Isabella Löwengrip har frågestund

Isabella Löwengrip har haft frågestund i sitt kommentarsfält, där många av frågorna handlade om hennes och Pauls förhållande, framtida bröllop och eventuella barn men också ett par instick av mer politisk karaktär. 
Isabella svarar flera gånger på sätt som får läsaren att förstå att hon värnar mycket mer om det privata än tidigare och om hur hon tackar nej till att svara på frågor som kan vara laddade, exempelvis Kakan Hermansson/Ebba Busch/ Ellegalan-situationen för att slippa få sitt svar uppblåst i kvällspressen.

Förut skulle jag alltid ha en åsikt och slåss för den, nu kliver jag hellre ett steg tillbaka. Det ger mig inget att uttala mig. // Isabella

Här kommer ett utdrag från frågestunden. Vill du läsa den i sin helhet så hittar du den i kommentarsfältet HÄR!


”Shareinting” och influencer marketing at its worst?

Jag kommer faktiskt inte bädda in de två Instagraminlägg som det här inlägget kommer handla om, utan vill man se dem så får får man klicka sig vidare in på vederbörandes konton via länkarna här nedan.


Inlägg ett:
Emil Jönsson Haag – fd. längdskidåkare – lägger upp ett inlägg bestående av två bilder.
Nummer ett föreställer ett naket barn med en bajsemoji över barnets kön och bild nummer två är på en matta och en soffa med sprutat bajs på.
Texten är:
”Shit happens ?”

Inlägg två som är ett reklaminlägg för Pampers blöjor:
Emil Jönsson Haag och hans fru Anna – också fd. längdskidåkare – postar flera stycken bilder på när de byter blöja på samma barn.
Texten lyder:
”Hej hallå! ?? Efter gårdagens ?-olycka i soffan hemmavid…. ? Vi får många frågor kring detta ämne så nu blir det lite kiss å bajs snack! ? Ryggbajs är något som gör vilken underbar tur som helst lite mindre underbar om man säger så..! ?
Och då vi är ute mycket och OFTA får byta blöja ute i naturen så är det så mycket smidigare för alla inblandade parter om ? stannar kvar i blöjan helt enkelt och inte letar sig upp över hela ryggen.”… (finns en fortsättning för den som vill läsa)


Det är inte ofta jag inte bäddar in de publicerade inläggen, men här ville jag inte göra det.
Det säger en hel del om min inställning till bilderna och sättet man använder ett barn i reklamen.

Tycker ni som jag eller tycker ni att jag överdriver?

Tack för tips!

Cancerdrabbade Philippa Parneviks revolutionerande solskydd

När Philippa Parnevik var 20 år opererades hon för hudcancer för första gången, och har sedan dess genomgått ett flertal operationer.
Hon har nu, tillsammans med företaget SkinPlan, tagit fram en solkräm som lanseras med smarta intruktioner kring hur, när och var man ska göra för att skydda sig på bästa vis och lanseringen skedde i måndags.
Tanken med lanseringsdatumet på Melanoma Monday var att i samråd med Cancerhjälpen öka medvetenheten om hudcancer och informera om hur du håller dig säker i solen. Tyvärr har Euromelanoma Monday pausats i Sverige då konceptet övertagits av Strålsäkerhetsmyndigheten som inte fortsatt förvärva det. (Enl. pressmeddelande från SkinPlan)

SkinPlan kallar det ett paradigmskifte inom solskydd (SunControl) som beskrivs så här på hemsidan:
Med en UV-sensor under locket och en tabell på flaskan visar den hur länge du kan sola säkert.
SunControl innehar patent och har vunnit flera priser. Rekommenderas av Cancerhjälpen.

Fredrik Robertsson med team på Metgalan

Inte nog med att svenska Fredrik Robertsson misstogs för Jared Leto på Metgalans röda mattan, hanintog den även med hjälp av lite blandade personer från den svenska influencerbranschen.
För sminket stod Linda Hallberg – influencer, MUA och grundare av LH Cosmetics – vars arbete kompletterades med naglar av Frida Selkirk – influencernas absoluta nagelfavorit.
Hon hade fullt upp inför fredagens Ellegala och verkar direkt ha kastat sig på planet till New York så fort det sista Elle-nagellacket torkat. Naglarna gjordes några dagar i förväg så Frida verkar inte följt med till NYC. ?
Jag spenderade delar av min fredagkväll med att plöja hennes Instagramkonto.
Hon är så grymt duktig!

Kul för alla inblandade!
Vilket grej!!
Jag hoppas de får all den uppmärksamhet de så väl förtjänar! ????