
I april 2018 avslöjade jag att Isabella Löwengrip hade 260 000 unika besökare i veckan hos United Influencers, en siffra som är en bråkdel av de 1 500 000 hon själv konsekvent hävdat till media utan minsta bevis.
När Isabella fick sparken från United Influencers och flyttade sin blogg till Tailsweep så jag blev garanterad transparens gällande hennes statiskt från deras ”Head of Influencers”- Daniel Troyse – som höll med mig om att det är SÅ viktigt för branschen.
Det var ingenting annat än en stor fet lögn och han slutade helt sonika att svara på mail om saken när jag fortsatte fråga.
Då skickade jag ett mail till en annan del av Bonnier för att se om de kunde hjälpa mig, något som resulterade i att det skickades ut ett massmail om att ingen, under några som helst omständigheter fick ge den till mig. Jag blev mer eller mindre svartlistad hos dem.
För ett tag sedan fick jag däremot tag i Tailsweeps totala siffra som visade att ALLA deras bloggar tillsammans har enligt den 690 000/unika besökare i veckan. Den siffran bekräftades till slut av Tailsweep/Bonnier till Mediepodden, men de vägrade fortfarande avslöja hur stor del av den siffran som kom från Isabellas blogg, och nu förstår jag varför..
Isabellas statistik är nämligen lägre NU än när hennes blogg låg hos United Influencers.
Då hade hon 260 000 unika besökare/veckan och enligt Tailsweeps egna material så har hon tappat drygt 60 000 av dem då siffran de presenterar för företag nu är 200 000 unika besökare/v.
Inte undra på att Bonnier och Tailsweep inte ville att jag skulle få tag på den!!
Det är ingenting annat än lögn och förbannad dikt!
Fy så pinsamt och oprofessionellt av det som ska vara ett av Sveriges största mediehus!!
Det må ta tid för mig ibland, men sanningen kommer alltid fram till slut.
Alltid!
