Förra veckan slog nyheten ner som en bomb att Isabella Löwengrip tackar nej till den realityserie hon så hett promotat tidigare i år. Efter att hennes stora satsning ”A quest for success” fick gå i graven efter bara ett fåtal avsnitt så var det ”Being Bella” som skulle ta Isabella hela vägen från bloggen och in i folkhemmet.
Bakom satsningen stod Hannah Widell och Amanda Schulman från Perfect Day Media och som spindeln i nätet vid inspelningen såg man ingen annan än Alex Schulman som med van hand guidade Isabella genom omtagningarna. 😉
Att nyheten om att Isabella hoppar av realityserien ”Being Bella” slog inte bara ner som en bomb hos hennes bloggläsare utan även hos Hannah, Amanda och hela Perfect Day Media.
De ska nämligen OCKSÅ ha fått reda på Isabellas beslut via hennes blogg då hon hade inte brytt sig om att meddela sitt beslut till dem innan hon tryckte på publiceringsknappen. Att projektet lagts i lite av en malpåse har framkommit till och med på Isabellas blogg men att hon helt plötsligt drog sig ur ska ha kommit som en överraskning för alla inblandade.
Enligt de personer jag pratat med så är det minst sagt upprörda känslor på Perfect Day Medias kontor då detta inte bara får dem att framstå i dålig dager utan även som extremt oprofessionella inför samarbetspartners som varit intresserade av att investera i projektet.
Ingen av de inblandade partnerna (Isabella/Simon, Hannah och Amanda) har velat lämna någon ytterligare kommentar kring detta när jag vid upprepade tillfällen sökt dem.
