Öppet Spår

Det här är alltså ett inlägg där det är fritt fram att kommentera om vad du vill, när du vill, hur du vill, på vilket sätt du vill.
Dock undanber jag mig politiska diskussioner, tack!
OT är mer än välkommet och det finns inga rätt eller fel.
Är du ensam hemma? Sjuk? Uttråkad? Vad som helst, du är VÄLKOMMEN hit för att snicksnacka om vad som helst!

Givetvis gäller samma regler som vanligt och om man inte sköter sig kan man bli satt på moderering – men det är sen gammalt och ni sköter ju er så go nuts… ?

Ps! Tjafsa mindre!


Blev ni skärrade nu?
Jag busade med er och tidsinställde inlägget till 20.01 istället för 20.00.
Tiihiiiii…..??

Triss i Instagram

Hanna Friberg gör återigen ett försök med att få tillbaka Partille-Johnnytrenden. 
Hon gjorde ett försök 2020, vilket inte verkar ha gått så bra, men trägen vinner.
Nagging works! Det vet Chandler Bing.
Kanske är världen redo den här gången?

Efter lite tjat och gnat från följarna så har Nellie Berntsson beslutat sig för att starta upp sin Youtubekanal igen.
Du hittar den HÄR!

David Beckham lånade ut sitt Instagramkonto med 72 000 000 följare till Iryna, en ukrainsk läkare i Charkiv, som förlöser barn mitt i det brinnande kriget. 
Du hittar alla inlägg under den här höjdpunkten.

Hård kritik på Instagram mot Louis Vuittons nya kollektion – anklagas för att likna ryska krigssymbol

Den svenska stjärnan Alicia Vikander syns just nu i reklam för Louis Vuittons nya kollektion ”The Volt” som företaget beskriver så här:

A grafic Fine Jewelery Collection where the iconic LV initials come together, split apart and intertwine in a myriad of combinations to become a metaphor for movement and a symbol of energy.

Bildkälla: Louis Vuitton Instagram

Det är dock inte vad mottagarna av den här reklamen ser. 
De ser bokstaven Z – den bokstav som Ryssland just nu använder sig av i sin krigspropaganda.
Kommentarsfälten under de olika inläggen ser ungefär likadana ut, med tusentals arga kommentarer.
Jag har valt ut ett par stycken som väl representerar hur tongångarna går:

Det verkar inte spela någon som helst roll att inget av smyckena eller symbolerna föreställer bokstaven Z, eller var menad att föreställa bokstaven Z. 
Det spelar kanske ingen roll?
Vad avsikten är, och vad resultatet blir, hur det uppfattas av mottagarna alltså?
Jag tänker exempelvis på Locum, och om hur de fick lära sig det här den hårda vägen med sitt julbrev från 1991 där de bytte ut bokstaven O i Locum till ett hjärta.
Tanken var så god, men det enda mottagarna läste var ”I love Cum.” (”Jag älskar sperma” på svenska).
Då spelar det inte så stor roll vad som avsågs med hjärtat, eller hur?

Är det samma sak här?
Louis Vuitton avsåg att göra en kollektion där de leker med bokstäverna L och V, men resultatet blev en kollektion av bokstaven ”Z” som just nu används som rysk krigspropaganda?

Företaget har inte bemött den här kritiken, men har tidigare postat ett inlägg där de meddelar att de lider med Ukraina och det ukrainska folket och att de omedelbart kommer donera 1 miljon euros till sin partner Unicef, samt att de kommer frigöra mer pengar i bolaget för att fortsätta stödja det krigsdrabbade landet och dess folk.

I början av mars meddelade företaget att de planerade att stänga samtliga butiker i Ryssland ”med tanke på de rådande omständigheterna i regionen”, enligt en talesperson för New York Times.
Hen adderade att Louis Vuitton kommer att fortsätta betala ut löner och förmåner till de 3 500 anställda i landet som arbetat på de omkring 120 butiker som finns i landet.

Mamma.Fitness vs Strong Mamas

My Martens träningskoncept ”Strong Mamas” har nu dragit igång och hon pumpar ut peppiga och informativa inlägg på Instagram.
Vid en närmare granskning så upptäcker jag att vissa av hennes inlägg är ruskigt lika inlägg som Olga Rönnberg tidigare publicerat på Instagramkontot för sitt koncept ”Mamma.Fitness”.
Har My inspirerats lite väl mycket här tror ni, eller är det så här de allra flestas bilder och inlägg ser ut i den här branschen?
Att alla skriver om dessa saker och resultatet av en jämförelse hade sett ungefär likadan ut, oavsett vilka fitness och träningskonton som jämförs?
(Jag har kikat på och jämfört Mys konto eftersom hon är en influencer, men som även arbetar med det här vid sidan om.)

Hur likt är för likt?

Jag vill mest veta vilken siffra som är korrekt vad gäller lösgodiset. 
Det går ganska många djungelvrål på den där differansen.

Tack för tips!