Djerf Avenue fortsätter sitt hållbarhetsarbete

Matilda Djerf och hennes Djerf Avenue går som tåget, och detta trots att de tagit en lite annan väg än sina kollegor. Trots att, eller tack vare – det är frågan.
Medan andra influencers satsar på ”fast fashion” via företag som NA-KD, Chiquelle, Nelly och Bubbleroom, så fokuserar Djerf Avenue på hållbarhet, inkludering vad gäller modeller och schyssta villkor för personalen som syr kläderna.
Du kan läsa mer om Djerf Avenues företagande här, här och här.

Nu avslöjar Djerf Avenue att de lanserar en ”re-sell page” där kunder kan sälja och köpa begagnade kläder från företaget.
Än så länge är sidan enbart lanserad för USA, men de ser fram emot att addera fler länder till den.

Följarna är eld och lågor för sidan och ser fram emot att använda den i framtiden.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *