Isabella och Pingis säljer Löwengrip Beauty

Den sena lunchen verkar slutligen ha tagit slut, för nu framkommer det vad den stora nyheten som Isabella gått och sugit på är.
Hon och Pingis säljer hela Löwengrip Beauty till sin norska samarbetspartner Dermanordic för en okänd summa.
Isabella kommer fortsatt vara företagets ansikte utåt och även Pingis kommer fortsatt vara engagerad i företaget genom att aktivt arbeta i bolaget med produktutveckling och varumärkesstrategi.

De anställda som företaget har kvar kommer följa med i försäljningen, enligt DI.
Jag kan på tok för lite av sådana här aktieaffärer för att ens försöka ha en åsikt, men om det är någon av er som är mer insatt så får ni gärna dela med er av era slutsatser och tolkningar av beskedet.

433 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Svårt att säga något om man inte vet priset

      Det gamla vanliga, lämna skutan innan ännu en konkurs.

      Det här var ingen ”rolig” nyhet för Bellas del. Det är ett bevis på att hon har misslyckats som företagsledare. Hon sålde sin andel (förmodligen billigt) så att hon inte förknippas med ännu en konkurs.

      (Ja, konkurserna har alltid skett PRECIS EFTER att hon har sålt dina andelar men det är hennes sätt att inte se så misslyckad ut.)

      Så nu tar du bort kommentarer igen hahaha. Alltså skäms på dig, din fega skit. Schysst och transparent du är. Nej det är du inte fega skit. Du säger om andra men det är du som kör med fulmetoder, manipulerar och blockar som anna book.

      https://img1305712.free-pick.pw ­❤️­­­­❤️­­❤️

      https://photo013856712.imgfast.pw ­❤️­­­­❤️­­❤️

    Fiasko

      När man trodde att hon var på botten så lyckas Bella gräva sig ännu djupare ner. Löwengrip Beauty var ju hennes flaggskepp, som skulle ta henne till Frankrike, Kina, Australien och USA? Nu har hon sålt det billigt för att undvika konkurs (hade hon fått ett bra pris hade hon skrytet om det otroliga värdet på ett bolag som hon byggt upp från grunden!). Invest lyckades hon rädda på något suspekt sätt in i Blonde Capital. SÅ, nu har hon lyckats köra alla sina hyfsat lyckade bolag ända ner i botten, tappat hela sitt team, alla anställda, sin kompanjon, sitt hus, sitt anseende. Ja. Fiasko är ett bra ord för att sammanfatta.

        Vad får dig att tro att det sålts billigt? Jag tvivlar på det i allra högsta grad. Jag vet vad varumärken kostar och de är inte billiga.

          Varumärken är sällan värda särskilt mycket. De blåses upp för att rädda balansen.

          4-5 ggr vinsten brukar man få. Löwengrip låg senast på 2.9m. Gör matten.

            2018 var vinsten 2.9 milj. 2019 halverades omsättning och trolig förlust.

            Jobbar med detta – retail brukar värderas till cirka 1xsales (omsättning ’20 i Löwengrips fall). Mer eller mindre beroende på kvalité, skalbarhet, marginaler o.s.v.

              Jag fattar inte, kan du förklara for dummies?

        Ändå lyckas du ta dig ner på en ännu lägre nivå?! Lustigt hur det kan gå!

          haha håller med. jag är anti-bella och trots att det är massa sanningar i kommentaren så är den så bitter så man får dålig eftersmak.

        Skönt med en nystart. Bort med de gamla bojorna! Tror det kan bli bra för Bella att ta sina erfarenheter och försöka med något annat i bolagsform.
        Man måste ju få prova sig fram och det är helt okej att misslyckas, bara msn borstar av sig och försöker igen.
        Hej Bella

          Erfarenheter? Av vad?

            Av hur man inte ska sköta ett företag…

            Allt man gör ger en erfarenhet. Är det något du inte visste?

          Men alla hennes företag har väl gjort konkurs? Kanske ska prova med något annat än att driva bolag, som att vara delaktig i ett bolag istället och inte vara den som driver?

            Många av Sveriges större bolag har vid en eller flera gånger gått i konkurs. Det är bara att bita ihop och gå vidare.
            Man kan kritisera Bella för mycket men jag ser hellre fler som henne i det här landet än flertalet som sitter här och spyr galla över människor som faktiskt vill något här i livet.

        Eller så var det planen hela tiden, att sälja. Det är inte ovanligt att man gör så, startar upp för att sälja.

          Frågan är vad som händer med varumärket LÖWENGRIP då hon också tog det som efternamn som liten och därför förknippas med det namnet.

            Varumärket ägs av Beauty inom kladd och klet segmentet.

            http://euipo.europa.eu/eSearch/#basic/1+1+1+1/100+100+100+100/l%C3%B6wengrip

              Tack för svar!

          Men vaddååå det var ju Sallys kommande imperium. För du menar väl inte att Bella ljög om det med isf… (ironi)

            Hon hinner starta upp ett nytt företag.

              ?

          Men då brukar man vilja sälja på topp

          Men inte om företaget heter samma som en själv och man ska bli nästa estee lauder och överlämna ett imperium till sina barn?

        17.47/
        Hon hade nog inget val!
        Men att stanna kvar som ansikte utåt ?hur tänkte dom som köpte skiten?
        Buahaaaa…
        Kommer inte gå vidare bra, min åsikter för har noll(0) troende för belladonna!

          Det handlar ju inte om ditt förtroende för henne. Det är många som inte hatar henne som det hatas här.

            Allas förtroende!
            Hon kommer ned som en pannkaka igen.???

        Jo visst, hennes barn skulle ju ta över hennes skönhetsimperium efter henne. Lär bli svårt nu

        Jag besökte Åhlens nyligen i Nacka. Där var alla hennes nya produkter på en hylla. Alla för halva priset. Allt från schampo till krämer.

          Samma i Täby, hennes ordinarie hylla är ersatt av andra märken.

          Hyllplaceringen betalar man för. Ku bättre placering desto dyrare. Gäller även apoteken, de har betalda platser.

        Men då du väl nöjd 17:47? Det är väl bra då, då är ni väl nöjda för det har väl varit målet här med smutskastningen och försöken att sätta käppar i hjulen för henne – ni har ju lyckats, ni har väl fått henne dit ni ville, nu har hon ju inget företag kvar. Inte konstigt hon behövda avskeda de anställda om inte pengar till löner kommer in. Du låter ändå arg och missnöjd, svider det att hon fick det sålt? Ni blir aldrig nöjda. Men hon HAR iaf varit i Frankrike, Kina, Australien och Usa… har du det? Och hon har byggt upp en del företag iaf och en väldigt stor blogg, och gett inspiration, råd och tips till många.

          Inse att det var en tom tunna som mest skramlade..

          Vaddå smutskastning?
          Belladonna är bra på kasta folk under bussen.
          Inget som hon gör kommer lyckas, tro när kloka säger det!

          Men snälla…vakna

          Planen var att svara 17.47 men hakar på din kommentar istället för den går i samma tankebanor om än kanske inte riktigt lika personlig.
          Helt ärligt, hur många i kommentarsfältet här kan stoltsera med att vid 29 respektive 41 sälja ett bolag som man byggt upp från noll bara genom organisk tillväxt? Upp med en hand.
          Visst kan man ha synpunkter på både PHs och ILs beteenden. Absolut. ILs ovana att berätta vad hon ska göra och sedan inte infria förväntningar uppfattas inte oväntat som negativt. Personligen har jag mer respekt för människor som gör det de säger att de ska göra. Samtidigt kan ingen ta ifrån IL och PH det faktum att de hittat en säljare till bolaget och dessutom stannar kvar som anställda under en period. Det är bara att gratulera.

            ???

      Redan kvällen innan lade Pingis ut ett collage av bilder från tiden med Löwengrip Beauty samt bilder med Simon. Texten antydde att det var good bye. Plus en annan bild att hon har Erik Penser som mentor och att de hade talats vid per telefon. Men skulle inte Isabella börsintroducera?

    Lycka till Bella ??

      Girlpower?

        Vart då?

          Ditåt ??

            Ser ingenting, tänder du lampan?

    Säljer hon Estee Lauder och blir anställd? ?

      Hon kan ju allltid gå tillbaka till att vara Sveriges Oprah

      Ja, vad säger Sally om det? Hon skulle ju ta över imperiet?

        När du avslöjade hennes lögner och siffror därefter så gick allt utför med företagen och hon förlorade mer kunder och sponsorer. Lika fort som hon sa hejdå till Svenska pressen så vinkade New York good bye till henne.

        Du har verkligen gett upp helt det där med ”god stämning i kommentarerna” va, Cam? Eller kan du helt enkelt inte hålla dig från att lägga en liten syrlig kommentar?

          Dålig stämning = när folk inte håller med Bellas försvarare. #leavebellaalone ?

            Den ansiktslösa massan har talat och ännu en gång dömt ut Bella. Suprise! Intet nytt under solen. Sådant hack i denna skiva så det är inte klokt

              Den ansiktslösa lilla försvarsklicken har dömt ut ALLA som har berättat hur mobbande och manipulerande Bella och Pingis är. Heja era oärliga idoler ?

                Det låter som att du behöver en idol.

                  Bra comeback. ??

                    Jag är min egna idol ?

            Vi har uppenbarligen olika syn på vad som innefattar en dålig stämning. Att blanda in någons barn i en sarkastisk kommentar anser jag är otrevligt och genererar inte till en direkt god stämning. I synnerhet inte om man är moderator (och tidigare tagit upp den dåliga stämningen?).

              Vadå sarkastisk? Isabella har själv uttryckligen sagt att Sally så småningom skulle ta över imperiet.

                Du kan ju fortsätta försöka intala dig själv att Cam hade alla goda intentioner i världen. Men jag köper inte det.

              Håller med till 100%. Den här bloggen hade varit sååå mycket bättre med en neutral moderator som inte själv bidrar till den här sjuka mobbar-stämningen här inne. Vidrigt är var det är. Går in då och då och hoppas att kvaliteten så ha gått upp på ”journalistiken” här inne men nu ger jag upp. Att någon försörjer sig på att vara en korsning av skvallerblogg och Flashback är ju sorgligt.

                Ingen som hindrar dig eller någon annan från att starta Neutralbevakning.

                  ?

                  Haha

          Hur kan du delta i elakheterna CC?

            Hennes sista chans innan bloggen rasar i antalet läsare.. skrivs det inget om Bella så för bloggen

              För = dör

                Är du för döden?

                  Amen!!??

            Delta…..?
            Det är ju hon som skapat det från början och är en av dom som driver det hela.

        Dumt att skriva Om Sally, håll det utanför, ett litet barn!!!

          Jag håller med om att Sally borde hållas utanför och undrar när Bella själv kommer att sluta mjölka sina familjestunder för att skapa goodwill på bloggen.

            Isabella har väl all rätt i världen att skriva på sin egen blogg att hon som mamma önskar att hennes dotter en dag tar över hennes företag.
            Det var ju en dröm hon hade. Varför håna henne för det?

              Jag föreslår att du läser min kommentar igen för jag har inte skrivit om Bellas drömmar för Sally. Har din kommentar hamnat fel?

              Jag skrev att Bella mjölkar sina familjestunder för att skapa goodwill på bloggen. Hon schemalägger till och med sitt umgänge utifrån vad bloggen behöver eller inför lanseringar. Det berättade hon själv i en intervju med Bella.

              Det är tragiskt när du inte ens kan umgås med dina egna barn utan att försöka tjäna pengar på det. Denna kritik riktar jag även mot andra influencers som Margaux.

                Korrigering: ”Det berättade hon själv i en intervju med Schulman.”

                /2054

                Tycker du.. andra kanske inte alls håller med!

                  Vet du, det finns folk som inte håller med mig utan tycker att man ska tjäna pengar på att umgås med ens egna barn men det säger mer om folk som är ok med det än om mig.

        Nej, det skulle hon inte nödvändigtvis. Bella har beskrivit em dröm inte beskrivit i detalj vad som SKA hända om 20 år.

      De stora förlorarna här är ju ändå dermarome some köper hennes ”företag”. Men de verkar ju inte riktigt ha personal som tänker helt klart…

    Produkten kanske blir mer framgångsrik om hon inte är ansiktet ut mer.

      Hon ska fortsätta vara produktens ansikte utåt och Pingis ska fortsätta jobba i företaget.

        E/
        Bara det säger till mig-SPRING!
        Hoppa in på Ica Bella- du är bara så slut!

          Något fel att jobba på Ica?

        Det brukar heta så precis vid försäljning.
        Det troliga är att de eventuellt skrivit på att de skall stanna 6-12 månader, så fort eventuell inlåsningsperiod är slut så bye bye…

        Herregud, hur kan de ha kvar pingis i företaget?

          Det kan inträffa i företagsköp, att vissa nyckelpersoner stannar kvar i en övergångsperiod så att de nya ägarna kan säkerställa att de får allt de behöver från köpet.

    Fast Bellas lunch verkar fortfarande pågå. Eks tomt inne på hennes blogg – efter att någon gått in och rättat till alla hennes stavfel ???

      *ekar

        På tal om att rätta stavfel då? ?

          ???

      Skrev hon ens att avslöjandet skulle ske på hennes blogg? ?

        Nej, inte ordagrant.
        ” Om en liten stund kommer jag att avslöja en rolig nyhet. Det har varit en lång process med många ups and downs och äntligen är vi i hamn vilket gör mig väldigt glad. Jag uppdaterar er igen efter lunch.”

          Men är detta roligt? Nu är jag inte så insatt i henne och hennes företag. Men är detta positivt? Vill någon förklara tack.

            Jag tänker att det är positivt om alla mår bra. Någon annan kanske tänker att det är positivt om det genererar mycket pengar. Det är vad det är helt enkelt 🙂

          Hon skrev ju ingen tid, det var ändå ganska fort uppdaterat av henne ju. Och här görs det direkt ett inlägg haha tidigare än ordinarie tid. Jisses

      Är det samma som kommenterade på Isabellas blogg du väntar på beskedet eftersom hon inte uppdaterat där vid 13-14 något? Du verkar snarare besatt o du har fått ditt svar nu 🙂

        Nej, det var inte jag. Där jag bor är klockan nu 7:50 på morgonen – när allt det här pågick låg jag och sov ?

          ja visst, och jag är tomten.

      [Borttagen kommentar]

        Genom sig själv känner man andra.

    r. En granskning som Expressens gjorde tydde på att Isabella Löwengrip i själva verket hade runt en tredjedel av vad hon själv uppgett, cirka 400 000–500 000 unika besökare i månaden på sin blogg. 

      Men de pratar om olika saker- de pratar om unika läsare, och hon om följare och bloggbesök vilket är 1.5 milj. Hon har en stor blogg, mycket välbesökt blogg. Flest antal unika läsare och flest besök vad det verkar som enligt sajter som mäter.

        Nej, Bella syftade på 1.5 miljoner bloggläsare. Sök på hennes twitter så hittar du en tweet där hon skrev 1.5 miljoner bloggläsare och utöver det 400K på IG. Sen började hon ljuga för att gömma sin lögn och vissa verkar nu insistera på att lögnen är vad hon syftade på från hela början.

          Där skrev hon 1.5 miljoner följare eller besök på bloggen denna vecka och 400 följare på instagram. 1.5 miljoner är den genomsnittliga besöksiffran på hennes blogg, och hennes följarantal i de olika kanalerna sammanlagt vilket kallas följare och räckvidd.

            Nej, hon har inte 1.5 miljoner följare i snitt på bloggen. Inte ens hennes nätverk kommer upp till den siffran per månad (och då är hennes blogg intäknad i deras siffra som ligger på cirka 600K i månaden). Pinsamt att du och några andra insisterar på att tro på Bellas lögner i de fall då de motbevisas om och om igen ??‍♀️

              Men hur mycket kan man bry sig? Du är verkligen manisk angående dessa siffror.
              Jag har sjukt svårt att hata någon människa för att hon uppgett för stor besökssiffra i sociala medier. Skaffa en hobby eller något som kan göra dig trevligare.

                Du verkar ändå bry dig när du svarar på kommentarer om bluffsiffror från Bella ? Jag tycker att det är komiskt att se hur vissa av er försvarar Bellas lögner när hon själv har erkänt att hon manipulerar er. Eller i det här fallet har blivit motbevisat om och om igen gällande hennes uppblåsta siffror.

                  JO men fatta!! Hon HAR 1.5 milj i genomsnitt av besök på bloggen, kolla här https://www.similarweb.com/website/isabellalowengrip.se

                    Men du kan ju inte använda Similarweb som källa, herregud….
                    Det enda mätverktyget som är något så när gångbart i branschen är Google Analytics och enligt Isabellas eget konto så har hon runt 200 000 unika besökare/vecka eller som nu senast 400 000 unika besökare/månad när hon själv gav siffrorna till Expressen.

                    Återigen, s*milarweb är en kritiserad källa och bara okunniga lättlurade människor (som du) använder den sidan som källa ??‍♀️??‍♀️??‍♀️??‍♀️??‍♀️

                    Bloggnätverket som Bella tillhör har själva presenterat totala siffror för alla deras bloggare (där Bella är inräknad) och inte ens hela deras nätverk kommer upp till 1.5 miljoner bloggläsare.

                    Om Bella verkligen hade snittat på 1.5 miljoner bloggläsare i veckan hade hon reggat sig på Bloggportalen igen och kunnat visa att hon ligger mycket högre än alla andra bloggar i Sverige. Hon hade INTE missat chansen att skryta om det. Men nej, hon avreggade sig på Bloggportalen när hennes läsarantal sjönk för att hon är misslyckad som influencer.

              Men snälla människa! BESÖK på bloggen inte unika besökare. JO hennes snittbesök är 1.5 miljoner på bloggen och det kan du se på similarweb. Det du sett på nätverket om ca 600k var unika ip inte sammanlagda besök. Det är två olika grejer. Du verkar tyvärr ha väldigt svårt att fatta.

                Tråkigt att du stoppar från att svara dig på 21:29 så svarar här och hoppas det går igenom.
                Varför skulle inte simweb vara en säker källa? Den verkar trovärdig och pålitlig. Har någon annan högre än 200k unika menar du? Nej ingen va? Det är ju väldigt mycket och det var väl 400 – 600k enligt vad hennes anställde visade expressen, ena månaden 400 och nästa 600 och alltså mellan 1 . 5 – 2 miljoner besök. Du fick väl veta 260k för ett par år sedan vilket är väldigt mycket ju och det varierar självklart. IL med team har nog använt GA som källa dock.

        Ge upp, du är den ENDA som fortfarande inte fattar enkel matematik.
        1 + 1 är fortfarande inte 3.

    Verkar som det går bättre för Bianca och Kenza

      Kenza? HM och Zalando lämnade ju hennes bolag?

        Gjorde dom? Har jag helt missat! När då?

          Idag

          Scrolla ner några centimeter i bloggen…

      Bianca går det sjukt bra för, dock måste jag säga att hon är rätt olik andra influencers så det är inte konstigt att det går så bra. Glad för hennes skull. Kenza går det väl inte så bra för, inte konstigt heller..

        Lättare när man har ett känt namn sen innan

          Vad har det att göra med företagande? Både Kenza och Bianca är kända och har startat företag. Kenza går det sådär för medan Bianca går det jätte bra för, just för att de arbetar på olika sätt.

          Men va? Kenza har ju ett minst lika känt namn, det är inte som att ett känt namn automatiskt gör att alla ens företag går bra. Bianca är verkligen en av få influencers som antagligen kommer kunna leva på sitt caia även utanför influencer-jobbet.

            Fråga folk över 25 om dom vet vem Kenza är.

              De flesta tjejer mellan 25-30 vet exakt vem Kenza är. Hon var för oss som Bianca är för sin fans nu. Frågan är hur många 14-åringar som vet vem hon är.

              Det är väl snarare om någon under 25 vet vem hon är? 25-30 har ju i alla fall hört talas om henne när de själva var 14.

          Fast både kenza och isabella var ju superstora för 10 år sedan. Lika stora som Bianca är nu skulle jag säga, men de är 30 bast nu och känner inte riktigt sin publik längre.

        16.36/
        Underlivsbianca har chill just nu!
        Dom granskar henne….
        hon är så oförskämd mot alla!

          alltså är det provocerande för folk att bianca snackar kring underliv? jobbigt med samtalsämnen kring kvinnlig anatomi verkar det som här inne.

    Bolaget har tidigare värderats till 400 mkr(ej bekräftat). Bella och Pingis fortsätter som anställda i bolaget?

      Är inte 400 miljoner en sån siffra som Isabella viftat med i bloggen, utan nån förankring i verkligheten? Någon som är mer insatt i bolagsvärdering kanske kan ge en mer saklig uppskattning? De har ju ingen egen produktion t ex.

      Inte en chans de beloppen någonsin varit aktuella. Och om i så fall varumärket skulle värderats högt tidigare så gissar jag på att efter senaste årets utveckling var bolaget nästan gratis.

      Dermanordics Ryktats ju även ha köpt restlager på Löwengrips Produkter. ??‍♀️

        Vad pratar vi då? 20 mille? 50? 70? 5? ?

          Dom fick ett skitpris, annars hade Bella skrytit sig blå i ansiktet om hur mycket hennes bolag var värt

            Nej, det är ofta sekretessbelagt i försäljningsavtalet.

              Det var väl sommarpratet och inbjudningarna också…

              Det syns i bokslutet för deras holdingbolag, bara att vänta och se.

                När och var kan man se det?

                  Årsredovisningen skall in inom ett halvår efter räkenskapsårets slut så typ juni 2021 senast.

                    Aha, okej.. Tack för svar!

          Nej nej nej. 20 miljoner är ingenting i såna sammanhang. Lägg på en nolla i alla fall.

            Valentina, du har fel. Sluta skriva osanningar.

            ??

            http://bolagspriser.se/foretagsvardering/

            Läs igenom och lär dig hur man värderar bolag.

          10 miljoner. Delat på två fd ägare…

            Tror inte ens den nivån.
            Företaget säljs i kris och med märkets stora ansikte utåt i mental krasch med noll förtroendekapital.
            De skall vara glada om de fick nominellt belopp och slippa skuldberget..

              Vilka skulder?

        16.27/
        Så dom slänger ’gamla varor ’
        återigen till Myrornas!
        Det går bra nu ??

      Kan absolut inte stämma, förmodligen ytterligare en överdrift. Om vi räknar med ett P/E på mellan 20-40 (vilket egentligen är orimligt högt, men det är vad Estee Lauder ligger på så använder det här), så borde värderingen ligga på mellan 6,3m-12,6m eftersom att vinsten låg på 315,000.

        Vilken vinst hänvisar du till – 2017?
        Vi måste veta hur 2019 gick och någon årsredovisning är ännu inte tillgänglig.
        Det kanske var ett förlustår?
        Denna affär verkar vara för att få loss de pengar som är möjliga att få ut.
        Både Bella och Pingis har skämt bort sig med utdelningar de senaste åren så det gapar förstås tomt i plånböckerna om det inte längre kommer några slantar från utdelningar. Och Bella har levt gott på Löwengrip Invest.
        Bägge delägarna fortsätter i företaget vilket förmodligen är ett krav från köparen.
        I synnerhet Bellas kanaler är ju helt nödvändiga eftersom Löwengrip Beauty inte har råd att göra reklam på annat sätt.

          Valentina, här är ovan är kommentarer som vet vad de pratar om. Läs och lär.

            Anonym 18:03 Det beror lika mycket på hur köparna ser på företaget, på dess potential och framtid. Jag tänker också att man i Norge inte alls har samma kännedom kring Isabella och den galna karusellen hon åkt på senare tid. Jag tror förutsättningarna är ganska annorlunda utanför vår lilla BB-krets. Men vad vet jag. Jag gissar. Framtiden får utvisa. Men 20 miljoner låter, för mig, som ett skambud.

              Du har helt rätt att köparen mycket väl kan betala för good- will vilket i detta fall är varumärkets bedömda värde. Vad priset per aktie ligger på vill jag inte spekulera i. Men oavsett pris är det en bra vinst med tanke på att bolaget är obelånat. Innan försäljning har bolaget värderats på affärsmässiga grunder och inget annat. Skriverierna i tabloidpressen har sannolikt marginell inverkan. Förutom SvDs artiklar om den psykosociala arbetsmiljön har rapporteringen på näringslivssidor mest varit notiser.

      Det var väl värt 100 miljoner för några år sedan och nu försöker de sälja för 2 milj. Exet ville ju aldrig investera.

        Aldrig värt 100 MKR. Bella har nämnt den summan. Saknar substans.

          ja precis, hon har även nämnt att hon ska bli världens mäktigaste, löwengrip skulle bli estee lauder, hon skulle flytta till new york och bli någon sorts pr-mogul.. vi ser hur det gick.

          Sa hon inte att hela hennes imperium i den där expressen-tv intervjun när hon flyttade in i huset att det var värt 500 miljoner? ?

            Jo, det stämmer!
            Beviset på att hon inte är helt hundra där uppe! ?

        Var får du siffran 2M från?

    Och Pingis verkar tro att Löwengrip är det första skönhetsmärke som Sverige skådat: ”Det är ett gott betyg för Sverige att vi börjat bygga skönhetsbolag också.” Med ”vi” syftar hon alltså på Sverige, för den som inte läst artikeln hos DI.

      Björk & berries, Emma S, Verso, Lilla bruket, Estelle Thild, Maria Åkerberg, Kerstin Florian, Face Stockholm….ett axplock.

        Nu är det väl kanske inte svenskt per se, men Pixi by Petra startades ju av en svensk kvinna.

          Byredo.

            så coolt

              Glöm inte Färg! Finns nog inget bättre sminkmärke (enligt mig)

        Pierre Robert.
        Oriflame.

      Isadora.

      Det är väl citat från pressmeddelande? Ingen har väl igår pratat med pressen.

    Tror dom kommer köra på med Isabella ett tag sen är hon ute. I sin kravlista hade hon säkert en Mua, stylist och en väskbärare….oklart om kock dock…

      Du är inte rolig 🙂 hade du haft råd med allt det där och inte suttit på detta kommentarsfältet o vart bitter hade du nog haft det med

        hade hon haft råd med det på riktigt hade hon väl inte misslyckats och skämt ut sig så totalt som hon gjort?

          Suck!! Om hon nu har skämt ut sig kan du väl komma över det? Eller ska hon brinna i skärselden föralltid??:)

            Gärna för mig

            Haha varför ska jag komma över något jag skiter i? Det är hon som behöver komma över det istället för att hitta på en ny personlighet för att kunna hantera konsekvenserna.

        Varför tror så många att man skulle vara avundsjuk, eller ha samma bild av vad som är ett drömliv som Blodninbella?! Jag kan inte tänka mig mycket värre än att ha anställda i mitt hem, någon som ska sminka mig, eller en chaufför. Jag vill inte ha anställda i min privata lilla sfär. ?‍♀️ Tror knappast jag är minsta unik heller.

        Absolut skulle jag gärna ha pengar! Det står jag gärna för! Har nån här lite för mycket av den varan kan ni väl swisha mig liksom. Men jag är hellre lagomt fattig än att göra det Blondinbella gör för att få pengar. För mig är influencergrejen snudd på prostitution. (Man säljer kanske inte sin kropp men precis allt annat…) Och jag vill inte leka businesswoman heller.

          håller med, men jag tror att man måste skilja på såna som kritiserar sättet hon arbetar på och de som håller på tjatjar om hennes utseende, vikt, bröst, kropp, hår. Det ena behöver inte alls ha med avundsjuka att göra, det andra är jag dock övertygad om i de flesta fall kommer från avund som dessa personer som skriver skit själva inte är medvetna om är avund.

          Jag håller med! Skulle GÄRNA bada i pengar men hade spenderat dem helt annorlunda än Bella, vill inte heller ha anställda i hemmet, sminkös etc… hade säkert anställt städhjälp nån gång i månaden men inga personliga stylister och allt vad det är. Hade haft en massa hästar istället och lagt en massa pengar på träning.

          Kloka du.

          Nu tjänar jag iofs bra (jag är läkare) men säkert långt under vad många av dessa influencers gör. Och jag går definitivt inte omkring och blir sminkad, fönad, badad o.s.v. dagarna i ända – här är det snabbdusch och korta naglar som gäller. Städar hemma gör jag och min man, också han läkare, tillsammans. Mat lagar vi på helgerna, han när jag är jour, jag när han är det.

          Så jag kanske skulle ligga bra till för att vara….vad är det nu det heter i det här kommentarsfältet….”bitter”, va? Är det inte så de brukar skriva, att folk är ”bittra” när de (vi) på sakliga grunder ifrågasätter och kritiserar IL. Jag tror det. Jamen, varför inte? Jag har pluggat i tio år för att bli legitimerad, sedan specialiserat mig och nu jobbar jag så att ögonen blöder. För detta får jag som sagt en bra lön men någon lyx handlar det inte om.

          Men nej, jag är så glad för mitt liv! Jag tycker att det vore fruktansvärt att veta att man egentligen inte gjort någonting vettigt på år och dar. Hur känns det att ha som huvudsysselsättning att sälja krämer?! Jag skulle tycka att hela mitt liv var förfelat. För mig är livskvalitet att ha en hög utbildning och att sedan utföra ett viktigt arbete. Att få vara tillsammans med min man och våra barn. Ingen kan veta om en skilsmässa väntar runt knuten men jag skulle inte tro att han och jag hamnar där och om vi inte gör det så är det fantastiskt. Tänk att få bli gamla tillsammans. Se barnen växa upp och välja sina karriärer. Få barnbarn. Jag hoppas och tror att det ska få bli så och statistiken talar ju för oss, i alla fall.

          Jag skulle också vilja veta hur de som tjatar om det här med ”bitterhet” tänker? Vad är det som får dem att tro att andra skulle vilja ha ett liv som Isabella? När jag har upplevt Isabella har jag sett en mycket ensam människa – och vem vill vara det? Någon som aldrig verkar finna ro – vilket känns tragiskt. En kvinna som går från famn till famn (och tolka nu inte detta på det sätt jag misstänker att vissa kan göra, det handlar inte om moraliska pekpinnar) och ändå aldrig verkar finna lycka.

          Om du är en av dem som tjatar om denna ”bitterhet”, om ”hat” och så vidare – kan du inte förklara hur i hela fridens namn du når din slutsats?

      Det kommer börja med ett nytt ansikte för någon kampanj och när de ser att det fungerar blir det bye bye bye.

    På breakit.se så stod att prislappen antagligen ligger runt 50-100 milj. Men det kanske är ren spekulation?

    https://www.breakit.se/artikel/23754/lowengrip-saljer-sitt-sminkbolag-lowengrip-beauty-ett-kvitto

      Då är de lurade!

        50 miljoner tror jag först på då jag ser årsredovisningen för holdingbolaget.
        Vi får helt enkelt vänta dryga året på dessa siffror..

      Det kan omöjligt stämma. Saknar helt substans. Siffrorna som redovisats i deras bolag tyder på att de är värda max 12 miljoner kronor enligt mig.

        Köpeskillingen är säkert villkorad dels till Bellas och Pingis åtaganden de närmaste ett à två åren, dels till bolagets framtida utveckling vad gäller omsättning och resultat. De har inte fått en check på något jättebelopp från början.
        Värdet på Löwengrip Beauty ligger i varumärket och produktportföljen. Distributionen är Dermaromes ansvar.

          Precis, vilket förklarar varför Bella kommer att ta ett par år på sig och inte göra något annat. Det är förmodligen villkorade delbetalningar.

        Håller med. 12 msek låter rimligt. Trist för Isabella att sälja sitt namn. Bara det tyder på hur dåligt bolaget går. Det går inte heller att räkna på de offentliga siffrorna med tanke på att de dumpade lagret. Tror knappast att köparna betalar för lagret två ggr genom att räkna upp värderingen på den omsättningen.

      Det är väl jättebra pris!

    Vid en snabb koll av BR är det troligare att hon fått runt 12-15 Mkr, sedan kan det vara andra parametrar som påverkar prisnivån positivt eller negativt. Inte illa för ett ganska ungt företag i en ganska mogen bransch.

      Delat på 2 ägare minus skatten

        vad ligger skatten på vid en sån här försäljning?

          Beauty ägs av deras gemensamma holdingbolag ISPI så intäkterna hamnar där. Möjligheten att få ut pengar privat ligger då i att ta utdelning från det bolaget och då ligger skatten på 30%. Hur mycket man får ta ut i utdelning finns det dock begränsningar på så de kommer inte kunna få ut en massa pengar privat på kort sikt.

          Försäljning av andelar i dotterföretag är skattefria, hon beskattas inte privat utan det är hennes bolag som äger detta beauty

            Pengarna skall sedan delas ut från ISPI, där kommer skatten du inte kommer undan.
            Småbolag dessutom, blir vällan nätta ca 42 procent då de inte finns någon 3:12 att nytta då löneutbetalningar saknas i bolaget.

              Om Hon nu tar en utdelning ja men annars inte

              Inte säkert det blir ngn utdelning alls inget krav på det, helt beroende På hur kapital / skulder etc ser ut
              Så denna försäljning är SKaTTEFRI

                Skattefri fram tills utdelning dvs.

                  Om det nu blir ngn utdelning från holdingbolaget ingen garanti för det

                  ISPI ägs hälften var av BB och PP, allt tyder på att de går skilda vägar nu så det finns ingen anledning att ha ett gemensamt holdingbolag längre = pengarna skall ut från bolaget = skatt.

        Försäljning av andelar i dotterföretag är skattefria, hon beskattas inte privat utan det är hennes bolag som äger detta beauty

      Orimligt låg gissning! Det får jag lätt ut om jag säljer mitt varumärke och det är inte alls av samma kaliber. Minst 100 mille delat på två personer, kanske mycket mer.

        Dom hade en vinst på 315000kr 2019, är det en jättehög kaliber? Jag undrar verkligen. Det känns inte alls som ett företag som säljs för 100 mille.

          Har du sett en årsredovisning 2019 för Löwengrip Beauty?
          Den finns inte där jag letar i alla fall.

        Valentina, nu är du ute och cyklar.

        Det får du inte ut på ditt okända varumärke, lika mycket som att Isabella inte får ut 100 miljoner för Beauty.

          Valentina och Bella är lika där. Fabulerar siffror.

            Varför tror du att mitt varumärke är okänt….? Jag har fått anbud men säljer inte, då det är min själ och mitt liv jag isåfall måste skiljas från.

              Valentina, de enda varumärkena som är värda de pengar du pratar om är Coca-Cola, Apple och BMW. Du måste förstå att köpeskillingen för ett bolag är mer än en betalning för varumärket.

                haha BMW COCA COLA APPLE 100 miljoner? Förlåt men du är lika mycket ute och cyklar som denna Valentina. Folk i detta kommentarsfält alltså, beroende på ämne är alla företagsekonomer, jurister, läkare.. Så tröttsamt. Vilken idiot som helst fattar att apples varumärke är värt långt mer än 100 mil.

                  Nu har du fel.

                  anonym 18:10
                  gissar att kommentaren menar att ”bmw coca-cola apple” är varumärken där man betalar för själva namnet, alltså att själva namnet är värt hur mycket som helst. Andra bolag betalar man ju endast för innehållet i bolaget. om du t ex köper en biltvätt, vi säger ”Tonys Biltvätt”. Då behöver du inte betala en massa för själva namnet ”Tonys Biltvätt” utan du betalar för inventarierna m.m. Samma med ”Löwengrip”. Själva namnet behöver du inte betala så mycket för, det är lager, inventarier etc. norrmännen har betalat för.

                Coca cola är värderat till c:a 70 miljarder dollar…..

                Mitt varumärke tänker jag mig är värt c:a 15 miljoner just nu, lite skillnad. Isabellas borde ha sålts för åtminstone 100 miljoner. Om jag får gissa.

                  Svenska kronor…..

                  Du har fel och hon har inte fått en spänn över 20 mkr.

                  Vad är ditt varumärke? Eftersom du är så stolt över det kan du väl inte ha något emot att berätta för oss?

                  Lite gissningar:
                  Valentinas de Palermo (Pizzeria ?)
                  Valentinas Fashion (T-shirts med festliga tryck?)
                  Smile by Valentinaz (Dofttvålar och annat luktgodis?)

                1806: Löwengrip är definitivt ett övervärderat och dåligt förvaltat företag men dina exempel avslöjar att du inte kan så mycket om företagsvärderingar i övrigt.

                Valentina: utan att avslöja vilket företag du har, vad sysslar ditt företag med? Grattis att du får såna bud 🙂

                  Anonym 19:39 Jag har ett varumärke som man vill kunna fortsätta att använda efter min död, om man så säger. Inte för att jag tänker dö inom de närmaste åren men man ser långsiktigt. Mitt varumärke branchar ut åt olika håll och många är intresserade av att använda det på olika sätt och i olika format. Så att säga. Men jag vill inte sälja. Förhoppningsvis kan mina efterlevande släppa taget om det.

                    Sluta prata i gåtor och säg vad det heter om du är så stolt.

                    Gynning?

                    Valentina, du låter som en hybrid av Mogi och Gunilla Persson.

                      Hahaha! Jag kan se bilden framför mig!

                      Nej men – jag skrävlar inte – jag höjer bara lite på ögonbrynen när jag läser om hur ett stort etablerat företag/varumärke skulle slumpas bort för några miljoner. Hur kan det vara möjligt? När jag vet hur även små varumärken säljs för betydligt större belopp än så. Att starta upp och sedan sälja företag är i sig en affärside´ som många gör sig stora pengar på. Löwengrip må vara utskrattat här i BB men hur ser det ut utanför den kretsen? Hur ser det ut i Norge? Osv osv.

                      Men vad vet jag. Jag skulle hur som helst bli rejält förvånad om Löwengrip gick för under 20 miljoner. Det ska bli jätteintressant när summan offentliggörs.

                      Valentina:

                      Du undviker fortfarande den raka frågan till dig:

                      Vad heter ditt varumärke som du är så stolt över?

                      Din tysnad i saken bekräftar bara att du pratar skit.

      Martin: var i BR får du uppfattningen att det är 12-15MKR?

    Vilka är Beautys kunder? Styrkekramskvinnorna är ju ett begränsat antal. Vem köper ett IL-schampoo för 150 kr när man kan få ett bra frisörshampoo för de pengarna?

      Kan ni bara sluta med det här med styrkekramskvinnor, kan man inte vara neutral? Man kan ju bara gå in på Åhléns sen står hyllan med hennes produkter dem ser tilltalande ut och är inte den dyraste.. nej det är dem inte. Vissa vet inte ens exakt vem hon är heller. Och andra kanske kan tänka att produkterna kan vara bra även om dem inte gillar Isabella.

        1) det finns en grupp kvinnor som ägnar sin fritid åt att skicka styrkekramar till IL. Samt bedyra att de älskar hennes produkter.
        2) du använder konsekvent dem istället för de.

          Du är den där personen som alltid ska rätta folk och ingen bryr sig detta är bloggbevakningens kommentarsfält vet inte vart du tror du är

            var du tror du är, heter det

              Vad du tror att du är – heter det…

                Hade varit ”vem du tror du är” om det var personen som åsyftades men nu är det platsen ”kommentarsfältet”. Därav var du tror du är.

            Nej, det är faktiskt första gången jag rättar grammatik.
            /styrkekram

              Jag tycker att man ska rätta fel. Det är ju därför dessa människor skriver fel, för att ingen rättar dom.

          Det finns en grupp som ägnar all sin tid åt att smutskasta IL och hennes produkter, och hittar på sk-t och sprider lögner om henne för att förstöra för henne och sänka henne. Nu är ni väl nöjda när hon inte har några företag kvar.. eller nej ni ger inte upp för det.

            Har du nånsin tänkt på de anställda hon behandlade illa? Eller ljuger alla förutom Bella?

          Jag tycker den gruppen är bra mycket trevligare än hata-håna-spy galla-gruppen.

        Jag håller med dig. Jag är neutral. Varken gillar eller tycker om Isabella Löwengrip. Men äger tre par skor från Flattered

          Varken gillar eller tycker illa om, ska det stå

          Säger mer om dig…

        Snälla lär dig använda de och dem rätt så kanske någon verkligen tar det du skriver på allvar.

      Förmodligen tanter idag som var ung när Bella började….

      Kan erkänna att deras Anti-Frizz är grym. Har under en lång tid försökt hitta en snarlik då den kostar typ 250kr (Ord pris) för en liten sprayflaska, och att jag känt att det funnits en risk att märket har en oviss framtid…

      Om någon annan letat efter en liknande kan jag tipsa om Antonio Axu för typ 150kr.

    Enligt Breakit, med tydligen god insikt i det hela, så säljs det för 50-100m kr där Bella & den andra har 50% av företaget…

      Mja… Breakit hade även ”god insikt” i att jag borde tjäna någonstans kring 5 000 000 kr/år vilket är en helt absurd siffra…

      Breakit är ett Aftonblad på sterioder.
      När man startade skulle man inte vara som alla andra utan lite ”bättre”.
      Så här några år senare kör man på precis som alla andra, dvs Clickbates artiklar och rewrites av ointressanta blogginlägg. Tidningsvärldens Klarna (dvs ett riktigt skitföretag).

    Klart det står nu att både Isabella och Pingis ska fortsätta i bolaget, men ge det ett år. Är väl rätt uppenbart att detta har varit Pingis mål sen sommaren, att den person som var ett flöte för henne, senaste halvåret varit ett sänke. Pingis har ju egna projekt nu på gång, föreläser själv, postar egna ”inspirerande” businesswoman stories. Hon behöver inte Isabella längre, och de var ju aldrig nära vänner, bara business.

    Isabella har väl gått med på att vara ambassadör för märket något år i sina kanaler, en övergångsperiod. Är ju samma där, var väl något halvår som hon knappt nämnde Löwengrip, och när allt kraschade stod hon på Åhléns varje helg helt plötsligt. Rädda vad som räddas kan.

    Man får väl säga grattis ändå, till att de lyckades sälja! Och grattis till barnen som nu får bli rymdingenjörer eller hästskötare eller vad de vill, haha.

      Håller med. Om max ett år är det borta!

        Kommer finnas en stor hylla på Gekås.

      De har nog köpt det för att något av krämerna gillar de och vill använda i andra varumärken

        Behöver inte köpa bolaget för att få tag i den krämen, ring dessa och välj önskad förpackning och etikett bara:

        http://www.kramfabriken.se/

    Så från att ha varit för stor för Sverige går hon till att … bli anställd av norrmän.

    Tja. Mycket snack, liten verkstad, skulle min bror ha sagt.

    Hur kan det vara en rolig nyhet att hon ska sälja sitt företag? Borde inte företaget vara hennes lilla bebis, som Sally skulle ta över mm mm?

      Vet du vad? Saker ändras? Har det någonsin gjort det i ditt liv, eller var det alltid detsamma? Hon ska dock fortfarande vara ansiktet utåt

        Men hon har ju inte så många val. Jag ser det som att det här är det bästa hon kan göra utifrån de förutsättningar hon har för tillfället. Bloggen vet hon inte hur länge till hon kan ha som inkomstkälla då hon kört sitt varumärke i botten. Att sälja sitt skönhetsföretag visar att hon inte är helt ute och cyklar och samtidigt får hon pengar som hon kan leva på ett litet tag tills hon fullt utvecklar en ny personlighet och strategi för att få uppmärksamhet. Så jag tror inte direkt att hon gjort en förändring hon varit villig att göra utan bara det bästa utifrån hur det ser ut just nu.

        ALLT ändras alltid för Bella. För att hon inte lyckas bygga upp nåt hållbart utan det är bara prat jämt…

          Ja det gör det för de flesta normalt funtade människor

          Tycker nog ändå att hon åstadkommit något om hon kan sälja sitt företag för x antal miljoner. Det företag som låtit henne leva det liv hon drömt om i några år.

      Det roliga för henne är ju att hon slipper personlig konkurs och kan istället slappna av under lång framtid och fundera på vad hon vill göra av sitt liv. Det låter fantastiskt. Den stora stressbördan måste vara över!

        Nja, du glömmer att Bella lever för att synas!

    Att försäljningen sker är ju egentligen inget att höja på ögonbrynen över, det är ju något som sker varje dag och ofta en anledning bakom att man startar bolag (för att kunna sälja av och antingen casha in eller återinvestera). Således svårt att ta ställning till något förrän man vet hur mycket det säljs för. Men skulle bli oerhört förvånad om det säljs för mer än 20 miljoner, de 50-100 som spekuleras kring låter som rena fantasisummor.

      Där står bl a att den norska ägaren tänker sig att Löwengrip nu ska växa i samtliga nordiska länder. Är Norge totalt ovetande om hur lågt i kurs namnet Löwengrip står i Sverige? Har svårt att se hur Löwengrip ska kunna plocka nya andelar här.

        Men vad spelar det för roll det viktiga är väl att det är bra produkter som kan sälja bra. Med tanke på hur hon smutskastas så var det nog klokt att sälja det. Säkert både glatt och lite vemodigt eftersom att det var deras ”bebis” men säkert är de glada över att kunna sälja också, att de gjort en bra affär.

        Dermarome har skött Löwengrips distribution i Sverige de senaste åren så visst känner de till hur bolaget uppfattas i Sverige.

        Generellt så står inte alls namnet Löwengrip lågt i kurs. Det är gänget här inne som lever som iglar på att hata Isabella.

          Omsättningen halverades, bland annat pga mkt lägre försäljningssiffror. De flesta är kritiska eller ointresserade gällande Bella även utanför BB.

          Fast jo det gör det

          Jobbar på apotek. Säljer absolut ingenting av det. Bara en dyr gavel som förblir orörd. Antar att det dammas ibland men annars rör sig inget där.

    Jag kan inte låta bli att undra hur den affären kom sig och varför vill de låsa in Bella på den rollen? Ifjol (kungjordes i maj och startade 2 juli) gjorde Löwengrip Beauty ett samarbete med Dermarome (finns att hitta en googling bort, liksom allt om deras VD), vars VD JB i augusti sannolikt hade ihjäl sin sambo på Södermalm. Och nu kommer ett nytt derma-nåt från Norge och köper Löwengrip Beauty OCH vill att Bella ska fronta? Allt heter på derma och allt är ganska oklart. Ska bli spännande att få veta mer om själva affären vad det lider.

      Det är ett norskt bolag och det svenska bolaget är ett dotterbolag.

    Jag känner mig orimligt fascinerad av detta? Innebär detta att hon har ett riktigt jobb nu? Som hon måste jobba på? Tex faktiskt vara på ett kontor mellan 8-17? Skulle verkligen vilja se kontraktet? Eller ska hon fortsätta låtsasjobba?
    Är det här samma firma som köpte LCCs restlager? I så fall tänker jag två möjliga scenarier:
    1. Ingen mer produktutveckling kommer att ske och hela förvärvet är ett sätt att enkelt skriva av kostnader o hela märket dör ut om 1-2 år. Långsamt gn att reas ut och företaget kan kvitta kostnader mot vinster
    2. Folk som faktiskt vet vad de gör tar över allt. Det är ju ändå ett litet märke med en liten fanbase så om man använder det som utgångspunkt o gör något vettigt med det så kan man kanske lyckas och man slipper uppstartskostnader. Det kräver ju att man håller Bellsan i skinnet dock, vilket ju är en utmaning. Jag har ju svårt att tänka mig att man kommer tillåta Bellsan göra reklam för konkurrenterna tex.

      Nja, knappast 8-17. Blir väl Instagrampostningar, stå på Åhlens och svänga med håret osv.

        Tillbaka till pappa Per och slicka kuvert på ”Advokatkontoret” (som inte är ett advokatkontor).

      nu i sitt blogginlägg skriver hon

      ”Jag kommer fortsätta att vara ansiktet utåt för Löwengrip men det är Dermarome som driver och äger bolaget. Köpeskillingen vill vi inte gå ut med men jag kommer i och med det att pausa och ha ett eller två år i lugn och ro. Det här innebär att jag har noll anställda (löwengrip Invest har avvecklats under hösten) och inget kontor att gå till längre. ”

        ett eller två år i lugn och ro, alltså menar hon att hon fått bra med pengar.

          Hon vill att du ska tro det, i alla fall. Själv tror jag inte att det gav särskilt mycket, relativt sett. Bolaget har ju dåligt rykte på grund av sitt namn och det säger sig nästan självt att man inte gör sig av med en guldkalv efter så få år. Världens mäktigaste kvinna går hemma och dammar lite?

            Ja, jag vet. Hon skriver ju bara det för att folk ska tänka ”woow hon kan ta ledigt”. Uträknande, falsk människa.

          Bella har tjänat 2-3 miljoner varje år de senaste åren. Plus stora inbesparade levnadskostnader genom samarbeten, spons och förmåner från bolagen.
          Så det hon får för sin andel av Löwengrip Beauty motsvarar förmodligen ca 4-5 miljoner.
          Dessutom är det ISPI Holding som säljer Löwengrip Beauty så det är där som vinsten hamnar.
          Sen kan den delas eller skiftas ut därifrån.
          Jag antar att ISPI Holding ägs av damerna privat och inte via bolag.

          1-2 år är inte mycket om man säljer ett framgångsrikt företag. Om det var riktigt mycket skulle hon gå ut med att hon nu ska investera, bli affärsängel. Det är hot! Ta det lugnt not! (Inte min åsikt)

          Fast även om hon ”bara” fick typ 6 miljoner kr så kan man leva väldigt gott för det i två år. Någon ekonomista har hon ju visat att hon inte är…

          Hade hon fått bra pengar hade hon inte sålt huset till underpris.

            Men vad hände med kontoret för Löwengrip beauty då? De som jobbar där, och som ska fortsätta jobba för Beauty, vart ska dom sitta? Inget kontor att gå till säger hon, skulle inte Bella fortsätta arbeta för Löwengrip? Hemifrån?

              Klart man försöker framstå som positiv från båda sidor vid köp/sälj av ett bolag och måla upp allting som fina fisken. Sanningen kan (och är nog) en helt annan historia.

              Skulle inte bli förvånad om vi inom kort ser massuppsägningar på Beauty (köparna har egen sälj/lager organisation så varför köra dubbel styrka, kostar bara pengar), tömning och utförsäljning av hela lagret och en nedläggning alt. konkurs i slutet av året.

              BB sitter hemma och slickar såren och tycker synd om sig själv och skyller på alla andra, insikten att hon någonsin kan ha skött saker på klandervärdigt sätt finns inte.

              PP har fullt upp de närmaste åren i rollen som fanatiskt tränande hemma mamma.

              Kom ihåg vart du läste det först..

        Hon ska inte gå till något kontor men vara ansiktet utåt för Löwengrip Beauty.
        Så det ska väl ske hemifrån och genom nedslag i omvärlden då.

    Hade de hållt sig till vanliga LCC med rosa flaskor och hon varit normal och inte hittat på en personlighet som gjorde att folk började hata henne hade det nog gått bra. Skulle inte förvåna mig om de börjar sälja bara gamla LCC då det påpekats här och hon ofta sitter här inne och läser.

    Ändå rätt sjukt hur besatt hon var att basunera ut för hela sverige att hon startat nästa Estee Lauder. Det är skrämmande hur förblindad hon är av sina egna vanföreställningar.

    Antar att försäljning eller kk var de enda alternativen eftersom bolaget saknade kapital.
    Bella tycker nu att hon är superenterepenör och jublar över att ha cashat in några snabba millar på bankkontot
    .En framgångsrik entreprenör hade hon varit om hon inte hade tagit en massa impulsiva och kostsamma beslut samt fokuserat 100% på att Kladd&Klet skulle växa och bli stort genom att sälja in sig först på den Nordiska och sen Europiska marknaden.
    Bella valde att fokusera på sitt ego.Hon skulle erövra världen via Löwengrip Invest dvs bli världens mäktigaste mytoman.
    Hoppas de stackars norrmännen inte har ett livslångt kontrakt med henne och måste försörja henne till pensionen….

    Jag kan inte mer om sånna affärer än att konstatera att det var eventuellt den tråkigaste nyheten någonsin – hade förväntat mig ngt mer intressant och spännande!

      Jag trodde Bella skulle annonsera en prissänkning på Löwengrip Beauty i Tranås 🙂

    Jaha vad ska hon nu blåsa oss på när hon förbrukat hela förtroendekapitalet också… Hmm!

    Varför är det bara negativa kommentarer här? Och av kvinnor dessutom.
    oavsett deras bakgrund, lögner mm så är det coolt att 2 kvinnor startat detta. Och utan externt kapital och nu lyckats sälja. Det är väl själva fan att bolaget som köpt dem vet vad de gör och har rätt siffror och även värderat bolaget så sluta spekulera nu. Kan vi inte bara gratta två duktiga kvinnor till en bra dag på jobbet helt enkelt?!

      Marie tyvärr kommer det inte hända alla i detta kommentarsfältet är så otroligt bittra, Bella ska brinna i skärselden förslltid tydligen helt oförlåtligt det hon gjort. Dem kan inte titta på någon positiv sida alls 🙂 eller vara neutrala.. bara spy galla

        Och akta dig för nu kommer du bli kallad för en Bella kramare, man får bara hata här och sen kommer man kallas för ”s ,tollis” alla gör det . Många stollliissar här..

        Ja tyvärr klagas det mycket här inne. Det är trist att läsa för mycket negativt. Vet inte varför det är så.

        ”Dem” nu igen. Du kan verkligen inte lära dig en enkel regel.

      Ja grattis till två mobbare som lyckats få deras anställda att säga upp sig eller sjukskriva sig. Jättebra jobbat!

      Varför stirrar du dig blind på att det är KVINNOR som startat en business, kommer man undan vad som helst p.g.a. vad man har mellan benen? Ska kvinnor vara immuna mot kritik för sitt agerande? IL (och P med, men i vilken omfattning vet vi ej) har systematiskt lurat både kunder och konsumenter, ljugit och haft sig. Hon har bäddat sin säng och får nu vackert ligga i den. Rent krasst skulle man ju kunna säga att två kvinnor som startat och drivit ett drogimperium är lika duktiga egenföretagare med din logik.

      Men oj! Jag hade helt missat att man som kvinna automatiskt inte får kritisera andra kvinnor. Ber om ursäkt!

      Duktiga kvinnor som har utnyttjat andra unga oerfarna kvinnor som billig arbetskraft utan (rimliga) avtal och mobbat ut anställda som inte ville jobba nästintills gratis. Heja! Girl power eller nåt ?

      Såklart är det coolt att två ganska unga kvinnor startat ett bolag och sålt det till vad jag gissar är ett bra pris. Men inget av deras övriga beteende är coolt.

      Jag är kvinna och blir extra stolt när det går bra för andra kvinnor. Har aldrig känt missunnsamhet och önskar på riktigt att alla bra människor skulle ha massa miljoner på kontot, så nej jag är INTE bitter. Men jag kan bara inte unna blondinbella någon framgång. Hon är en kalkylerande, falsk människa som gång på gång visat att hon skulle gå över lik för att nå sina mål. Hon skiter i människor och världen runt omkring sig, jag tror på riktigt hon är en sån som inte ens skulle delat med sig av vatten i krig och det finns inget hjärta i något hon gör vilket gör att jag ändå är glad att hon avslöjats. Människan hänger ut halva sin familj och skulle göra allt för pengar, jag tycker sånt är äckligt oavsett om hon är kvinna eller man. Är så trött på att kvinnor ska skyddas från konsekvenserna av sina egna handlingar bara för att de är kvinnor. En bedragare är en bedragare, oavsett kön.

      Så jävla tröttsamt att dra kvinnokortet

      Jag håller med dig Marie.

    Slutsatsen är att så här gör man när man behöver få loss lite kapital och få en garanterad fast anställning. Bolaget är övervärderat, och bella kommer att kalla sig konsult. Men en liten slant efter bolagskatt får hon trots allt.

    Känns som Isabella är en uppstartare och inte förvaltare. Sen verkar varken hon eller Pingis vara speciellt trevliga mot sin personal så det är kanske bra om de får göra det de är bra på. Detta verkar vara ett mycket bra beslut. Kul för Bella, nu kan hon landa i nya huset och sen kommer hon komma igen.

      ”Känns som Isabella är en uppstartare och inte förvaltare”

      NEJ, varken eller. Hon är en reklampelare och har aldrig varit en entreprenör som hon så gärna vill kalla sig.

      Nej, de flesta av hennes idéer och startups har avvecklats eller konkat väldigt snabbt. Satsar du på ett av Bellas projekt kommer du förmodligen att förlora en massa pengar.

    All press jag läst Di/Breakit/SvD säger att norska ”Dermanordic” är köpare av Isabellas bolag…. På hennes blogg kan man dock läsa att ”Dermarome” är de som köpt. Hoppas innerligt att det är samma företag…. Annars lite pinsamt om HON går ut med fel namn på köparen…

      Även jobbigt att Dagens Idustri annonserar om prenumerationer av en av deras tidningar mitt i artikeln där bilden i fokus föreställer ingen mindre än… Erik…

        ?

    Axel Johnson köpte skincity för nånstans mellan 150-200 msek (gissar om man kollar på skincitys grundare och det kaptial som finns i deras andra bolag), då hade skincity gjort en omsättning på 186 miljoner året innan.

    Om Löwengrip ligger på 85 msek så gissar jag att det är runt hälften och förmodligen mindre ändå med tanke på att märket behöver tvättas rent

      Skincity säljer inte egna produkter utan kända, kvalitativa märken. Måste tas med i beräkningen.

        Eh…jo. De säljer SKINCITY skincare. Men håller annars med – två helt olika bolag.

          Men skincity skincare kom ju för typ en månad sen haha? De har ej haft det tidigare.

            Skincity har gjort en otrolig resa inom
            Ehandel som inte går att jämföra med Löwengrip.

      85 msek var väl 2018?
      2019 halverades omsättningen.
      2020 blir förmodligen inte bättre än 2019.

      Det är ju två helt olika typer av bolag? Samt att det är vinsten som spelar roll. Omsättningar går inte att jämföra med varandra på det där sättet

      Wow. Älskar skincity. Tror de hade kunnat få långt mycket mer om de väntat ett tag.

        Skincity var väl det bolaget som skrev på sin sida att folk med mörk hudfärg inte behöver använda solskydd? Eller minns jag fel?

          Ingen aning, men vad spelar det för roll? Någon som kanske bara skrev fel. Ser ingen rasism i det.

            Läs igen, jag skrev inget om rasism. Jag hade bara en fråga, triggered ?

            Har för mig att det var Skincity som hade en hudguide där de skrev en massa felaktigheter – bland annat att folk med mörk hudton inte behöver använda solskydd. Ganska obegåvad ändå om det är dem och man behöver inte vara rasist för att vara obegåvad.

    Hon behövde kapital in i bolaget för att undvika konkurs. Varken hon eller Pingis har de kapitalet som behöver stoppas in. Är övertygade om att det dels är en relativt låg fast köpeskillingen, dels en rörlig köpeskilling som beror på omsättningen under 2020. Köparen behöver förmodligen endast betala en bråkdel i fast köpeskilling eftersom den stora biten är att stoppa in pengar i ett blödande bolag. Hon är ute ur bolaget inom ett år då det visar sig att omsättningen inte når upp till utlovat.

      Förmodligen gick 2019 väldigt dåligt. Kanske t o m förlust?
      Omsättningen skulle i förhållande till 2018 öka med 50% men istället minskade den med 50%.

    Glad för Sallys skull! Läskigt hur Bella låtit ibland med sitt ”mini-me” gällande henne… Nu får S kanske välja själv iaf.

      Oroar mig inte så mycket för S. Hon lär göra sin revolt vad det lider.

        Ja de flesta barn gör revolt mot sina föräldrar. En del större, en del mindre.

        Kan tänka mig att det blir en något rejäl revolt.

    Förstår jag rätt nu, att Isabella Löwengrip ska vara anställd och stå på Åhléns och dema kladd och kräm?

      Ja.
      Fast mer intressant är vad hon tänker göra efter det. För det kommer ju inte vara för evigt.

        Tänk om hon började plugga, gå en utbildning och jobba som anställd någonstans och jobbade upp sig. Och blogga om denna 180 graders vändning samtidigt. Då hade hon fått läsare och instagramföljare…och respekt.

      Var får du det ifrån? Varför tror du det? Ledig en tid skriver hon väl, ta det lugnt en tid.

        Bella är slut, finito! Lika bra att hennes hjärntvättade skara inser det snart!

    Om de inte har gått ut med köpeskillingen så har Dermanordics betalat väldigt lite för bolaget.

      Man brukar inte avslöja köpeskillingar när det gäller privata bolag.
      Eftersom det är ISPI Holding som säljer kommer årsredovisningen mycket riktigt att innehålla beloppet.
      Men det är årsredovisningen för 2020 så det är väldigt långt dit (senast juli 2021).

        Bella skulle aldrig låta det undgå oss om hon gjort en bra affär…

          Precis. Hon kan bara inte låta bli att skryta. Det är ledsamt.

        Har de inte brutet räkenskapsår?

          Löwengrip Invest och Blonde Capital har brutet räkenskapsår 30 juni.
          Löwengrip Beauty och ISPI Holding har kalenderår.

    det är bara att vänta in årsredovisningarna (förmodligen först nästa år) och då får man fram siffran , inte svårare än så

      2019 års siffror kan ju ge en bra vägledning till vad transaktionen landade på så i vår lär vi veta.

    Det är kanske på sin plats med en stor fet banner över förra inlägget med texten ”JAG HADE FEL//C”

      Givetvis!
      Inlägget är uppdaterat med en nätt, liten banner!

      Fast… Jag vet inte om Camilla hade så fel. Det var absolut ingen produkt Bella försökte sälja, däremot tas väl den här nyheten emot mycket bättre när Bella i över en vecka hintat om att hon varit på randen till sammanbrott. Skönt för Bella, tänker man, att hon får ta det lugnt nu.

    Det kan också va så att nya bolaget bara tagit över aktier o ev tillgångar o skulder och den egentliga ersättningen är i anställningarna. Jag vet inte om det är skattemässigt bättre dock, men det norska bolaget satt nog på den gynnsamma förhandlingsstolen. Och löwengrip beauty var ju ett misskött företag på fallrepet.

    Så ska hon få en bok spökskriven åt sig nu då? Och en anställning som ger henne lagom med pengar att driva sina privata kostnader och lite låtsasframträdanden, troligtvis med en grundlig konkurrensklausul. Om jag fattar det hela rätt så är löwengrip invest avvecklat så hon kommer väl mest sitta hemma.

    Det kan tom vara så att den här affären varit klar på papper rätt länge men man har behövt vänta ut de ev kontrakt på samarbeten (det där collagenet) ska gå ut eftersom hon nu nog inte får konkurrera, och sen tar det lite tid att göra pappersarbete.

    Grattis till Bella och Pingis.

      Måste du sparka på en som ligger ner?
      Försäljningen är inget annat än ett misslyckande.

    Låter som en vanlig försäljning bara av ett bolag som gått dåligt och är dåligt skött (Av den knappa info man fått) . Inte ovanligt av en större spelare att få in och ”rädda” och ta upp de tillgångar som är ok och göra sig av med det ”dåliga” 🙂

    Ursäkta dålig koll men betyder detta att Blondinbella inte längre har något AB kvar? Om Invest avvecklats etc.

      Bella har aktiebolag (AB) kvar. Beauty ägdes via holdingbolag.

    Jag tror att försäljningen var en absolut nödvändighet för att IL skulle ha råd att finansiera sitt nya boende + att det säkert lyftes ett ok från pingis axlar nu när hon slipper vara beroende av en varumärkesskadad kompanjon som ändrar riktning i takt med att vinden vänder ?

    Till er som blandar in dottern o gör er roliga på hennes bekostnad – ni är patetiska o vidriga. Fi fan.

      Jag skulle nog mer säga att de flesta – jag själv inkluderad – driver med sättet Isabella uttryckt sig om företaget och hur det skulle gå i arv.
      Jag kan givetvis inte tala för alla men varför skulle jag göra mig rolig på dotterns bekostnad när det är Isabella otaliga citat som sitt imperium jag driver med?
      Helt okej att inte tycka att det var roligt, men jag tycker det är viktigt att skilja på äpplen och päron här.
      Jag driver alltså inte med Isabellas dotter, jag driver med Isabellas sätt att uttrycka sig om sitt skönhetsimperium och hur det skulle gå i arv.

        Fullt rimligt tycker jag.

    Snacka om att försöka framstå som en lyckad affär när det i själva verket är en krisplan….

    BB skulle aldrig sälja sitt imperium Sally skulle ärva… Därför BB varit så låg och lessen, sanningen är att BB hade INTE råd att köpa ut Pingis och blev därmed ”tvingad” att sälja sin del…
    Fattar inte folk det??? ?‍♀️

      Jo nu med facit i hand fattar man ju det….

      Nu slipper Pingis och Bella varandra!

      Och….?

    Som sagt, detta har Bella gjort med alla sina företag innan också. Dvs sålt dem innan de konkar.

    Finns olika sätt att värdera en affär av denna typ. Men som någon nämnt ovan så är vinstmultiplar på 5-10 gånger årsvinst inte en dålig tumregel. Vilket placerar bolaget i ett spann på 10-20 miljoner. Har de sålt för under 10 så skulle jag säga att de varit tvungna att sälja pga kassaflödet problem med fallande omsättning och för stora lager. Har de fått mer än 20 skall de vara nöjda. Sanningen ligger sannolikt däremellan. Så har Bella fått mellan 5-10 miljoner in på holdingbolaget så är det ju inga problem att två lite time off och ladda om för nästa entreprenörs äventyr. Att starta bolag få lite problem men hinna göra en rimlig exit är inte alls något att skämmas för som entreprenör. Tycker hon landar på fötterna i denna ”kris”. Så bara säga grattis!

      På fötterna??? Allt det här kan ju knappast bli mer pinsamt

        Landar på fötterna? Eeeh okej…

      Hon förlorade sitt hem, sina kunder, samarbetspartners, varslade personal, konkade bolag (ja, hon sålde precis innan kk), minskad omsättning i flera bolag, avvecklat företag osv. Att hon fick ut en liten peng i det som skulle vara hennes guldägg är ett dåligt betyg och visar bara hur dålig hon är på företagande.

        Magplask kan man sammanfatta det med!

          Tycker jag verkligen inte.

            Jo, det är en korrekt sammanfattning. Ett megafiasko för Bella!

      Landa på fötterna är det ett snält sätt att skriva att man gjort ett vingligt svanhopp och kraschlandat på skallen?

        Oj tydligen vet du inte vad som är upp och ner. Det hör kanske till din personlighet?

          Oj, ännu en ”Anonym” som saknar förmågan att ta in ironi.

      Fast vad är man för entreprenör om det alltid handlar om att hinna göra sin exit strax före allt kraschar?

        Herregud vilka människor ni är här inne. Det är inte alls ovanligt att framgångsrika entreprenörer har misslyckanden bakom sig innan de hittar rätt. Att detta är ett misslyckande. Men har man kommit ur ett misslyckande med några miljoner på banken. Skulle jag ändå säga att man landade hyfsat mjukt. Hur många i detta kommentarsfält tjänade sin första miljon innan 30?

          Hon har nu 12 såna. Och inte ett enda riktigt lyckat.

          Jag.

    Vad skall säkerhetsteamet göra nu? Hemmateamet? Läkarteamet? Hur skall de överleva? Har ingen tänkt på dom stackarna ?

      Dom fick sparken i julas.

    Jag funderar på Dermaromes motiv till att vilja köpa. Kan det vara så att Dermarome egentligen kommer att lägga ner Löwengrip men att köpa varumärket och därmed existerande lager och sedan sälja av dessa ger dem större vinst än att bara agera återförsäljare? Kan ingenting om sådant här så det är löst svammel, ni får gärna spekulera vidare.

      Jag undrar samma sak.
      Varför ville de köpa Löwengrip?

        Nu spekulerar jag, men kanske lättare att bara ta över ett märke som är så etablerat och göra om det. Tänker om de så småningom byter namn, färg, gör ny reklam osv så att allt med Bella suddas ut så har de ändå redan en stabil marknad (Förutsatt att de får vara kvar i de affärer som Löwengrip faktiskt finns i idag…) kanske göra sitt egna märke (för de har väl inget annat?).

        Som sagt, egentligen ingen aning och inser att detta är en ’stretch’ ??‍♀️

    CC. Kan du skriva om vad som har hänt med Bellas alla bolag? Vilka har gått i kk, vilka är sålda… osv

    Tänk om hon började plugga, gå en utbildning och jobba som anställd någonstans och jobbade upp sig. Och blogga om denna 180 graders vändning samtidigt. Då hade hon fått läsare och instagramföljare…och respekt.

      Nu blir hon en vanlig anställd inom bolaget i 1-2 år fast med vanlig månadslön och utan utdelningar.

        Utdelning kan hon ta ändå. Pengarna från försäljningen blir ju kvar i ett aktiebolag.

        Förmodligen placerar hon pengarna på börsen och låter kapitalet växa ännu mer.

        Nej hon kommer inte vara en vanlig anställd.

      Tror inte hon har grundläggande behörighet. Dessutom tror jag inte att hon vill gå ’den vanliga vägen’ utan det ska vara ’Kolla allt jag har åstadkommit på egen hand!’

      Då får hon nog ta och studera på komvux först med tanke på att hon inte har gått ut gymnasiet, och det tror jag nog är under Bellas värdighet.

        Hon får ta av vinsten och bekosta ett studieteam.

    Tycker det var modigt av dem att sälja. Kanske gör IL som hennes kompis Ida när hon sålde rapunzel. Gick in i styrelser, men unnade sig också lite lugn. Ida är ju tillbaka i ftg nu.

      De var tvungna att sälja. Annars hade bolaget konkat.

      Vad skall Blondin Bella tillföra i en styrelse och ge gärna ett förslag på ett bolag som skulle vara lämpligt.

    Det var väl Dermaromes vd som var misstänkt för mord?

      Svenska Vd Ja. Bolaget är Norskt.

        Märkligt sammanträffande.

          Hur?

            Läs ovan ??

    Tråkigt för Bella att hennes nyhet om detta hamnar i skuggan av nyheterna om Palmeutredningen..

    Förstår inte varför alla skriver att Löwengrip har gått dåligt. Företaget har aldrig gått med förlust, det har inte tagit in extern kapital, omsättningen 2019 låg på 100 milj, inte ett raketföretag men ett fullt lönsamt företag som kan växa ordentligt i en större organisation.

      Försäljningen (förmodligen för en lägre peng än vad Bella snart kmr att låtsas om) skedde i panik då bolaget höll på att konka pga mycket lägre omsättning, ökade kostnader och minskad vinst.

        Fastän du skriver så otrevligt så kommer jag svara dig. Jag läste VD uttalande om att Löwengrip sålde för 100 milj över disk och tolkade det som omsättningen, men där hade jag fel. Dock så är det fortfarande inga dåliga siffror även om de inte är lika höga som föregående år.

        Sorry, svarat skulle vara till personen nedan. ⬇️

      Vad yrar du om?
      Bolaget som sålts är Löwengrip Beauty och har INTE omsatt några 100 miljoner 2019.
      Om bolaget gjort vinst eller förlust vet vi inte förrens årsredovisningen kommer in.
      Jag gissar på 50 mille och 0 resultat.

        Fastän du skriver så otrevligt så kommer jag svara dig. Jag läste VD uttalande om att Löwengrip sålde för 100 milj över disk och tolkade det som omsättningen, men där hade jag fel. Dock så är det fortfarande inga dåliga siffror även om de inte är lika höga som föregående år.

          Fastän du saknar grundläggande ekonomikunskaper skall jag svara dig.

          Nej, det är inte lika hög omsättning som föregående år.
          Det är minst en halvering, vad exakt är det som är bra med dessa siffror?
          Omsättning är inte ett mått på att ett företag mår bra du måste se på helheten.

      85 mkr 2018, inga siffror officiella än för 2019, men det sägs att omsättningen halverats. Så det är inget gasellhoppande företag riktigt även om det gått bra. Att de inte äger mer än 50% av bolaget (Bella och Pingis) antyder att kapital kommit in genom de andra 50% av aktierna. Ändå, inte dåligt men inte riktigt det som man velat påskina.
      Både köparna och säljarna har en del badwill att tampas med också, inte heller det idel solsken. Kanske blir det bra ändå.

        ISPI Holding AB äger 100% av Löwengrip Beauty AB, vad menar du med att de andra 50% av aktierna har tillfört kapital?

    Tror Bellas enda krav var att hon fortfarande fick vara ansiktet utåt. Det är vad som driver henne, att synas!

    Ser fram emot att följa Isabella under kommande år.

    Grattis till Isabella och Pingis. Tror de är lättade och glada idag.

      Varför skulle Bella vara glad? Nu har hon inget kvar.

        Sämsta med denna bloggen är alla ni som skriver såna här kommentarer till andras kommentarer som man inte ens bett om?!!

        Nu ger jag upp denna bloggen. Klimatet här är totalt förpestat pga såna som dig!

        För det första skrev hon ju själv att hon var glad.

        Varför skulle hon inte kunna vara glad?

        För det andra kanske det inte blev som hon hoppats men att hon ändå kan glädjas i att kanske nu ha möjlighet att ta det lugnare och få rå om sig själv.

        Så less på alla negativa människor här.

        Hon har ju givetvis fått bra betalt och kan investera pengarna i nya spännande projekt.

          Bra att hon fortfarande har sina små hjärntvättade fans kvar iallafall! Alltid nåt, som gumman sa!

            Och du är hjärntvättad av denna bloggägare, grattis, då är vi två alltså.

              Nope, jag kan tänka själv.

          Du måste ju kunna ta att någon ställer dig en fråga. Herregud

          ”Hon har ju givetvis fått bra betalt”

          Vad vet du om det?

            Nä de fick inte bra betalt ! Men pga omsättningen på företaget sjunkit nästan m hälften sedan 2018 så sålde de nog för att undvika att sälja m stor förlust

          Jaha, ska man endast få svara på sin kommentar om du har bett om det?

            *din

    Bella tycker att det är en fjäder i hatten att köparen kom till henne och Pingis, jag tror mer på att köparen såg bra läge att lägga ett skambud då ägarna var desperata och nära konkurs.

      Det är knappast så att Dermarome (Dermanordic) saknar kunskap om Löwengrip Beauty eftersom man jobbat ihop sedan mitten av 2018. Sen spelar det ingen roll vem som eventuellt var först med att ta initiativ till en försäljning. Min gissning är förstås att Bella och Pingis var motiverade att sälja. Kanske mer än Dermanordic var intresserade av att köpa (innan de fick veta vad det skulle kosta).
      Skulle tro att affären diskuterades och kanske rentav gjordes upp i Oslo 14 januari.
      Både Bella och Pingis var med på mötet och med tanke på hur sällan Pingis jobbat det senaste halvåret så var det förstås diskussioner om försäljning.
      ”Styrelsen var också på plats. Christian Ringnes (på bild) och Henning Nielsen är Dermaromes ägare.”
      Självklart var det mer än distribution som man avhandlade 🙂
      https://www.isabellalowengrip.se/2020/01/14/en-bra-dag-i-oslo/

    Varför säger IL att hon ska pausa i ett par år, samtidigt som hon sålt ena företaget och avvecklat det andra? Har hon fått näringsförbud?

      Om man säljer ett företag står det oftast i kontraktet att säljaren inte får starta liknande företag på några år. Av konkurrens skäl. Hon kan inte ge sig in i skönhetsbranschen på ett tag iaf.

    Norrmännen kanske gör om Löwengrip till lågprismärket Löwe, vore nog ingen dum idé… 😉

    Amilia som är med i Big Brother sa precis att hon jobbat för Isabella med hennes instagram.

      Var sa hon det?

      Va? Men hon jobbar ju på Splay One…eller gjorde i alla fall innan hon gick in i huset?

    Är det bara jag som inte fattar hennes senaste blogginlägg? Hon har väl aldrig köpt ut Pingis i höstas? Dem blev väl båda uppköpta av den norska företaget?

      Hon skriver att hon skulle köpa ut Pingis men att planerna ändras när Dermarome ville köpa företaget.

    Alltså helt plötsligt publicerar nu Bella ett inlägg helt utan stavfel och konstiga formuleringar, hon verkar vara sammansatt och veta vad hon vill igen. Så uppenbart att den senaste en och en halv veckan av knäppa inlägg var till för att man skulle känna att hon var nära vansinnets rand och därmed ifrågasätta det här säljet mindre. Nu framstår det som en sån himla lyckad affär, hon kommer inte bli komplett galen utan ska ta ledigt och fokusera på barnen.

      Allt är ju bara strategi från hennes sida. Att folk inte vill inse det. Folk ändras inte från den ena dagen till den andra. Hon kommer alltid vara IL. Ingenting annat.

    I sin blogg skriver BB att hon såg en enkelhet i Erik:s liv trots hans miljarder. Hon levde väl ett relativt enkelt liv med Odd där det inte fanns barnflickor, livvakter eller chaufförer. Tänk att nyrika alltid måste ’flasha’ med sina pengar.

    Och nu har hon flyttat hem till Odd ! Något hänt så hon har blivit otrygg igen .. och igen …och igen !
    Var inte längesen hon hånade Odd genom att skryta att hon minnsan fick två bilar när de separerade . Hon skulle aldrig sitta och se serier och äta chiliconcarne på högrev och anslut så fanns det ju ingen Odd som stoppade henne i hennes arbetande !! Tänk vad allt kan vändas när man står där själv utan tjänstefolk och inte är en drottning längre med makt och rikedom . Allt skit hon anklagade Odd för och som han t.o.m. dementerade någon gång så fattar jag inte varför han nu ska stå där och ta hand om henne ? Har hon inte kvar alla sina rika och betydelsefulla människorna som hon påstog sig va hennes vänner ?
    Den som gräver en grop ?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.