Det svänger fram och tillbaka för Caias julkalender

Bildkälla: Skärmdump från Margareta Grääs video

Om du sov bort hela gårdagen så missade du kanske det missnöje som la sig som en blöt filt över Caia Cosmetics julkalender?
Om så är fallet så rekommenderar jag dig att läsa det HÄR inlägget först, och sedan det HÄR.

Många av de DMs jag tog emot handlade framför allt om returen av de kalendrar som existerande kunder till Caia fick köpa tidigare, mot att man betalade in en reservationsavgift på 200 kr.
Det här var alltså inte en avgift som skulle läggas ovanpå de 1795 kr som kalendern kostade, utan det var en del av den totala kostnaden.
Jag tror att företaget blev fullständigt och totalt tagna på sängen av all kritik.
Normalt sett så älskar kunderna allt som företaget lanserar och säljer, så att få så här mycket klagomål skapade nog en hel del oreda på kontoret/kundtjänst om hur man skulle hantera alla dessa returer.
Uppenbart är att de olika kundtjänstmedarbetarna inte fick samma information att förmedla till kunderna, och då kan det bli så här dumt.

Bianca Ingrosso har tagit till sitt Instagramkonto för att bemöta delar av den kritik som inkommit, och jag förstår att hon gör det eftersom hon har den i särklass största räckvidden med sina 1.2 miljoner följare, jämfört med Caias konto med 193 000 följare.
Jag förstår att hon gör det, samtidigt som jag inte vet om jag riktigt tycker att hon borde göra det.
Ja, Bianca var med och startade upp företaget och är företagets ansikte utåt, men det är ju inte HON som varken bestämt upplägget eller innehållet för kalendern.
Den här informationen tycker jag ska förmedlas av de ansvariga på Caia, snarare än av Bianca Ingrosso, på egen hand, hemma i sitt kök.

Man kan inte klandra henne för det här, inte låta henne bära hundhuvudet på egen hand på det här viset.
Man kan kanske ha synpunkter på sättet som hon trissat upp förväntningarna för kalendern, som kanske inte riktigt överensstämmer med vad som faktiskt var i den.
Kanske hade kritiken varit mindre stor om förväntningarna på kalendern varit lite mer realistiska?

Det här är en situation som företaget CAIA Cosmetics behöver granska, utreda och lära ifrån, men man kan inte ställa EN person som ansvarig för det här, och det är inte bara ologiskt utan även orimligt.
Caia har flera ägare förutom Bianca Ingrosso, och en hel hög med anställda – 78 stycken enligt LinkedIn.
Nog borde det finnas någon mer än Bianca att ta lite ansvar för kundernas missnöje och öppet bemöta kundernas klagomål?

TILLÄGG!
Det Bianca BORDE ta upp är att hennes och Caias fans har mordhotat Margareta Grääs efter hennes video om kalendern.
Det är fan så mycket sjukare än att påstå att någon försökt lura en. (Som Bianca och Caia fått höra)

DET – om något –  borde Caia och Bianca ta avstånd från offentligt!

216 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Camilla du borde ta upp vad Konsumentverket säger. Klipper in Linneas kommentar från tidigare inlägg:

    Jag vill bara göra alla uppmärksamma på att de inte får kräva obruten förpackning vid distansköp, däremot kan de dra av en summa som motsvarar värdeminskningen man skapat på varan. Fult av dem att försöka förvilla kunderna ytterligare! Har de inte gett information om ångerrätten som är 14 dagar efter att man mottagit varan löper den på i ett år efter de ordinarie 14 dagarna. Kanske bra om du lägger med en länk till Konsumentverket eller liknade i ditt inlägg Camilla?

      Varför förvarar du Bianca?! Ska hon inte vara ansvarig och stå till svars när hon sagt att det är hon gjort kalendern, det är hennes drömprodukter osv och hon säger ofta att Caia är hennes företag, men när det är något negativt nej då ska inte Bianca stå till svars. Snålla nån. Sedan skriver du att kuner alltid älskar deras produkter – Bullshit så är det inte alls, finns många som varit missnöjda med produkter och tycker de är kassa. Caia har även påstått att produkter är helt veganska vilket inte stämt, de menar att de håller låga priser för att de inte har mellanhänder utan säljer online MEN de har väldigt HÖGA priser. Vidrigt att unga tjejer som avgudar Bianca och köper allt Caia släpper blir lurade och blåsta på pengar, de förstår inte att de blir blåsta på pengar.

        Ja Bianca har ju sagt att hon fått göra sin drömkalender. Är det negativt så ska inte Bianca stå till svars och är det positivt så är det Biancas företag haha asså. Nej alla älskar inte deras produkter men de som får betalt för att säga det säger det, och Biancas vänner och nära. Tragiskt att unga tjejer inte förstår att de blir lurade på pengar, de köper allt dyrt för de tycker Bianca är snygg och CAIA gör coola reklamfilmer MEN sminket är sjukt överprisat. Ni kan köpa samma smink och borstar för en mycket mycket billigare peng än vad CAIA tar. Tänk också på att många youtubers är betalda för att tala gott om produkter. Bianca älskar er för att ni gör henne rik genom att köpa alla dyra produkter, hon älskar pengar.

        Ja konstigt skrivet när Bianca själv står och säger i klippen att hon tagit fram kalendern. Alltså så äckligt manipulativt snack, hon är så ledsen och hon och Caia gör ju allt för kunderna, kunderna är fantastiska och bla bla.. allt för att inte förlora kunder och tappa anseende, självklart var hon tvungen att säga detta. Det värsta är att många går på det. Ser att många skriver att det var bra av henne att förklara sig och fint talat till sina kunder/följare haha alltså hon säger det hon måste för att tjäna pengar och inte tappa anseende. Manipulativ så det förslår. Sjukt att somliga köper det. Skrämmande.

          Detta är dessutom inte första gången de lurar sina kunder. Inget de säljer är egentligen värt så mycket som de säljer det för, att det skeppas från Kina är inget de talar högt om heller. De borde kunna hålla lägre priser eftersom de bara säljer online utan mellanhänder. De säljer genom att manipulera följarna och genom snygga bilder. Värdet på själva produkterna är inte högt så inte undar på att de blir rika. De lägger mer pengar på marknadsföringen än på produkter.

          Hon läser ju innantill också. Hon sneglar ju åt vänster under hela klippen vilket gör det ganska uppenbart att det är redan skrivit vad hon ska säga.

            Ja för hon behöver hjälp folk vill inte höra ”asså, jag döör ” osv

          Det läskiga är ju vem man vänder sig till, dvs yngre, lättstyrda tjejer med kanske redan begränsat med pengar att röra sig med. Typ Reversed Robin Hood manners.

            Kan någon förklara för mig som oinsatt man vad det är för människor som köper dessa produkter. Då menar jag inte enbart Caia utan även Blondinbellas och alla andra influencers märken och ”designer”.
            Finns det inte redan en uppsjö av märken inom olika prissegment som är allt mellan bra, prisvärda och hållbara (hur hållbart och miljövänligt nu smink och kläder kan bli).
            Jag får iaf en uppfattning om att influencers produkters pris till stor del är baserat på själva influencern och desto mer sällan baserat på kvalité.
            Tror jag talar för de flesta män men jag skulle aldrig köpa en produkt enbart för att det är t.ex Brad Pitt som satt sitt namn på den. Är det däremot en person som är expert inom sitt område t.ex elitidrottsman som tar fram gym- och sportkläder eller en känd kock som tar fram knivar kan det locka.
            Men dessa influencers är inte direkt dermatologer, makeupartister eller elitidrottare som ”designar” hudprodukter, smink eller gymkläder för kvinnor.
            Har bara så svårt att förstå varför vuxna kvinnor väljer att köpa detta. 16-17 åringar är oftast får som bara vill passa in men vad är argumentet för vuxna normalbegåvade kvinnor?

      De får visst kräva obruten förpackning vid distansköp om det av tex hygien eller hölsoskäl kan anses olämpligt att returnera. Vilket smink kan anses vara. (DAL 2:11 5 punkten) ?

        Detta är alltså svar till anonym 15:06.

      Drottningen av ordbajseri, Bianca Ingrosso.

      Jag tycker bilden börjar klarna. De har fokuserat på necessären som ”förpackning” och därför blir det så klar resestorlekar för det matchar med den. Och så har de analyserat köparna och olika risker och landat i att de inte vill få kritik för att inte vara inkluderande, och så har de valt produkter för att slippa den kritiken.

        Håller med dig! Dock kunde de gett en presentkort med en kod så kunde man få en concealer i rätt färg tex.

      En kalender tappar väl egentligen sitt värde så fort något är öppet … eller skall man sälja en med 20 luckor kvar?!

    bianca ?

      Lol

    Bästa dom kunde göra på alla returer, får folk köpa skiten halva priset.
    Då kan man ev. bortse lurendrejeri kuppen med andra ögon.
    Iaf alla dessa barn som fick tjiii på pengar.

      Fråga.. vad menar vi med barn här..? Tycker alltid jag läser om små tjejer som köper hennes produkter och avgudar henne – men vilka åldrar pratar vi om? Jag kan tycka att man som förälder har gjort något galet om man har ungar under 16 som skall springa runt och handla smink produkter – och om det är 16 åringar och uppåt vi snackar så får vi väl hoppas att ungdomar som kan övningsköra och har börjat gymnasiet har lite mer i huvudet än att bli blålurade?

        Jonna//
        Alla under 20 har inte pannbenet/ hjärnan klart utveckla t
        Dom kan inte tänka logiskt/ klart med alla onödiga reklam blaskor de får ta del av-dagens samhälle , så visst utnyttja s dom på maximalt köpa tom smink!

          Precis, konsekvenstänket är inte fullt utvecklat och man kanske köper saker fastän man eg.inte har råd osv.

      Förstår inte ens vad folk förväntar sig. Den kostar 1800 och innehåller 24 saker inklusive en stor necessär. 1800/24= 75 kr per sak. Det enda jag kan tycka var kasst är sälja 20 % rabatt checken…så kanske ska man säga 1800/23= ca 78kr per sak samt en necessär. Sluta böla.

        Den skulle ju vara värd nästan 4k enligt dom så jo, de har absolut lurats.

        Den skulle ju vara värd 3600, alltså 150kr per sak. En pincett eller sovmask kostar inte 150kr.

          Verkligen inte 150 kr för en beauty blender och två tvättbara pads ????

        För kalenderpriset på nästan 2000 kr, så kan tjejerna köpa sug ett guldsmycke istället ett bestående värde.
        Rena skräpet att lura flickor att köpa denna svindyra kalender, de har veckopeng eller studiebidrag. De äldre kvinnorna köper INTE ”Caia” utan kvalitesmink som Dior Lancome Estee Lauder Qlinique, alltså märken med parfymfabriker bakom sig o märken som funnits i 30 år minst!

        Den där necessären köpte en liknande för 30 kr!!! O tillsammans med de där docksmå tramssakerna vore värdet inte mer än högst 200 kr, allt annat är bara nonsens.

        Stackars barn o småflickor som gått på detta. Bättre de hade köpt en bättre kalender med kvalite som ex Rituals Kicks Lancomes t.ex.

    Att företaget kommunicerar med sina kunder med felaktiga uppgifter, smilisar och hjärtemojis säger egentligen allt! ???

      Djupt oseriöst!

      Instagram inför lansering av julkalender uppmanar B till ställ klockorna till klockan åtta för att ringa in och boka necessären! Med orden love you for ever om B inte tagit bort detta är ju ganska vidrigt budskap, du blir älskad om du köper den här necessären! Det är mycket pengar 1800 kr för en familj med flera döttrar för studerande! Hon tar inte upp något av detta som jag tar upp nu hur många ensamstående kvinnor singlar eller par behöver ett resekit för arton hundra Kr! Ingen men B vidmakthålla att kunderna önskat sig detta och att hon älskar resekit! En julklapp hade varit en sak från företaget som går bra eller om de hade sålt det på Åhléns så att folk kunde se det de kunde dom inte och därför är det marknadsföring som kunderna skall betala för arton hundra kr är alldeles för mycket pengar och där känns det inte som B förstår kritiken alls! Och detta speglar vad influenser kan göra med deras varumärke! Alltså att unga människor är med i cöuben så länge dom betalar! Detta är inte korrekt utan bara ren och skär marknadsföring

        Bianca säger flera gånger, även igår, att det är produkter som hon själv älskar. Rimligtvis har hon varit med och bestämt innehåll även om Camilla skriver att HON varken varit med och bestämt innehållet eller upplägget. Hur vet Camilla det så tvärsäkert – låter på Bianca själv som hon varit högst delaktig.

        Nej det är korrekt marknadsföring. Det är med marknadsföring som vi säljer produkter och tjänster, ökar brand awareness osv.

        Alltså all kritik mot Caia och Bianca som har marknadsfört det som att det är nya produkter i, som att det skulle vara hur fantastiskt som helst osv. Men missat undersöka vad liknade kalendrar har för det priset.
        Caia har alltid marknadsfört sig på det viset med Bianca. Allt är banbrytande, det bästa som någonsin uppfunnits och Bianca älskar/dör för det. Men är det någon Caia produkt som verkligen är helt unik på marknaden?

        Varumärket Bianca är värt så mycket för hon har byggt upp en gemenskap med sina följare som vill vara som henne, vän med henne, och vill köpa det hon visar upp. Antagligen lite därför hennes blonda kompis är med i reklamfilmen. Hon gick från assistent, till bästis. Drömmen för en 16- åring.

        Så vet inte om det är dina tonårsdöttrar du menar, men isåfall sätt dig ner och prata med dem. Förklara att Bianca är en jättetrevlig tjej, men målet med hennes instagram är att sälja produkter till hennes följare.

          Osäker på vad du menar med korrekt marknadsföring. Det Caia sysslar med är en ovanligt cynisk marknadsföring till en målgrupp som inte har en chans att värja sig. Och Bianca har i allra största grad ett stort ansvar för det är de känslor hon väcker hos unga tjejer som får dem att överkonsumerar. Jag är helt övertygad om att Bianca vet exakt vad hon gör för Caia hade inte haft det värdet det har utan Bianca.

        Jisses! O ett resekit köper du på HM Apoteket Åhlens för ca 100 spänn. Man har ju allt hemma! Bara att fylla över i små plastflaskor! Hur korkad tror Bianca att föräldrar är?

        O detta tramset ”I löööve you sooo much”??? Ja Bianca löööv ungdomarna till sitt bankkonto.
        Så löjligt med detta I Love lööve you hela hela tiden! Genomskådat för länge sedan.

    Är det sant att Margareta Grääs mottagit dödshot från biancas fans? Sjukt isåfall!

      Ja, det stämmer.

        Har ni sett henne i senaste Framgångspodden? Vad har Verdane bidragit med hittills? Utgår från att de sitter i styrelsen och ligger bakom denna kampanj. En fråga som borde diskuterats i styrelsen där de sitter med sina excelsnurror utan förankring till verkligheten. På riktigt hur stor erfarenhet har de av sociala medier och denna form av försäljning? Är inte Bianca själv störst och har mest erfarenhet kring just detta? Det kan inte vara lätt för Bianca att ta till ton men hon borde inse att just denna bit måste de lyssna till och att hon faktiskt använder sin fingertoppskänsla när denna typ av beslut fattas. Hon borde nästan förstått vad folk vill ha och ser framför sig med denna form av kalender.

        Titta på vad personer i investeringsbolag tjänar. De är ytterst välbetalda med grundlön, bonus och Carried interest (de behöver ofta själva investera i fonderna för att skapa trovärdighet mot sina investerare och får då avkastning för sina investeringar som kapital inte inkomst = lägre skatt). Kostnaderna för dessa löner läggs på fonderna som deras portföljbolag (Caia) då måste generera (kolla in vilken ÷ i adminavgift fonderna har). En grundlön på 2-4 mill / år är inte ovanlig för Partners + bonus + pension + sociala avgifter mm). Gör en kartläggning vad de som är involverade i fonden som Caia är med i faktiskt tjänar (inkomst & kapital). Då fattar man varför det trycks på snabbt utan att tänka.

          Word!! Exakt så är det.

        Borde ta upp?? Hur vet du att Bianca vet att Maggan Grääs fått mordhot?

      Galet! Hon var ju positivt inställd till många av Caias produkter.

        Nu är väl sällan mordhot logiska men tycker också det är konstigt

        Ja hon är ju så positiv til Caia, hon vågar inte säga negativa saker direkt om dem. Men det är väl något Bianca-fän som är arg för att hon öppnat och visat innehållet då Bianca bett sina följare att inte öppna förrän första december, och det var en strategi förstås för att tjäna så många miljoner som möjligt på kalendern. Snacket om travelsize när det säkert är prover. Fy.

      Vidrigt!!
      Precis som denna blogg, eller andra influenser, så kan ju inte Bianca ta ansvar för vad psykopater/idioter gör.
      Bianca tar ju avstånd från hot och hat, hon får ju hur mycket som helst själv.
      Sorgligt att folk tar det så hårt.
      Om jag köper en produkt som jag är missnöjd med så lämnar jag bara tillbaka den, utan att bli arg på företaget ?

    Tycker att hennes svar om varför folk är missnöjda känns inte helt rätt. Hur kommer det sig att de andra julkalender som kostar runt 2000, så får man mycket lyxigare och varierande produkter och dessutom full size.
    Hon borde ha nämnt margareta grääs tycker jag, när man ändå gör en sån lång story så kanske man kan be om ursäk? Det är ju hennes fans som har attackerat och mordhotat Margareta grääs.

      Alltså vet inte om jag tycker att Bianca ska behöva be om ursäkt, hon har väl inte nämnt grääs i någon story och inte heller skickat folk dit?

      Du har dålig koll. Nej highlighters behöver sällan ”byggas upp” på mörk hy, snarare tvärtom. Den är oftast för ljus och ser inte bra ut. Och nej deras neutrala ögonskuggor och bronzer funkar såklart inte på mörk hy. Säger inte emot dig utan vill bara klargöra det. Har man väldigt mörk hy köper man förmodligen inte så mycket av caias produkter ändå.

        Du vet att även mörkhyade kan ha neutrala undertoner va? Det finns tre undertoner, kall, varm och neutral. Många mörkhyade har neutral underton. Så ja, en ögonskugga i neutral underton eller bronzer skulle visst funka för dem.

          Det handlar inte om att ”funka” som i att något klär någon. Utan att den mörka hudtonen helt enkelt inte fungerar för deras produkter är för lite pigmenterade. En neutral ögonskugga syns helt enkelt inte utan blir bara konstig, samma med bronzer.

      Håller med dig helt i övrigt

      Men ska Bianca ta ansvar för enskilda personer gör? Bianca har ju själv fått massa hot

        Jag tänkte på att hon tog upp hatet hon fick, då kunde hon ju säga till sina fans att de inte ska mordhota folk. Folk som dyrkar och favoriserar bianca är ju så känsliga om man kritiserar henne.

          Att Bianca kallar det för att ”hon får hat” för att folk är missnöjda och blivit lurade på pengar och för att Caia nu får ktitik (Caia och Bianca borde för övrigt bli mer synade i sömmarna) är så tyiskt Bianca och så äckligt manipualtivt. Galet att folk går på det och gullar med henne och tokhyllar henne, helt sjukt.

      Tror inte det är några fans… utan dessa galna människor som hakar på senaste ”hatartrenderna” och passar på att skicka hot och elakheter när någon är i ropet.

    Står att de tar ut en avgift på 250kr vid inte hämtad paket hos ombud?

      Therese 15.18//
      Fyy fa… n isf.
      Hur lågt sjunker de på företaget, allt för pengarna ??

        Så har alla! Såklart ska man få betala för man inte hämtat ut sitt paket. Att frakta är inte gratis heller inte folk som jobbar med att packa mm Eller jobbat du gratis? Gratis bensin då du tar bilden?

          Nej, många företag har gratis returer.

            Då hämtar du ut paketet och gör en retur. att inte hämta ut paketet brukar kunna innebära en kostnad.

              Det var ju caias förslag att kunderna skulle låta paketet ligga kvar på ombudet

                Caias unga kundtjänstpersonal har NOLL koll på hur postgången fungerar eller hur PostNord funkar.

              Många företag som inte tar ut en avgift vid outhämtat paket ??‍♀️

                Nämn något? Varför skulle man beställa och sen skita i och hämta ut det? Noll impulskontroll eller vad?! ?

                  Man kan ångra sig.

                  Den faktan kan du ta reda på själv kära du!

              Har bara varit med om det en gång och då kanske jag låtit bli att hämta ut paket 10ggr totalt genom åren.

          Caia informerade mig om att jag kunde låta bli att hämta ut min kalender, då den då går som retur tillbaka till lagret. Jag skulle heller inte behöva stå för frakt.

            Men du kanske åker på en returavgift…

            Om någon väljer att hämta ut paketet och direkt returnera:
            Läs villkoren hos avsändaren (!) noggrant. När ni har hämtat ut paketet har ni godkänt det och är då ansvariga för sändningen. Lita inte blint på deras kundtjänst, den verkar löjligt okunnig.

            ???

            Vissa företag erbjuder gratis retur men jag är ganska säker på att CAIA inte är en av dem. Vad står det i deras köpvillkor? Det går inte att lita på deras kundservice.
            Jag hade löst ut paketet och returnerat det för säkerhets skull.

          Skillnaden här är ju att företaget uppmuntrar dem att inte hämta ut men inte ens nämner att det kommer kosta pengar om man gör så…. Suck.

            Exakt! ? Man måste förklara här så att tom 3 åringar förstår ?

      Det är iofs standard. Vill man skicka tillbaka något får man hämta ut paketet och sen returnera.

        Jag tror Hej har rätt här. Att man måste hämta ut paketet och sedan returnera det.

        Värt att dubbelkolla.

          Ja, beror iofs på avtalet med e-handlaren. Men det är det absolut vanligaste.

      Det är jättevanligt och har förekommit under många år. Förmodligen gör Caia ett undantag från kostanden nu.

    Utan att veta bakgrunden till namnet caia, men har de tagit bokstäverna i biancas namn och lekt lite tro (och skippat b och n), eller är det långsökt..??

    Det slog mig nämligen nu när jag såg din ”caia är bianca. Bianca är caia”.☺

      Ja det känns inte helt ologiskt, har aldrig tänkt på det förrän nu?

      Caia är ett kvinnonamn i Italien, det är ovanligt dock. Varianten Gaia är mycket vanligare.

        Gaia som i moder jord?

          Nej har för mig att det har ett äldre ursprung än så. Ordet gaio/gaia i sig betyder glad och har jag inte helt blandat ihop saker har ordet ursprung i någon annan kultur än den romerska från starten, kan ha varit keltisk? Men det var mycket länge sedan jag hörde om detta, min väns dotter heter Gaia och hon berättade ursprunget för mig för kanske tio år sedan. Minnet kan svika!

      Har alltid tänkt på Caia som en stor svart fågel, en Kaja.

    ”Jag har jobbat så hårt”, ”jag blir så ledsen att ni tror jag lurat er, ”det känns som en kniv i hjärtat” ja det är jättesynd om dig Bianca. Inte dina fans som du lurat på 1800 kr.

    Alla som har beställt och ångrat er. Det bästa är att meddela Caia och låta paketet ligga på postombudet. Då kan Caia inte ta betalt för ej uthämtade paket eftersom ni meddelat dom innan.

      Bakslaget mot denna julkalendern kommer snart vara glömt så snart CAIA släpper en ny produkt som Bianca hävdar är den mest maaaagiska hon någonsin testat osv… Tror inte denna kritik är något hon ligger sömnlös över, hon skrattar fortfarande hela vägen till banken

    Bianca säger på IG återigen att innehållet är värt vad de sagt att det ska vara värt (nästan 3600 kr alltså). Om man tar alla produkter som finns i och lägger de i korgen på CAIAs webbshopp så blir det 4055 kr totalt. Då saknas necessären (som ska vara värd 400 kr tydligen), sovmasken och sminkborttagningspads och alla produkter är i FULL SIZE, inte minisize som många var. Känns orimligt att slutvärdet för kalendern skulle vara bara några hundra kronor mindre än när allt är full size. Det kanske är så rent produktionsmässigt för dem vad det kostat att ta fram en mini-/julversion speciellt för 20k kalendrar, men då har de valt att behålla samma marginal på kalendern som vanliga produkter isåfall vilket helt klart var en nit. För för kunden blir det ju ovärt. Hennes argument att kunderna frågat efter tavelsizes, sure, men enbart ha de i en julkalender är väl kanske inte lösningen istället för att ta in dem i standardsortimentet? Att också referera till att andra kalendrar har travelsize funkar inte heller då de generellt både har de i sitt vanliga sortiment så det inte blir en enorm extra kostnad att ta fram det för en kalender och dels för att kalendern inte brukar kosta lika mycket då heller.

      Vad jag förstått så har Bianca sagt att man får necessären på köpet och ska således inte räknas med i värdet på kalendern.
      Sen verkar hon ändra sig efter kritiken och räknar nu med den som värde vilket blir jättekonstigt.

    Fick upp en sån lustig reklam på instagram. Pernilla hade lagt upp en video på Bianca och den där ljushåriga tjejen hon brukar synas med. Åkande hundsläde osv i vinterlandskap. Såg så otroligt fjantigt ut att det var reklam för den där kalendern.
    Visst hennes mamma måste ju berömma men resten som skrev att det var sååååå bra. Ska man inte fatta vad en reklam går ut på?

      Reklamen är vinter/jul. Julkalender öppnas på vintern. ??‍♀️

        Verkar som de flesta öppnats i oktober haha!

        Jomen det kändes ändå långsökt och väldigt patetisk.

          Reklamen är väl en väldigt stor del av hypen och gjort att folk trodde det var något fantastiskt bra i kalendern. Det trodde jag i alla fall, har inte köpt den men såg reklamen och då den såg påkostad ut trodde jag att kalendern skulle vara lite mera wow än vad den verkar vara. Så min gissning är att många lurades av reklamen. Hade det bara varit ett inlägg på Instagram typ ”ställ alarmet! På onsdag släpper vi vår julkalender!” Utan all hype hade säkert inte besvikelsen blivit lika stor.

            Och kostat en tusenlapp mindre. Kombon priset och hypen går inte ihop med innehållet överhuvudtaget.

    Det blir dyrare för dem att ta fram tillfälliga produkter som travel size och en tillfällig design, men vilken stolle på Caia tyckte att det var en bra idé och trodde att kunderna hellre vill ha en tillfällig design än full size produkter?

      Klart ingen trodde det, det handlar om att locka kunderna att själva köpa fullsize när de fått smakprov på travelsize!

      Tror inte att de tagit fram travelsize speciellt för kalendern utan att det är prover dvs testförpackningar. Sedan tror jag de hade svårt att bli av med necessären och sovmasken så då passade det bra för kalendern. Rabattkupongen nämner hon inte och inget om att de sa att det skulle vara nya produkter med. Nej det där manipulativa talet gjorde hon för att hon var tvugen, hon hade liksom inget val. Lögn på lögn och strategier.

    Förstår vad hon menar med att det är dyrare att ta fram ”custom design” och ”limited edition design” men tycker det är så märkligt att tro att ens kunder hellre skulle vilja ha en minimascara i röd förpackning med snöflingor på än en fullstor mascara i ”vanlig” design med samma innehåll. Hade de skippat specialdesignen och använt mer full size tror jag inte det kommit någon kritik alls kring det.

    Samma med travel sizes. Självklart är det en del sådant i kalendrar men samma där, märkligt att tro att ens kunder skulle föredra det i kalendern framför samma produkt i fullstorlek.

      De vill ju ge resestorlekar så att kunderna själva måste köpa fullsize när den (snabbt) tagit slut.

    Om Caia-teamet läser detta:
    Gå ut och leta efter en kommunikationsbyrå med krishantering och mediaerfarenheter av högprofilerade personer.

    Vet att ni vill hålla allt inhouse men, ni måste börja tänka utanför boxen och komma ut ur eran bubbla lite.

    Bolag måste tåla att bli kritiserade och i den enorma tillväxtfas ni befinner er så behöver ni ha en partner som kan hjälpa er att navigera storyn. Just nu: blir det tyvärr inte så bra.

    / Konsult på kommunikationsbyrå som jobbar med Sveriges största techbolag.

      Håller med! Känns sjukt oseriöst att Caia bara la upp en konstig story (”varje dag när vi går upp ur sängen vill vi göra er lyckliga”) och att grundaren sedan står i sitt kök och är ledsen. Otroligt B.

        Jag är mest förundrad över hur ofta Bianca alltid älskar allting.

        Varje mening Bianca säger är så sjukt överdriven. Tagga ner lite, snälla.

    Miljön är den största förloraren i denna soppa.

      Såg en dokumentär igår om att allt liv i haven typ kommer dö ut runt 2050, hur fisklivet förstörs mm. Oavsett om det blir så eller inte, vårt fokus ligger alltså på att vi behöver små rosa plastförpackningar i mängder…

      När jag ser Bianca tänker jag bara på konsumtionshets och tragiskt överflöd.

        Samma här. Hur mycket orkar man bry sig om kläder och smink och fillers? Det är liksom allt hennes liv kretsar kring..

        Spelar roll. Varför ska liv finnas? Ingen särskild nytta

      Ja du skrev det igår.

        Tål att upprepas ?

    Tycker synd om unga som köpt grisen i säcken. Skulle aldrig köpt den själv men många trodde den skulle vara bra. Mycket pengar och lever inte alls upp till förväntningar.

      Inte synd om någon. De har ju knappast blivit tvingade.

    Alltså de måste anställa en kommunikatör eller PR person! Eller någon annan med mer erfarenhet än en önskan om att bli entreprenör. Jag tror absolut ut Caias grundare/management team är bra på mycket men kundservice hör verkligen inte dit. Inte heller en förståelse för sin kund och målgrupp.

      En kommunikatör upprepar vad företaget säger, en kommunikatör här har inget att tillföra.

      In med en vass PR byrå som jobbar enbart med stora företag, men det skulle bli dyrt för Caia att betala en sådan lön.

      Därför anställdes väl en ”assistent Lovisa” med låg lön från början. En ung oerfaren tjej men billigt för Caia.

      Men nu har de satt henne att plugga på Handels i tron att höja sin status men glömmer att alla stora företag redan startats av ekonomer o Handelsutbildade.

      Detta hjälper inte. In med en riktig PR firma.

    Ett hjärta från nån som jobbar på kundservice hahhaha //En annan kundservice

      FINA BÄSTA DU!!!! ❤️?❤️?❤️?❤️?❤️?❤️?❤️?❤️?❤️?❤️

        GUMMAN!!!! ?????

    Det är visst Bianca (bland annat)som har tagit fram den, det sa hon ju själv innan. Caia har ca 20 anställda.

      Jag förstår inte heller Camillas text om hur lite involverad Bianca varit.

        Ja det är en märklig text, ett märkligt fjäskande för Bianca. Bianca har ju sagt att hon tagit fram den, hon säger att det är mitt företag, Bianca har dessutom sagt att de började jobba på kalendern i januari men nu skrev CAIA att de jobbat på den i över ett år. Lögner på lögner från Bianca och det företaget. Så oseriöst och fult. Manipulativa. Lita INTE på Bianca eller CAIA!!

          Hon säger ju till och med att hon ville lägga i pincetten för att hon älskar pincetter och just deras pincett är så himla bra.

            På Biancas insta er det 17 (!!) innlegg/bilder om kalenderen..

    Men vilket fjäsk för Bianca! Om det hade varit Bella så hade det varit annat ljud i skällan.

      Japp, blev mäkta förvånad när jag läste inlägget.

    Hur kan necessären vara värd 400kr? Den känns inte alls lyxig på något sätt?

      100% plast = inte värd 400 spänn!

      Snarare 40 kr.

      Vem vill ha en necessär med märket på ens! Hur många köper en frivilligt?? undrar på riktigt, för jag kan inte se att man någonsin skulle göra det.

      Den är självklart inte värd 400 kr, men Bianca tycker väl det för att det står CAIA på den och hon tycker att hon är en stor stjärna. Tyvärr köper ju korkskallar deras dyra överprisade produkter och förstår inte att necessären är framtagen i Kina för några ynka kronor. Även om många skickar tillbaka kalendern så tjänar CAIA ändå på det, de tjänar några miljoner ändå. Hoppas många skickar tillbaka och sen inte shoppar mer från Caia och inte låter sig luras mer.

    Om allt nu ändå är limited edition och specialgjort kunde väl Caia tagit fram en fin nyårs ögonskuggspalett till kalendern? Tänker också på de som tyckt ögonskuggorna är dyra att köpa utan att prövat innan hade uppskattat att få någon ögonskugga att få känna på och testa hur pigmenterad produkten är.

      Hon säger i sin ”ursäkt” att det är ”limited editions” i kalendern och att de är dyrare att tillverka! Nu har ju jag inte sett produkterna själv, men läst från de som köpt att det INTE är ngn ny produkt med öht, så med ”limited edition” menar hon då i princip att produkterna är mindre, i annorlunda förpackningar(med ”lite snowflakes på”?)vilket då skulle vara dyrare att tillverka! Ok, så då har de alltså tänkt som så, att vi säljer en julkalender som ger folk samma produkter, men med mindre innehåll i (mindre, ”limited editions med snowflakes på”?) till dyrare pris!? Och i ”ursäkten” säger hon att hon är såå ledsen för att folk tycks tro att Caia vill lura sina kunder. Men vad är det om man säljer samma produkter, kallar dem ”limited edition” fast i mindre förpackningar, till ett dyrare pris? Låter i allra högsta grad som lureri i mina öron..

        Limitid? Dyrare? Att. Tillverka?
        ?????

        Allt billigt tillverkas i Kina. De äger hela världsmarknaden pga i princip noll i lön.

    Jag är mer nyfiken när det kommer ett inlägg om LD och hennes nya livssituation? Jag följer inte henne slaviskt och undrar om hon gått ut med skilsmässan bara att jag har missat det? Eftersom hon skrivit öppet i kommentar till Fayme att hon ”är hemma i huset igen på onsdag”. Typ.

    Hon verkar bo minst deltid i lägenheten i stan?

      Varför frågar du inte LD direkt?

        Ska jag fråga LD när Camilla ska skriva ett inlägg om hennes nya livssituation? Något säger mig att hon inte kommer kunna svara på det.

        Haha så alla ska vända sig direkt till influencers med frågor, alla vet ju hur sådant besvaras, det raderas eller man får ett otrevligt svar.

      Jag följer LD sporadiskt men bara på insta, om hon har sagt något om separationen i poddar eller Facebook vet jag inte, men på Instagram har hon skrivit en del grejer om att välja väg i livet och att hon inte vet hur hon ska göra. Men det var ett tag sedan. Men Oskar är ju på Tinder, och hon bor uppenbarligen deltid i lägenheten på Söder. Oskar kanske har ett eget boende när LD är i villan. Lägenheten verkar mer hennes.

        Vad är det som gör att du tolkar det som om lägenheten i stan är mer hennes? Hon visar väldigt lite från den och att Oscar inte skulle bo där när det är hennes tur att vara i huset har jag svårt att hitta ledtrådar på.

          Absolut kan de dela på lägenheten. Tycker bara det skulle vara ofräscht om han är på Tinder liksom.

            Och hon träffar ingen menar du?

              Jo men hon har väl en ny. Alltså EN ny.
              Maken dejtar kanske flera i och med att han är på Tinder.

                Vem är hennes nya?

    1. Tycker verkligen de gjort fel.
    Däremot skriver ju exakt alla företag som gör kalendrar att värdet är högre än vad det faktiskt är, inget unikt för Caia. Att köpa kalendrar är att betala överpris, det man betalar extra för blir väl själva överraskningen…

      Nej det gör inte alla företag.

    Men Bianca har väl sagt att det är hon och Lovisa som valt ut och tagit fram kalendern? Med deras absoluuuuuta favoriter, så självklar det blir Bianca som förknippas med det haha.. kolla bara reklamen för den liksom. Ska man bara vara ansiktet för caia när det går bra och det ska lanseras för att sedan vid kritik välja att inte vara det? Nej självklart blir det på Bianca såväl som caia som företag.

      Håller med till 110%

    Alltså jag fick ta fram skämskudden när jag tittade på Biancas försvarstal i dag ??‍♀️ I ett sånt här läge hade hon och Caia kunnat ha nyttja av att anställa någon med kunskap om hur man bemöter sina kunder när något har gått snett och en strategi för hur man räddar situationen på ett professionellt sätt. Jag förstår att hon försöker men tycker att Caia inte borde lägga det enbart på hennes axlar utan åtminstone ha någon kunnig som hjälper henne med hur det hela borde bemötas.
    Hon upprepar sig i det oändliga, säger motsägelsefulla saker och saknar förmågan att kunna/vilja se saker från kundernas perspektiv. Jag uppfattar det hela som passiv aggressivt, egocentriskt och ganska så tondövt. Det hade räckt att säga att ” Jag är uppriktigt så ledsen att vi på Caia har gjort så många besvikna, vi tar till oss av kritiken och vi kommer göra det smidigt för de som vill ångra köpet att göra det. Jag och mina kollegor hoppas kunna uppfylla era förväntningar nästa gång vi gör en julkalender. Ta kontakt med Caias kundtjänst om ni har frågor gällande retur så hjälper de dig på bästa sätt”. Biancas personliga åsikter gällande det hela är inte det viktiga, utan förståelse och fokus på att rädda upp förtroendet de många missnöjda kunderna har borde vara prio. Det är trots allt ett företag kunderna har handlat av. Att använda orden : det är tråkigt att ni tycker så, tråkigt att vi har olika smak osv är att distansera sig och förminska kundernas åsikter. Sen att i ena vändan säga att hon tar åt sig av konstruktiv kritik ( och att hat inte accepteras – vilket jag håller med om) men ändå i slutändan kallar alla som inte hyllar eller gillar kalendern för haters är så urbota trist, omogent och oprofessionellt att det finns inte ord.
    Både Caia och Bianca borde lägga lite pengar på kurs i kundservice och kommunikation och förstå att det viktiga är handling inte hur många emojis eller fina ord man säger.

      This! ??????

      Ja, verkligen katastrof! Hon borde inte lagt upp en miljard stories där hon svamlar och återupprepar sig. Stör mig bland annat på att hon fler ggr säger att HON gillar kalendern – ok men den är väl ändå framtagen för andra? Vem var den tilltänkta målgruppen? Caia borde dessutom lägga ut något professionellt uttalande. En story (?!)där de säger att de går upp ur sängen på morgonen för att göra folk glada är liksom inte rätt nivå. Jag skäms?

        Jag skippade flera storys då det bara var svammel. Och att försvara kalendern med att hon tycker om den är så märkligt, vad har det med saken att göra? Nä, ledsna hundögon, offermentalitet och indirekt säga att det är konsumenterna som inte ser hur bra kalendern är är bara bortskämt och curlat.

        Men är det inte lite så att alla småtjejer som dyrkar Bianca, köper allt som Bianca älskar, allt som hon tycker är magiskt, det vill dom ha. Så om hon säger att hon gillar det som är i kalendern så tänker hon att fanklungan ska ändra uppfattning.

      Men det blir ju så när amatörer ska leka företag. Bianca har ingen utbildning som kommunikatör och ingen utbildning i marknadsföring. Det finns en anledning till att folk går långa utbildningar. Kändisbarn är bra på att vara kändisbarn, inte på customer service och customer relations.

      ???

      Fast det fukar ju, tyvärr, att hon manipulerar med fina ord och snyftar om hat. Tyvärr går folk på det och köper det, skrämmande.

      Men förstår ni inte? Hon försvarar o ursäktar då det är barn som lyssnar på henne, hon ”älskar” ju dem, de inbillar sig att de är ”vänner” med henne.

      En Pr firma skulle inte barn lyssna på.

      Därför lätt att försvara, vända o vrida på saker då barn är väldigt lättpåverkade.

    Crisis of confidence, hette ett tal av Jimmy Carter. Det är alltid lika aktuellt!

    Om den här kalendern hade kostat 1.295kr låt säga då hade allt varit lugnt. Konsumtionen och ytligheterna hade fortsatt.
    Vad är vad, här?
    Företagen som skapar, människorna som konsumerar eller människorna som sedan går över till ologiskt frosseri av skvaller samt hat.

    Och ja ni avskyr ju Greta också!

    Så vad är syftet med allt det här? Ett nytt sekel, vår bästa tid och det är väl inte konstigt att folk mår som de gör… Det är ingen skillnad vuxen som ung. Men vuxna har väl ett ansvar och vad jag kan utläsa av denna blogg så har skribenten en självtagen orealistisk titel att ta upp diverse ytligheter, för vad?

    Sluta konsumera saker som är rent av onödiga. Hata inte och ta inte upp saker i onödan för att elda upp forum och människor. Folk dör och är utsatta men stackars alla som självmant köper dyra kalendrar. En del människor har knappt tillhörigheter, hemska minnen eller förhållanden kring juletid och här ska det eldas upp om något så banalt som smink.

    Tack! För att ni alla bidrar till denna fantastiska miljö såväl även jag som blir reflekterad under tentapluggandet.

    Gå ut i skogen och ta en promenad! En dag finns den inte kvar.

      Du har, helt klart, viktiga poänger..

    Fast Bianca har väl exakt lika stor del i all denna soppan med julkalendern? Det är ju inte bara CAIA i sig som företag. Jag anser att Bianca lurat sina följare och köpare nå fruktansvärt!

      Äsch, har hon ju inte. Hon verkar ju tycka att det är toppenprodukter. Folk har handlat av Caia, inte av Bianca som privatperson. Självklart ska skiten landa på Caia.

        Kan lova dig att alla köpt för att det är ”Biancas företag och Bianca tycker detta är magiskt”
        Utan Biancas ansikte så hade inget av detta blivit sålt.

      Visst har hon det. Bianca har lurat sin följare och kunder för att tjäna många miljoner – det är det allt handlar om, de vill tjäna pengar. Att folk inte förstår hur de blåser kunderna – ALLT är jättedyrt, ALLT är överprisat och överhypat. Köp INTE mer från CAIA !!!

        H&m beauty är bättre kan jag tänka mig ?

          Ja faktiskt så är billigt H&M-smink ganska bra, lika bra som Caias och troligtvis är det framställt i samma fabriker och mycket är nog samma men sen sätter företag olika priser. Caias concealer var ju kass, och vattenfasta mascaran, ingen superbra foundation direkt heller och massa billligt skit som säljs dyrt.

    Caja får mycket kritik för julkalendern, vilket jag helt ärligt tycker är rätt. Vilka skitgrejer för nästan 2000 kr… Kunderna har rätt att vara sura.
    Men något som får mig att reagera är videon med Bianca. Vackra, fina, härliga Bianca. Men vart är hon på väg? Ingenting i ansiktet rörs utom munnen, ser helt förlamad ut av botox. Läpparna för stora för sig själva…
    Det är inte rätt att kommentera folks utseenden och kroppar – vi är alla människor och värdefulla oavsett yttre. Men när någon gör ingrepp och det börjar vara gränsfall att börja se vanskapt ut, då blir jag illa berörd. Hur mår Bianca egentligen?

      Jag trodde först att det var en avatar.

      Ansiktet ser så svullet ut. Jag tycker hon ser äldre ut än sin ålder.

      Hon ser inte vanskapt ut. Och vad tusan har hennes utseende med den här soppan att göra? Är det inte typiskt att kvinnors utseenden ALLTID ska dras in i precis alla typer av situationer.

        Utseende utifrån uppenbara ingrepp och botox.
        Tycker det är tråkigt och ledsamt att unga starka, framgångsrika kvinnor lever under sån press på sociala medier att de måste ta till såna metoder.

      Ironiskt nog för mkt SMINK också. Det blir som en mask för ansiktet, plus förstorade läppar som man ser på typ tanter i 50 års åldern i LA.

    Varför gör man inte olika kalendrar? Typ tre varianter? En för ljus hy, en ”mellan” och en mörk typ. Så svårt kan det inte vara

      Precis! Jag gick och funderade på det igår. De har ju shades 1-6 som guide för foundations, så använd samma koncept. Nyanser 1 & 2 beställer ”ljus” kalender, nyanserna 3 & 4 beställer ”mellan” och 5 & 6 ”mörk”. Och om produkterna ändå är tillverkade i mindre storlek kan man ju passa på att göra minipaletter med olika ögonskuggor/blush/highlight – anpassade efter nyansgruppen på kalender som man valt. Win win när jag som kund får chans att testa fler nyanser: Fler kalenderköpare blir nöjda och kan hitta sin favoritnyans och Caia kan därmed sälja mer produkter. En stor anledning att jag inte provat något från Caia än är att det blir en chansning på nyans, så detta hade varit ett ypperligt tillfälle att kunna testa!

      Och dessutom…namnet Caia? INGEN som tänkte på Kaja som i ”kråkfågel”? Det är det enda jag tänker på. Mitt nästa sminkmärke ska heta Grahwsperv ?

        Necessär i form av en fågelholk?

          Exakt! Jag tänkte mig 24 st grejer i travel size. Vad tror du om den idén?

        Namnet ja, Caia, varje gång jag hör eller ser ordet Caia så tänker man ju verkligen på en stor svart Kajafågel som väcker en tidigt på morgnarna kl 05 med krax krax krax krax ????

      Blir nog för dyrt för ett litet företag… men nog borde det finnas några stora som borde klara det

    Och ”vi har gjort vårt absolut bästa”… Verkligen?
    Då hade väl alla varit nöjda tänker jag?
    Säg istället ”jag trodde ni skulle gilla den lika mycket som jag gör, men tydligen kunde vi gjort bättre och det tar jag till mig av”
    Ev säga, de som behåller kalendern kommer få 1 valfri produkt som kompensation eller ev sänka priset på kalendern? Den är galet dyr för innehållet, inte för att det är fel på produkterna i sig men nästan 2000 för lite hårband o flera borstar/pennor. Nej fy ?

    Pinsamt. Vill de använda Bianca som talesperson så visst men inlägget borde postats på CAIAs konto(n), backats av samtliga företrädare för företaget och i text. Sakligt och koncist. Bra att en ursäkt kom men jag tycker att det tog lite väl lång tid.

      Bra att en ursäkt kom? Vad hade de för val? De var tvungna för att inte tappa kunder och anseende. Biancas manipulativa bortförklaring, snyftande och snack var liksom nödvändigt och är strategi. Galet att folk köper det och hyllar och gullar med henne.

    Om hon inte vill ta personligt ansvar för vad ett företag gör kliv ner och låt caia skötas som ett vanligt företag. Man ser aldrig andra enskilda gå ut och försvara vad typ kronfågel gjort.
    Det hade varit på sin plats att fördömma all näthat även det mot Margareta inte bara det som drabbat henne själv. Och om ens jobb gör så att man behöver professionell hjälp (min psykolog sa… underförstått det är pga er jag behöver en) byt jobb. Man måste få säga att en produkt är skit utan att en enskild såsom Bianca blir ensamt ansvarig för det.
    Min bil är skit, den går sönder hela tiden.. ser ju knappast en anställd på bilfirma stå och gråta på insta som sålde den till mig.

      ??? exakt.

      Bianca sitter lite i en svår sits, om hon slutar göra reklam för Caia på sina kanaler så kommer Caia snart inte existera längre…

        Absolut är det så. Och det visar isåfall hur tragiskt dåligt det är egentligen om inte produkterna kan stå på egna ben. Hade jag haft ett eget företag skulle jag känna ett stort misslyckande om det bara funkade med ett känt influencerfäjjs och utan hen vart det konkurs.

          Fast de betalar ju andra influencers och youtubers för att hypa och hylla produkterna också ju.

        Hon verkar fått hybris med ny lägenhet o nytt kontor och börjar prata om USA. Isabella Löwengrip varning ser jag. Kollapsar hon efter detta så kommer det att gå dåligt för Caia… För stora pengar och ansvar lagt på hennes axlar.. Min intuition säger inte bra…

    Mordhot, drev och ilskna kommentarer över innehållet i en kalender.

    Jösses, folk har för mycket fritid och för lite hyfs.

    Varför försvarar du Bianca?! Ska hon inte vara ansvarig och stå till svars när hon sagt att det är hon gjort kalendern, det är hennes drömprodukter osv och hon säger ofta att Caia är hennes företag, men när det är något negativt nej då ska inte Bianca stå till svars. Snålla nån. Sedan skriver du att kuner alltid älskar deras produkter – Bullshit så är det inte alls, finns många som varit missnöjda med produkter och tycker de är kassa. Caia har även påstått att produkter är helt veganska vilket inte stämt, de menar att de håller låga priser för att de inte har mellanhänder utan säljer online MEN de har väldigt HÖGA priser. Vidrigt att unga tjejer som avgudar Bianca och köper allt Caia släpper blir lurade och blåsta på pengar, de förstår inte att de blir blåsta på pengar.

      Shit Mikaela lugna er dig..

    Bianca säger alltså ”Det är en bra kalender och man får en neccesär på köpet” för att en minut senare säga ”det är ett bra pris, speciellt med tanke på att man också får med en neccesär värd 400kr”

    ???

      Necessärens kostnad är ju inbakad i deras uträknade pris. Den är ju inte ”på köpet”, även necessären betalar man ju för. De ljuger och ljuger, innehållet kan omöjligt vara värt 3.595 kr, inte ens 1.800. Bianca sa att de jobbat med kalendern sedan i januari, häromdagen skrev Caia att de jobbat på den i över ett år. J-kla lögner.

        Omöjligt är ordet.

    Hon tjatar om travel size och hur mycket hon älskar TraveLsIze men har inget travel size i caias sortiment? Säg som det är och var ärligt istället! Det var varuprover.
    Det är lögnerna som irriterar mest.

      Snart får hon väldigt många travel size-förpackningar.

        Heeela det stooora kontoret proppfyllt med små,små travelsize produkter?

      Vem vill hellre ha en travelsize än en fullstor förpackning? Bianca, antagligen ingen annan.

        Dessutom betala MER för en travelsize förpackning för att den har ”snowflakes” på, än en i orginalstorlek…

    Ramlade in här efter några dagars frånvaro och blir nästan full i skratt över julkalenderdrama i oktober. ?

    Herrgud, folk mår ju inte bra.. De driver ett företag, säg mig ett företag som inte tänker på pengar? Det är lite det företagande går ut på. Så in i helvete mkt hat här inne.

      Ribban för hat har verkligen sänkts de senaste åren??

    Jag tycker på ett sätt inte så lite synd om Bianca (kan förstå att hon seriöst är jätteledsen för att hon trodde det här var ett vinnande koncept), och det är nästan mest för att ingen på Caia stoppar henne från att göra just sånt här content. Det är nu hon hade chansen att lugna alla genom klar kommunikation, och med hjälp från en kommunikatör/PR-ansvarig hade hon kunnat verka superproffsig och vända många kunder från ilska till ett lugnare missnöje eller till och med ”okej, det löser sig eftersom jag får pengarna tillbaka och företaget har hört min feedback”. Det är klart att hon ser det här som en jättepersonlig grej och därmed är det ännu viktigare att hon får stöd från företaget som ska hjälpa henne att bemöta sina följare så att 1) Bianca inte behöver agera kundservice, 2) hon kan tänka tillbaka på det här utan att få dödsångest över hur jobbigt det var och 3), det viktigaste – kunderna bemöts på ett schyst och proffsigt sätt så att de känner sig hörda. Jag har jobbat med kriskommunikation för företag och jag tycker att Caia bör ta mycket mer ansvar än Bianca här. Hon må vara frontperson, men hon borde inte behöva ta smällen ensam och borde ABSOLUT INTE vara ”tillåten” att göra sådana här stories eftersom de bara leder till att hon gräver sig och företaget ett djupare hål. Det är inte hälsosamt för en enda person att hantera kundupplevelser på det här sättet och här borde Caia steppa upp, ge Bianca ett manus på vad hon svarar på olika frågor och sedan låta henne ”gömma sig” bakom supporten som är anställda delvis för att hantera kunder i sådana här situationer. Blir liksom ledsen för Biancas skull för jag förstår att hon är jätteledsen och vill förklara sig, men det blir bara värre för henne eftersom hon inte får hjälp att göra det på rätt sätt.

      Jag letade efter dig i kommentarsfältet! Tycker din infallsvinkel är väldigt vettig.

      Efter det där försvarstalet undrar jag verkligen hur insatt hon är. Det känns som att hon antingen inte alls är delaktig i produktionen och har bara snappat upp några talking points (typ att Limited edition är dyrare att tillverka), alternativt att hon är väldigt delaktig men blev fartblind av den egna räckvidden som influenser, och underskattade köparnas kritiska tänkande.

      Hur som helst är det ju den här typen av spekulationer som en proffsig kommunikation borde ha tagit död på.

    Samtidigt på Tradera: Nån stackare måste köpa kalendern för 2 450:-

    Fast Bianca har visst vart med och välja innehållet tillsammans med Lovisa..varför försvarar du henne? Får du betalt för varje försvarsinlägg?

    Nån som vet om CAIA säljer adventskalendrar i år?

    Mja återkommande kunder kan hon nog bara drömma om, precis som hon sa! Hur kan man gagga om ”vårt absolut bästa” så många gånger utan att skämmas, noll självinsikt… Och dessutom, nej 1795 spänn är INTE ett rimligt pris för kreti och pleti, de flesta julkalendrarna kostar under 1000 och innehåller ändå betydligt bättre produkter vilket de borde gjort research om innan!

    Vad kan de göra för att rädda upp det här? Ta tillbaka alla kalendrar utan kostnad, och ge alla som returnerade kalendern en rabattcheck på 30 %. Det kostar, men de vill väl inte att kunderna ska vända dem ryggen helt.

      Blir intressant att se hur många som lämnar tillbaka. Med 1.2 mill följare på sitt IG-konto och sedan typ 0.2 mill på Caia med några 100 som är arga undrar man hur stor den verkliga effekten blir?

      Hur mycket bör/måste de göra? Hur många orkar ens gå hela vägen så paketet åker tillbaka? Det verkar ju inte som de tappar följare just nu iaf.

        Tror det är som det brukar vara när det är en ”mediastorm”, dvs det är en minoritet missnöjda stackare som hörs och syns mest och på så sätt tror man att alla tycker som dem och dras med i stormen.

          Om man ska jämföra med en som innehåller just smink och är prisvärd vilken borde man titta på då? Någon som har tips?

    Är det där Bianca?? Känner inte igen henne! ?

      Tänkte lite samma, alltså givetvis känner jag igen henne men vad är det för en dålig klinik hon går till som sprutar in den där snusläppen? Antar att hon velat fylla ut sina nasolabialveck med fillers men istället har hon fått en stor bulle runt munnen och nasolabialvecken framträder ännu tydligare. Så oproffsigt.

    Spaning: i denna ’förklaring’ från Bianca framgår det att vara nescessären var värd och utgjorde 400kr av kalenderns totala värde, men i tidigare video där Bianca och Lovisa hypade upp kalender var necessären gratis och en gåva från givmilda Caia.

    Det är väl naturligtvis Biancas ”assistenter” som jobbar på kontoret som borde vara ansvariga för att unga småflickor känner sig lurade av denna ”kalender”. Likaså har väl Vanessa Lindblad ngt ansvar som jobbar där. Gubbsen på kontoret sitter väl inte o plockar ihop skräpet i kalendern, 2 pads?? bl.a, eller är det så illa att Bianca själ har valt ut prylarna? Pinsamt för företaget att småflickorna som handlat är så pinsamt. Har Caia blivit fartblinda? Köpt flott dyrt nytt kontor, då har ”gummorna” kostat på, men när de stoppar in skitsaker i kalendern som kostar flera turen o som flickorna blir ledsna för o vill återsända. Det är ju inte precis vuxna kvinnor med ekonomi som köper Caia utan småflickor. De som köpte företaget av Bianca var nog lite fartblinda de också o fick hybris av namnet Wahlgren! För Bianca hade inte kunnat vara någonting utan sin mammas namn o tjäna de pengar hon gör idag, vem kan efter man fyllt 18, inte gått gymnasium, universitet, handels bara 5 år senare vara ekonomiskt oberoende o tjänat ca 200 milj? Sa hon inte den summan i Framgångspodden hos Pärleros??
    Dessutom man gör inte en kalender utan att ha blivit ett känt varumärke o det är inte Caia på långa vägar i jämf med Kicks kalender, Rituals kalender, Lancomes, Diors m.fl, det tar decennier att bli ett världskänt varumärke, det blir man inte på några år. När man såg Caicas kalender trodde jag det var ett skämt, såg ut som något inköpt i en liten leksaksbutik, trodde inte det var sant när det var Caias kalender. Stackars småtjejer som lagt sin veckopeng o sparat till detta .

    Vad säger konsumentköpslagen om detta??? Det borde prövas där för man borde få tillbaka hela beloppet o dessutom verkligen extra riktiga produkter som plåster på såren, så gör ju de flesta företag idag.

      Svårt att tro att det bara är kids som köpt

      Den här kommentaren hade behövt en genomläsning innan den postades.

    Men Bianca säger ju KLART OCH TYDLIGT att hon ej accepterar hat och att ingen annan av oss borde göra det heller. Om man har läsförståelse så borde man förstå att det även gäller att hata på andra. Camilla lägg inte ansvaret på Bianca. Ansvaret ligger på de som hotar! Sjukt att du ens formulerar dig på detta sättet.

      Klart det inte är Biancas fel att hennes fans hatar och hotar folk. Men hon har ett ansvar lika mycket som Camilla då i sina inlägg.
      Det ska väl inte vara så svårt för Bianca att lägga upp en story eller ett inlägg att sluta upp med det och att hon inte står bakom hoten.

    Jeg reagerer mest på at hun i starten av videon sier at hun trengte to dager off fordi «det ble for mye for lilla jag»..

    Influencere er foretak som tjener enorme store summer på markedsføring. Og det var til og med nyhetssak i Norge om hvor mye julekalenderen hadde solgt fort. Bianca AS (eller AB i Sverige da) er et foretak som omsetter for flere hundre millioner. I medgangstider er de entreprenører, gründere, power woman, boss. Men når de får kritikk så er de plutselig enkeltpersoner som står alene i verden. «Lille Bianca».

    Dette er det største problemet med dagens influencere. De skiller ikke privatperson og AB når det går bra, men så fort det går dårlig så er de bare «en ung jente som prøver å finne sin vei i livet». Det siste sitatet er fra Sophie Elise som også er en influencer som tjener millioner på markedsføring.

    JO! Bianca ska visst ta på sig ansvaret. Hon är ansiktet utåt. HON har hipat om nya produkter, hon har gjort alla reklamfilmer och försökt få alla att vänta tills december med att öppna så ingen kan returnera denna vidriga kalender. Den är så fejk att det gör on.

    EN sak, ni Caia, Bianca älskare. SLUTA HATA och HOTA andra som inte gillar Caia och Bianca. Falskhetens ansikte. Jag fick höra av en kompis, henne ute på fest säga att det är som att sälja godis till barn. Vad jag än säger tror dom på. I´m thiii queen, på sin engelsk accent. Liite för högt och sen hennes skratt. Det enda sorgliga var att hon inte hann få upp inspelningen på detta.

    Tror någon i sin enfald att en plastig Necessär från Kina kostar 400 kr. Den kanske kostar 5 kr max. Jag svalde just skrattet i halsen när jag tänker på alla ungdomar som kanske gett flera månadspengar på detta RENT UTSAGT SKIT. Bianca, du har egna pengar att renovera och köpa lägenheter för eller måste ni ha såna äckligt dyra designskitmöbler för miljontals kronor och då lura ungdomar? Du står där sen ledsen och nästan gråter för att folk inte ska skicka tillbaka skiten. SNÄÄÄÄLLLLA alla, skicka tillbaka så får dom ta lite ur egen ficka att glänsa med deras kontor. Dom tjänar extrema pengar på varenda produkt dom säljer. Tro mig. Dom tjänar minst 75% av priset och det är minst på varje såld vara. Var inte naiva. Caia är inte bättre än lågprismärken inne hos LYKO, eleven, mm. Sluta handla hos Caia. Sluta

      Håller med. Av ren princip kommer jag aldrig handla en enda sak från Caia.

    Men herregud, det är en julkalender, EN JULKALENDER(!) Fullt orimligt att en person samt ett företag får ta så mycket skit bara för att innehållet inte var det man hoppats på. Om det hade varit bronzer, ögonskugga och puder- då hade folk gnällt över att det inte passade just deras ögonfärg eller hudton. Sedan är väl travel size produkter i julkalendrar inte något nytt? Herregud, skicka tillbaka och gå vidare med era liv.

      Har ens du gått ut gymnasiet? Som tänker så kort som näsan räcker. En JULKALENDER ja, till priset av närmare 2000 kr! O som långt ifrån håller måttet! Skicka tillbaka o gå vidare med era liv? Det blir ungdomar o föräldrar nu som ska behöva härja en hel del med att packa ihop, emballera, ta sig till ett postkontor, stå i kö, när de borde fått denna dyrbara tid till att göra annat med all stress som barnfamiljer har idag o öven barn dvs unga flickor med sina tentor o pluggande. Klart folk blir förbannade när de känner sig lurade o ska ha allt elände med återsöndning som lax på löken.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.