
Om du sov bort hela gårdagen så missade du kanske det missnöje som la sig som en blöt filt över Caia Cosmetics julkalender?
Om så är fallet så rekommenderar jag dig att läsa det HÄR inlägget först, och sedan det HÄR.
Många av de DMs jag tog emot handlade framför allt om returen av de kalendrar som existerande kunder till Caia fick köpa tidigare, mot att man betalade in en reservationsavgift på 200 kr.
Det här var alltså inte en avgift som skulle läggas ovanpå de 1795 kr som kalendern kostade, utan det var en del av den totala kostnaden.
Jag tror att företaget blev fullständigt och totalt tagna på sängen av all kritik.
Normalt sett så älskar kunderna allt som företaget lanserar och säljer, så att få så här mycket klagomål skapade nog en hel del oreda på kontoret/kundtjänst om hur man skulle hantera alla dessa returer.
Uppenbart är att de olika kundtjänstmedarbetarna inte fick samma information att förmedla till kunderna, och då kan det bli så här dumt.
Bianca Ingrosso har tagit till sitt Instagramkonto för att bemöta delar av den kritik som inkommit, och jag förstår att hon gör det eftersom hon har den i särklass största räckvidden med sina 1.2 miljoner följare, jämfört med Caias konto med 193 000 följare.
Jag förstår att hon gör det, samtidigt som jag inte vet om jag riktigt tycker att hon borde göra det.
Ja, Bianca var med och startade upp företaget och är företagets ansikte utåt, men det är ju inte HON som varken bestämt upplägget eller innehållet för kalendern.
Den här informationen tycker jag ska förmedlas av de ansvariga på Caia, snarare än av Bianca Ingrosso, på egen hand, hemma i sitt kök.
Man kan inte klandra henne för det här, inte låta henne bära hundhuvudet på egen hand på det här viset.
Man kan kanske ha synpunkter på sättet som hon trissat upp förväntningarna för kalendern, som kanske inte riktigt överensstämmer med vad som faktiskt var i den.
Kanske hade kritiken varit mindre stor om förväntningarna på kalendern varit lite mer realistiska?
Det här är en situation som företaget CAIA Cosmetics behöver granska, utreda och lära ifrån, men man kan inte ställa EN person som ansvarig för det här, och det är inte bara ologiskt utan även orimligt.
Caia har flera ägare förutom Bianca Ingrosso, och en hel hög med anställda – 78 stycken enligt LinkedIn.
Nog borde det finnas någon mer än Bianca att ta lite ansvar för kundernas missnöje och öppet bemöta kundernas klagomål?
TILLÄGG!
Det Bianca BORDE ta upp är att hennes och Caias fans har mordhotat Margareta Grääs efter hennes video om kalendern.
Det är fan så mycket sjukare än att påstå att någon försökt lura en. (Som Bianca och Caia fått höra)
DET – om något – borde Caia och Bianca ta avstånd från offentligt!
