”Taylor & Ståhl Agency”!

PT-Fia slopar sitt tidigare smeknamn och vill från och med nu bli kallad för ”Sofia Ståhl”. (Jag ska göra mitt absolut bästa för att inte glömma bort det.=
Detta offentliggjorde hon i samband med att hon och pojkvännen Tareq Taylor slog sina professionella påsar ihop för att ha ett gemensamt bolag.
I det här instagraminlägget som de nu publicerat förklarar de vad den här sammanslagningen kommer innebära mer konkret:

Låt oss presentera ”Taylor & Ståhl Agency”! Det innebär att våra respektive medarbetare kommer att jobba tillsammans med oss båda med nya titlar och arbetsuppgifter. Vi är så enormt stolta över att de här tre briljanta personerna vill fortsätta jobba tillsammans med oss som duo!

Agent: Mikael Drené
Manager: Elin Sjödén
Koordinator: Nellie Drené

Parallellt med det här så har vi, tillsammans med Andreas Troedsson (AFOS) och Pontus Welander, mediastudion ”Studio2” i Malmö som nu blir ett eget bolag och står färdig efter årsskiftet. @staahlsofia axlar rollen som VD för ”Taylor & Ståhl Agency” och @tareqtaylor blir VD för studion.

Vissa kärlekspar skulle aldrig arbeta tillsammans, eller ens på samma arbetsplats, medan andra tycker att det är en toppenidé.
Isabella Löwengrip och hennes Paul är ett par som arbetar en del tillsammans.
Han fotograferar bland annat hennes reklamsamarbeten och de flesta bilderna till bloggen, och för dem verkar det här vara ett upplägg som fungerar jättebra.
Samma sak för Jonna Jinton och hennes man Johan.
De arbetar också tillsammans, där Johan bland annat tillverkar smycken som Jonna designat.

Jobba tillsammans med din partner? Eller familj? Släkt? Vänner?
Är det samma som med pengar? Inte låna ut till? Inte jobba ihop med?

Linda Hörnfeldt är min ”go to girl”

Alla ni som är aktiva på Instagram och vill ha koll på både säkerhet och nya funktioner – följ Linda Hörnfeldt.
Hon är ett under av pedagogik och är verkligen min ”go to girl” när det kommer till den här typen av saker.
Dessa tre inlägg är bara några av inläggen hon gjort de senaste dagarna, och jag uppskattar dem något enormt.

Så!
In och följ Linda här för att få upp hennes inlägg i ditt flöde!
Jag är förvånad över att hon inte ha fler följare än så här.
Alla som Instagrammar mer än bara sporadiskt, lite då och då borde följa henne.


(Nej, det här är så klart inte ett betalt reklaminlägg för Linda Hörnfeldt, utan ni kan se mig mer som lite av en ”fan gurrl” till henne.?)

Öppet Spår

Det här är alltså ett inlägg där det är fritt fram att kommentera om vad du vill, när du vill, hur du vill, på vilket sätt du vill.
OT är mer än välkommet och det finns inga rätt eller fel.
Är du ensam hemma? Sjuk? Uttråkad? Vad som helst, du är VÄLKOMMEN hit för att snicksnacka om vad som helst!

Givetvis gäller samma regler som vanligt och om man inte sköter sig kan man bli satt på moderering – men det är sen gammalt och ni sköter ju er så go nuts… ?

Ps! Tjafsa mindre!

Galen konsumtion eller undehållning?

Det här är ett ämne som titt som tätt önskas i ett inlägg för diskussion, alltså influencers som konsumerar för att skapa innehåll till sina videos, inlägg och/eller bilder.
Jag förstår hur ni menar, och håller absolut med er, samtidigt som jag inte tror att Felicias video leder till att hennes följare också åker till Dollarstore och köper halloween-pynt för 10 000 kr. Det är en smått anmärkningsvärd summa att köpa pynt för, i alla fall till en lägenhet i hennes storlek.
SÅ det jag undrar…
Kan ändamålet helga medlet?
Hon köper pynt för att skapa underhållning, vilket är hennes jobb.
Kan man göra skillnad på det, och på vanlig konsumtion.

Jag tittar en del på amerikanska influencers som Hopescope och Safiya Nygaard och mycket av deras innehåll är underhållning som bygger på konsumtion.

Ta video två. Safiya köper varenda läppglans på Sephora för att blanda dem till ett ultimat läppglans.
Hon har även gjort det med doftljus.
Det är underhållning. Jag har svårt att se att den här videon skulle bidra till att hennes följare blir inspirerade att göra samma sak, dra till Sephora för att köpa ALLA läppglans att själva blanda ihop.
Det är underhållning.
Klandervärd underhållning, om du så vill, men dock underhållning.

Hopescope köper ofta stora partier med returnerade produkter, balklänningar och allt annat hon kan lägga vantarna på för att skapa underhållning av.
Till skillnad från Safiyas läppglans-mix, så skänker ofta Hopescope produkterna till välgörenhet när hon filmat klart sin video.
Det är underhållning.

Så vad tycker ni här? 
Kan ändamålet helga medlet?
Borde vi inspireras mer av de amerikanska influencerna eller borde de få mer kritik och sluta upp med att publicera den här typen av content?
Bör all underhållning som bygger på någon typ av konsumtion försvinna helt?

Jag tycker båda sidor har bra poänger.
vad tycker ni?

HÄR kan ni läsa ett annat inlägg jag skrivit i ämnet, efter att Antonija och Oliver varit på Gekås och handlat allting från ett kvitto de hittade på marken.