Obetald reklam för SVT-dokumentär

I det senaste avsnittet av SVTs dokumentärserie ”Vad hände” så tas den stora eran kring bloggbråken upp – framförallt det krig som pågick mellan Alexandra ”Kissie” Nilsson och Desireé ”Dessie” Nilsson.

Jag medverkar på ett litet hörn, tillsammans med bland andra Katrin Z, Calle Schulman och Edvin Thörnblom.

Ni som var med på den här tiden när det begav sig, vad tycker ni om programmet? Är det en korrekt bild som målas upp? ?

Bikini?

Jag förstår att olika plagg sitter olika på olika kroppar, men jag har en fråga gällande den här bikinitrosan.
Är den virkad?
Den ser ut som en av de där ledsna grytlapparna jag tvingades tillverka i slöjden.
Är det verkligen ett bra material för vattenaktiviteter?

På plussidan: Det finns tillräckligt med material för att faktiskt täcka rumpan

På minussidan: Det ser lite knögligt ut.

Hon kan sjunga också…

Och jag som bara trodde att hon kunde dansa…

Hållbara-Sara om ”ultra-fast fashion” som Shein

Sara Olsson driver Instagramkontot ”Hållbara Sara” som i skrivande stund har 14 500 följare på Instagram.

Som namnet indikerar så handlar hennes konto om hållbarhet, och om att göra smarta val här i livet.
I de båda exemplerna här ovan använder hon sig av företaget Shein (uttalas?) och om hur de kan ta fram mellan 5000-7000 nya artiklar varje dag. De kan gå från ritbord till färdig produkt på bara några dagar. Jämför det med andra fast fashionföretag som H&m eller Zara.
Enligt ”hållbarhets-Sara” lanserar dessa företag runt 25 000 plagg per ÅR.

Shein uppmuntrar även köparna att köpa mer prylar än de egentligen tänkt, för möjligheten att fö visa upp sakerna i någonting som på influencerspråk kallas för en ”haul”.
Jag tycker regeln borde vara att om du inte kan uttala ordet ”haul” så borde du inte få göra en på dina sociala medier. ? Det skulle rensa bort en del av dem i alla fall.

Följer du inte Sara på Instagram – gör det! ??????