The evolution of a fejkat antal likes

Givetvis använder jag drottningen av ”fake på Instagram” – Jeanette Svedberg – för att visa hur det kan se ut. 
här såg det ut förra gången, och så här ser det ut nu, på hennes senaste inlägg. Trodde hon inte att det skulle märkas, bara för att hon väntade lite längre med att shoppa 3000 likes till sitt senaste inlägg?

Bilderna går i kronologisk ordning från det att de laddades upp:

Som genom ett trollslag så fick hennes inlägg EXAKT 3000 följare.

Sanningen är alltså den att hon fått sex(!) nya likes sedan bliderna här ovan togs. 6 likes. Inte 3 006 likes. 
It’s like magic!
Jag tog den sista bilden kl 09.41 i dag.

Influencerbarn i (sociala) medier del 82512

Bildkälla: Anitha Clemence Instastory

Anitha Clemence och Calle Schulmans son Tom-Allan är barnmodell för H&M och mamma Anitha är mäkta stolt och delar bilderna från appen.

Är det någon skillnad på anonyma barnmodeller och kända barn som modellar?
Eller spelar det ingen roll om barnet ändå exponeras sönder på andra medier?

Jag undrar om Margaux, Jakob och deras son gråter i kors över att det inte var han som fick synas i den här kampanjen? 
Jag får ”Macaulay Culkin-vibbar” av familjens sätt att exponera honom på, det slog mig verkligen när jag såg ett klipp på Margauxs Instastory från deras sponsrade seglingsresa.

Bildkälla: Margaux Dietz Instastory

Jag tog till och med en skärmdump på det.
Margaux filmar när en person håller sonen uppe i luften, och det absolut första som sonen tänker på och säger är att Margaux måste ”skicka filmen till honom”.
Vad är han? Fem år?

Här nedan kommer en påminnelse från förr.
Någon skulle kanske kalla det för hyckleri, men jag är på tok för diplomatisk för att göra det.

Vad gör man inte för att få åka på sponsresa och tjäna Youtube-pengar, eller vad säger du Jacob?

Jon och Janni går skilda vägar

Ni är många som undrat kring Jon och Jannis situation, och nu har de själva gått ut och bekräftat uppbrottet. 
Efter 11 år tillsammans går de skilda vägar.
De delar på sig som bästa vänner, enligt inlägget, och skriver att ingenting annat har hänt för någon att spekulera kring.
Beslutet togs för ett tag sedan och det är det bästa för dem, trots att det så klart är tufft för dem båda.

Tillsammans har de sonen Leon och dottern Leia.

Margareta Grääs är redan igång.

Det för fortfarande augusti och tropisk hetta på vissa platser i Sverige, men Margareta Grääs har redan siktet inställt på jul.
Hon har nämligen börjat öppna adventskalendrar – någonting som blivit lite av ett signum för henne.
Hon drar igång det hela genom att öppna en kalender från Lumene, som är ett av mina favoritmärken för hudvård, så det här blir en video att faktiskt se från början till slut.

Hur tror ni det kommer gå för Caia Cosmetics i år?
Kommer de göra en julkalender, som en redemption för förra årets fiasko?
När jag googlar hittar jag ingenting om att något sådant skulle vara i görningen, men de har kanske valt att hålla en lite lägre profil i år, istället för att basunera ut hur ”OMG, SÅ AMAAAAAAAZING DEN ÄRRRRRRR!!?” som Bianca Ingrosso gjorde förra året?
Vi får se, vi får se..

Jag borde göra en Bloggbevakningskalender, proppfull med pepparkakor. 🙂
Nej, skojar bara..
Men tänk er en kalender som är fylld av mina favoriter bland alla de produkter jag testat sedan jag drog igång bloggen?
En blandning av Löwengrip, Ida Warg, X by Margaux, L’Acuila, olika smyckes-collabs, accessoarer, presentkort och allt där emellan?

Inte för att vi behöver EN julkalender till, men det slog mig när jag såg den här första kalendern hos Maggan.
24 produkter från ett och smama märke blir liksom FÖR mycket. Jag hade mycket hellre haft en blandning av olika produkter och märken, men det kanske förstör hela syftet som kommer med en företagsspecifik julkallender?