Annie Lööf startar Youtubekanal

Jag förstår att Annie Lööf vill ha seriösa, uppstyrda och snyggt gjorda filmer på sin nystartade Youtubekanal, men om hon vill få tittarna att komma tillbaka så tror jag att hon behöver göra dem mer personliga och relaterbara, lite mer spontant ”häng med mig” och lite mindre välregisserade.
Det är nämligen olika vinklar, drönarbilder, en producent och videon känns väldigt mycket manusbunden, vilket inte riktigt är vad den generelle vloggtittaren vill ha, utan de vill som sagt mer hänga med på influencers dag snarare än att titta på något som mer liknar en light-dokumentär.
Så mitt tips till Annie Lööf är att tona ner politikerkontrollen lite och satsa på genuint och spontant innehåll snarare än att planera videon in i minsta detalj.
Det är ju därför vloggar är så populärt, för att det känns som att ”hänga med” eller umgås med influencern, lite som en kompis.

 Att Annie Lööf gör den här videon där hon berättar om hur dottern föddes 3 månader för tidigt och filmar hemma hos sig – tycker ni att det är samma sak som att Margaux Dietz använder sin son för att sälja dusch och handkräm eller finns det en skillnad?
Annie Lööf försöker inte sälja några produkter i sin video, men samtidigt så representerar hon ju sitt parti 24/7 och i det långa loppet kan ju en välbesökt Youtubekanal här leda till mer framgång för både henne och Centerpartiet, eller hur?

Tack för tips!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *