiotin (och ofta se vad hon faktiskt menade, även om hon ibland är ganska plump). Hennes senaste story om att hon ser ut som Michael Bolton tex, inget särskilt, inget superkul, men ett litet kul guldkorn i flödet som jag skrattar åt – love it =)

        Jag skiter i vad influencers/företagare säger och gör. Jag köper det jag vill köpa.

        ”Jag kan inte tänka mig att ha ett överviktigt barn!!” Jag undrar vad hon gör om något av barnen blir överviktiga trots att hon inte vill det?

          Fast det är väl varken särskilt kul eller hälsosamt för ett barn att ha övervikt så det är väl ganska sunt att tänka så. Hon ser nog till så att de inte äter för dåligt uan att de får bra mat och inte för mycket godis t ex och att de rör på sig.

            Ja medan de bor hemma. Om en son blir överviktig när han flyttat hemifrån då? Det är ju fortfarande hennes barn. Eller är det upp till en viss ålder man vill ha smala barn?

            Föräldrar (mammor?) med ett skevt förhållande till utseende och kropp kan vara förödande för ett barn. Min mamma tjatade om att jag var fet så fort jag fick kvinnliga former. Storlek 42 över höfterna och 38 i midjan var underkänt.

            Så jag ryser när jag hör folk som tror att det där med barns vikt är enkelt. Jag blev ganska rund till slut och jag trodde att det berodde mycket allt krångel och bantande.

            Jag försökte uppfostra mina barn med en mer avspänd attityd och på ett helt annat sätt. Ändå så fick min dotter exakt samma kroppsform som jag har, och vid samma ålder.

      Varför handlar folk ICAs produkter? De tycker väl att de är goda/bra/nyttiga???

      Vägrar handla hennes produkter just eftersom jag tycker hennes personlighet är vidrig.

        Nyfiken, vem har en godkänd personlighet enligt dig?

        Katrin tjänar massa pengar. Hon har, till skillnad från BB byggt upp ett framgångsrikt företag helt själv och hon sliter fortfarande med det, ger inte upp. Hon fokuserar INTE på yta utan på välmående. Springer ofta runt i svettiga träningskläder å med frillan lite halvborstad och utan smink, för att hinna det som är viktigt. För att hinna va med sina barn å hinna jobba.

        Är det bättre att vara som BB? Utåt sett väldigt polerad, både i det man säger å hur man ser ut. Men på insidan va en galen narcissist som går över lik och är en rätt sunkig person?

          För mig är de likadana båda två. Bara att en ljuger och den andra gör inte det. Att kommentera folks kroppar elakt offentligt hr inget med pk att göra, jag själv har svårt för att allt alltid ska vara pk, men i det här fallet handlar det om ren elakhet och inget annat.

            Jag håller med. En del lindar in sin elakhet i att de bara är skönt raka och ärliga. Men man kan faktiskt vara ärlig, rak och inte pk utan att vara rent elak mot andra.

        Det är ju precis det som hänt med blondinbella. Försäljningen hR dalat rejält efter hennes konstiga uttalanden

          Har du någon källa på det eller är det bara en gissning? ?

            Alltså va? Haha hon har ju själv sagt att försäljningen gått ner.

              Och du tror på allt hon säger? Eller kan hon ha en baktanke med exakt allt hon säger?

                En baktanke med att säga att det går dåligt? ??‍♀️ Så fungerar inte sälj. Säljer något bra, om man säger till andra att ”alla andra” köper det så ökar försäljningen. Säger man att något går dåligt så brukar det bli sämre.

                Jag sålde ofta på ”Jag ser att dina grannar har xxx, du har inte funderat på att byta till xxx själv?” när jag jobbade som säljare.

                  Du ska nog inte ta allt hon säger för sanning. Det är Bella vi pratar om här. ALLT är strategier.

                    Att erkänna att det går dåligt är ingen annan strategi än att försöka hinna före media.
                    Finns inget att tjäna på det mer än att eventuellt hinna före med sanningen och behålla några naiva personer på sin sida.

                      Men snälla.. Nej det är inget positivt att säga att något går dåligt och att media då förvränger det till konkurs och lägger ut bild på produkterna – då uppfattar ju folk att det är dåliga produkter som ligger för konkurs – så elakt och förtal. Att ILs bolag går sämre har bl a med denna blog att göra och medias vridna nedlåtande skriverier, det påverkar såklart. Skulle denna blog skriva ner allt T Lindgren gör t ex så skulle det gå sämre för henne också, och särskilt om sen media också hakar på och går på samma linje.

                      12:19.
                      C är både dålig och bra när det gäller Bella. En del inlägg finns det belägg för, och där är rapporteringen bra. Sen finns det mycket skitinlägg också, som gör att C ser oseriös ut i sin rapportering.

                      Media har dock skött det bra, även om de varit något långsamma. De har inte gett sig på Bella innan de haft något att gå på. Så det finns ingen relevans i ditt påstående att de skulle dragit ner henne. De har snarare lyft henne fram tills hon själv satte sig i skiten.

              Jag menade var du fått uppgifter om varför försäljningen gått ned/det går sämre ?

                Ibland undrar jag varför jag kan vara forskarassistent åt en forskare som forskar på helt uppenbara saker. Sen kommer en sådan kommentar, och jag förstår precis.

                  Finns det någon här inne som INTE forskar?

                    Klockrent ??. Här samlas alla proffsen beroende på ämnet. Högskoleutbildade och flera års erfarenhet?

                    Jag är bara forskarassistent, ganska vanligt att vara när en läser statsvetenskap och har praktik 🙂

                      Och jag doktorerar. Vad nu det har med saken att göra..?? /anonym 10.46

      Köpte hennes knäckte igår för att jag var sugen på fröknäcke och inte pallade göra eget. ?‍♀️

      Jag tål inte Katrin.
      Men det handlar mer om hur hon behandlat personal och människor hon gjort affärer med. Hon är en rätt oskön människa faktiskt.

      Hennes kontroversiella uttalanden är däremot ingenting jag upprörs över.
      Och att folk blir arga över att hon säger att hon inte vill att hennes barn ska bli överviktiga? Det är väl ändå något alla vettiga föräldrar borde sträva efter? Jag vill inte heller ha överviktiga barn och skulle göra allt som står i min makt för att undvika det. Skulle skicka dem på boot camp om så krävs.

        Ja, jag vill inte heller att mina barn blir överviktiga. Vill däremot inte ge dem ätstörningar heller. Min mormor var extremt mån om att vi barn och barnbarn inte skulle bli feta. Ledde till ätstörning redan i 10årsåldern för mig och min syster. Man får ha en balans helt enkelt.

          Det finns alternativ/mellanting mellan övervikt och ätstörning!

          Jag är uppvuxen i en familj med starkt fokus på kost och hälsa (där övervikt var otänkbart) och varken jag eller mina syskon har haft problem med något som helst ätstört beteende. Inte ens under den känsliga tonårstiden.

            Skönt för er! Vill man vara säker på att ens barn inte ska riskera att få en ätstörning kanske man inte skapa rubriker som lyder ”jag kan inte tänka mig ha ett barn som är överviktigt. Nej nej nej”.

              En ätstörning handlar om att kontrollera sin kropp och är inte alltid kopplat till kroppsformen eller vikten. Det går inte att fastställa en enskild orsak som gäller för alla men det är knappast en slump att ambitiösa högpresterande med höga betyg är överrepresenterade hos personer med anorexia.

            Syftade mer på kommentaren att man skulle skicka barnen på bootcamp om det så behövdes. Menar att man kan uppmuntra en hälsosam livsstil utan att hetsa barnen till det. Så ja, ett mellanting är ju precis vad jag menar.

            Tycker bara att många som pratar om att övervikt är ohälsosamt glömmer bort hur lätt det är att hetsa barn till ett osunt förhållande till mat/sin kropp. Vilket också är ohälsosamt. Det är ju även psykisk hälsa jag önskar mina barn. Om du förstår hur jag tänker.

      Hennes chia-knäckebröd är supergoda!

    Den försvann för att Instagram motsatte sig namnet Instasitcom. Anitha förklarar det i sin poddcast.

    Puss på nosen till THK o lilla snönboll och Selma. Ha en trevlig helg.????

      Alltså vem är du? ??

        Vadådå? ?

        kurt-maria

      Jag är inte Anonym 09:45, men tycker också om de tre fina (Selma och katterna) på håll. Klart vi gör! 🙂

      Ha en trevlig helg du också, Anonym 09:45. ?

    Saknar Anna Book på instagram. Hoppas hon kommer tillbaka snart.

      Verkligen inte.
      Hoppas hon håller sig borta länge och väl. Hon hade inte ett sunt förhållningssätt till sin Instagram och det här borde hon ha gjort för evigheter sedan. Istället borde hon lägga tid och fokus på sin totalt havererade familj som fullständigt tappat greppet.

        Helt rätt. Klart mycket viktigare att lägga tid på familjen istället för att spåra på Instagram. Bra val, Anna.

        Vi har alltid Bellsan som underhåller oss, ända tills dess att hon checkar in på Färingsö Hôtel & Spa.

    Johanna och Torbjörns sketcher var asroliga

    Det här kanske kan vara värt att diskutera: https://www.instagram.com/p/B3pqlAynPC7/. Det är ganska lätt att dra paralleller till blackface. Filtret skapar en karikatyr/nidbild.

      Orkar inte ? måste man leta fel i allt.

        Eller så skärper man sig och slutar dra rasistiska skämt. Inte så svårt

          Anitha är från Indien och själv mörkhyad.
          Du bidrar bara till att urholka begreppet.

            Du kan inget om rasism om du bara tror att vita kan vara rasister.

              Jodå, det kan jag. Ser det dagligen på nära håll: hat mellan turkar, araber och svarta. Men även mellan polacker (och övriga östländer) och muslimer och vice versa.

              Men jag vet också att ordet totalt tappat sin betydelse och kommer aldrig att kunna reparera sig igen.

            Nu var det väl thailändska hon gjorde sig rolig över och inte mörkhyade….?

      ”Otroligt thailändsk” var inte min första tanke när jag såg henne. Snarare sönderopererad/för mycket fillers typ..

    Hur kan någon tycka att Anitha är kul?
    Hon försöker och försöker men näeeee… inte ett dugg kul.

    Förstår mig inte på den här typen av klipp. Vuxen kvinna leker katt osv. Obegripligt för mig iaf.

      Vissa är mer ”vuxna” än andra. Självklart behöver du inte tycka det är roligt men sorgligt om du tappat barnasinnet/barnsligheten helt.

    Tycker Knivlisas och Hejhejvardags videor också är roliga! Deras senaste samarbete till exempel är riktigt kul.

      Beyonce Björk! Sjukt rolig och helt knäpp. Bästa kombon!

    Har funderat en del själv om jag ska ta bort mitt insta konto, men till slut bestämt mig för att bevara det. Tänker inte ta bort nått.

    Målet med min insta har hela tiden vart att visa hur den vanliga Svensken och världsmedborgaren är representerad på insta. Dvs inte alls.

      Va? De flesta har väl ett instakonto. Jag har ett privat, ? noga med att påpeka att det är privat, ( som om någon som inte känner mig skulle bry sig om mitt konto haha )
      Jag använder det som ett fotoalbum, som ett minne, allt finns ju kvar, datum platser osv.
      Jag blir glad av likes men mitt syfte är inte att jaga likes och följare. Får väl ca 20 likes på varje bild.

        Många har ett instakonto, Ja. Men hur många kan verkligen Bevisa att de inte har några köpta likes eller köpta följare?

      Vafan?! ?

    Någon som är riktigt rolig är ju Hanna Persson, även kallad Hanapee. Även om nu hon inte är en influencer. Jag började lyssna på hennes podcast och tycker om den då hon (och Martin!) inte ska hålla på och spela spexiga utan är naturligt roliga när det faller på. Hanna är också likadan i hennes andra kanaler. Men just Anitha och exempelvis Linnea Claesson och även en hel del andra är ju urtyperna för att påminna folk om hur tokiga de är. Som här till exempel: https://www.instagram.com/p/B3nLvgCHWug/ Oj, så tokig hon är! Suck.

      Ja!! Jag gillar äveb beyoncebjorck. Inte heller en influencer men riktigt jävla rolig.

    Anitha, jag fattar inte riktigt vad hon är känd för?
    Hon var gift med Calle men sedan skilsmässan har det verkat som att hon gör allt för att få uppmärksamhet, klänger sig fast vid kända personer som hon fick under äktenskapet med Calle..

    Hon fick en programserie på aftonbladet tv men det lades ner, hon släppte också någon bok i sina försök att hålla fast vid sin b-status…

    Åh, varför kan vissa b-kändisar inte bara acceptera att de är just b- eller c-kändisar och börja jobba med annat elller kanske plugga.

    Till och med i sitt sms till dig Camilla är hon noga med att framhäva sig själv. Vet ingen som slår Booken i användandet av jag/mig/mitt osv. Mitt eget val. Noga genomtänkt. Jo tjena. Äntligen vill jag bara utbrista! Vi är många som har försökt förmedla det enda vettiga att göra när sådana här ”trauman” inträffar. Vilket det gör gång på gång i familjen Book. Släck ned, logga ut, gå inte in i försvar, ljug inte in dig i ett hörn, bara bli PRIVAT människa! Ta hand om familjen INOM familjen. Vi fattar att ni älskar varandra, men sluta sök bekräftelse utåt för guds skull. Hela familjen lyser dålig självkänsla och har ett gigantiskt bekräftelsebehov. Hoppas verkligen att de tar tag i sig själva på riktigt nu. Hela familjen behöver samtalsterapi och bygga upp sig själva inifrån. Jag har följt henne som guilty pleasure tidigare men nu har det gått alldeles för långt och är BARA tragiskt. Det värsta är att självinsikten verkar lika med noll. Har inga höga förhoppningar om att de någonsin får någon rätsida på livet. Med andra ord, hon är snart tillbaka med sina obegripliga lives och ytligheter i rampljuset igen. Tyvärr.

      Hur ska man svara på en fråga om varför ens Instagram är nere utan att få det till att handla om en själv? Ska man prata rent generellt? ”Ett Instagramkonto kan stängas ner av användaren eller av Instagram. Om användaren själv stänger ner kontot kan det vara av olika anledningar så som exempelvis det egna valet.”

        ”På grund av den senaste tidens händelser behöver jag lägga allt fokus på familjen”
        Behöver inte var svårare än så.

          App app, då är det också användande av ”jag”.

        Mäh! Du förstod ju inte vad jag menade. Klart att HON stänger sitt Insta själv, men Anna vill alltid framhäva sig själv och låtsas som att HON kommit på idén själv. Folk har bett henne logga ut i flera år nu. Folk som faktiskt månar om henne mitt i alltihopa. Hon har dock alltid vägrat lyssna på goda råd. Ungefär som åldringar som vägrar flytta till ålderdomshem när deras barn bönar och ber dem. Däremot kan de helt plötsligt en dag berätta att de ska flytta för att DE har kommit fram till, helt själva, att det är en bra idé. Fattar du skillnaden?

          Nej.

          Folk kan böna och be att någon ska flytta, men de kan trots de bestämma sig för att flytta 15 år in på tjatet. För att de nu själva vill och känner för att flytta och därför beslutat sig för det.

            Lägger till att jag håller med om att Anna ofta är självcentrerad. I fallet med smset håller jag inte med.

            Ok, du vill inte förstå. Hade du följt Booken hade du fattat exakt vad jag menar. Antar att detta flög lite för högt för dig. Tack och hej.

      Till Tookigt.
      Tack! Exakt så är det och jag hoppas innerligt att hon inte startar på nytt när alla ”lagligheter” är över. Det finns för många som bara väntar på att berätta vad de tycker och tänker om hela familjen och som någon sagt: Hon kan inte bevaka IG 24-7.
      Hon kan inte heller ”prata ut” i pressen eftersom då finns risken att orsaken avslöjas.
      Det som hänt är att hon tagit ett väldigt BRA beslut (påtvingat eller ej – skit samma).

    Dessie är borta från Instagram också?

    Btw varför har det inte kommit fram än att det var hon som hade knivbråket i vintras?

      Hon stänger ner det med jämna mellanrum för jag tror hon har lite svårt med att dra gränsen för vad hon bör dela eller inte. Hon är väldigt uppmärksamhetstörstande när hon är på sociala medier.

        Vad har hon gjort denna gång? Följer inte henne på insta men brukar kolla ibland när hon uppdaterat bloggen

      Det var Sindy som var involverad i knivbråket i vintras, inte Dessie.

    Angående Anna så fattar jag ingenting. Varför ska det hållas på flaschback medans skriverier om andra som inte alltid är så vänligt skrivet kan hållas här. Är det nåt speciellt med Booken som man har missat eller ?

      Hon har ju liksom humör, vilja och är inte nådig. Oberäknelig, gissar att man är rädd för vad hon och hennes familj kan göra. Hon har ju liksom typ h-tat innan om att någon ska tänka sig noooga för och passa sig noooga. Bara jag som upptäcker en detalj i smset som avslöjar en sak haha visste det // Anna // M-a

    VAD är skillnaden på att skriva om Booken och det som faktiskt hänt (finns bevis) alltså ej förtal och att det står grova påhopp, antaganden och gissningar om Isabella, My, Kniv-Micke och förr Tyra?
    Varför är/var det okej att skriva om dom?
    Är inte alla granskade här eller finns det dom som ”går fria” och är ”skyddade”?
    Jag förstår verkligen inte. Förklara gärna skillnaden för mig. Tack!

      Bra skrivet, inväntar svar från Camilla ?

    Och varför hamnar jag på mod när min kommentar är saklig och snäll?
    Förstår ännu mindre nu?

    mitt namn är nåd från Seattle WA. Jag har varit skilsmässa i 2 månader efter att ha varit gift i 3 år. min man lämnade mig och gick tillbaka till sin ex fru som faktiskt lämnade honom för sin ex make. hon lämnade sin man och kom sedan för att förstöra mitt äktenskap, jag och våra fyra barn är ledsna och deprimerade och tittar på dörren och fönstret varje dag och väntar och tror att min man skulle komma till sinnet … men det gjorde han aldrig. Vad? min syster som bor i Kalifornien berättade för mig om en psykisk som heter +1(505)900-0853 eller emil agadagaspiritualhome@gmail.com denna stavcaster gjorde en trollformel för mig som fungerade inom 24 timmar. min man kom tillbaka nästa dag och vägrar att gå tillsammans tills jag förlåt honom. Jag ringde polisen på honom och han började gråta att han vill ha mig tillbaka att han är ledsen för att ha försummat sin familj för en kvinna som lämnade honom för en annan man. det har gått fyra dagar nu och han vill fortfarande ha mig tillbaka eller så skulle han inte äta alls. han sa att han skulle svälta och dö om jag inte tar tillbaka honom. det här spelljudandet är fantastiskt, jag är så glad att min man vill komma tillbaka med alla medel. Jag älskar det här stavhjulet för att hjälpa min familj.

    Anna Book lägger ner sin Insta. För mycket skitsnack om hennes familj. men hon har skrytit & bråkat med allt och alla. Hon får därför skylla sig själv! Som Denise Lopez skrev i det öppna brevet: Ta hand om din familj och lär dig hantera din ilska!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.