Margaux Dietz kritiseras för samarbete med Calzedonia

Lite bakgrund för den som behöver:
2017 sa företaget Calzedonia upp sitt samarbete med influencern Nicole Falciani då de ansåg att hon var för stor för att kunna representera deras varumärke.
Nicole har, efter det kritiserat sina kollegor som valt att fortsatt samarbete med företaget.
Några av de influencers som då gjorde kampanjer för Calzedonia var Angelica Blick, Chloe Schuterman och Lovisa Barkman.

Då är vi framme i nutid…


Den här gången är det den nygifta Margaux Dietz som samarbetar med Calzedonia och kritiken låter inte vänta på sig.
Följarna ifrågasätter å det grövsta hennes samarbete och kräver svar på hur hon kan samarbeta med ett företag som kränkt en av Magrauxs kollegor och kallat henne tjock.
Enligt några av er så ska det ha raderats ett gäng kommentarer, men huruvida det är sant eller inte låter jag vara osagt.

Tror ni Margaux kommer bemöta kritiken och kan man kräva det av henne?
Det är lite märkligt, Margaux som brukar vara så mån om sitt varumärke….

Tack för tips!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *