Antingen eller…

Hanna Schönberg har publicerat ett Instagraminlägg där hon har på sig trosor och en topp från Balenciaga.
Just i den här kombinationen så verkar det inte ingå en ansiktsmask, men man kan inte få allt här i världen.

Prislappen för den här kombinationen underkläder hamnar på 4464 kr och jag har roat mig med att plocka fram ett par exempel på vad annatman kan få för priset av dessa Balenciaga-unisarna.
Man kan antingen köpa dem, elleeeer…..

Hur hade ni valt? 
Tänk ändå att kunna köpa nästan 900 korv med bröd på Ikea för samma pengar som de där små plaggen kostar.
Finns det förresten någonting bättre än korv med bröd när det vankas vickning efter en lång och dansant festkväll?
Jag tror faktiskt inte det. 😉

Vilka påverkare tror mina följare skriver frågor till sig själva för att kunna tjäna pengar på adlinks?

Jag ställde den här frågan på Instagram igår, där jag delade en fråga jag fått av en följare som undrar hur ofta påverkare skriver frågor till sig själva för att kunna publicera adlinks att tjäna pengar på.
Jag tror att det sker väldigt ofta, och slängde ut frågan till mina följare om vem eller vilka de tror gör sådant här ofta.
Svaren här under är ett axplock av alla de svar jag fick in, och jag kan givetvis inte publicera dem alla, men dessa bilder visar up den totala fördelningen ser ut.

Vi har en KLAR etta och tvåa på den här prispallen.
Med överväldigande många svar blir det Nessa, som driver spoilerkontot @exonphspoilerse på Instagram, som får kliva högst upp.
Det fanns ingen som ens kom i närheten av att kunna klå henne, inte ens Antonija Mandir, som kom på en hedrande andraplats.

Ni är så många som skrev in dessa två påverkare, men efter dem är det lite mer hugget som stucket.
Isabella Löwengrip får en del röster, Anna Book likaså, men sen är det lite utspritt med ett namn här, och ett namn där.

Jag ber om ursäkt på förhand om någon av bilderna återfinns mer än en gång.

Att skriva frågor till sig själv för att kunna publicera adlinks bryter inte mig någon lag, vad jag vet. Inte heller vet vi om någon av dessa påverkare faktiskt HAR skrivit sina egna frågor, utan det här inlägget är högst spekulativt.
Så länge det står att swipe up-länken är en adlink så får man rent tekniskt göra så här om man vill.
Det kostar följarna inga pengar att klicka på dem, och om man blir tillräckligt intresserad av produkten för att klicka på länken, spelar det då egentligen någon roll vem som skrivit frågan?
Eller kan det vara så att man inte bryr sig eftersom man förstått sedan länge att påverkaren i fråga skriver sina egna frågor?

Det är kanske inte 100% ärligt och transparent, men vad i den här ”påverkar-världen” är egentligen det?
Vad tänker ni om saken?

Reaktioner på Gabriella Joss Xlash-reklam


Ni är många som reagerat på Gabriella Joss reklam för Xlash, där många av er inte ens tror att det är Gabriellas öga på den första bilden. Många av er tror att bilden föreställer är ett av hennes barns öga.
Med tanke på att Reklamombudsmannen precis fällt Paula Rosas för att ha haft mascara på sin ”efterbild”, vilket de såg som vilseledande, så tänkte jag att jag skulle gå till botten med även den här Xlash-reklamen.
Jag ställde helt krasst frågan till Gabriella, och här är konversationen i sin helhet:

Bilden föreställer alltså Gabriella, men är från 2014 och efter att hon gjort en misslyckad fransförlängning.
Här kan ni se det inlägget.
En smula missvisande, om ni frågar mig.

Huruvida hon kommer ta ner inlägget och göra om alltsammans, vet jag inte.
Hade det varit jag så hade jag definitivt gjort det, och med en förklaring och även en ursäkt till följarna.
I Paulas fall så hade Xlash godkänt hennes reklam innan hon publicerade den , men om så är fallet med Gabriellas reklam vet jag inte.
Uppdatering: Xlash hade godkänt även Gabriellas inlägg så i slutänden är det företaget som verkar släppa igenom vad skit som helst.

Det inger ju inga större tankar om seriösa företag, som släpper igenom den här typen av reklam. 
Kanske kan var dags att sätta sig ner och ta sig en funderare på vilken typ av företag man vill profilera sig som?
Vi man vara ett, där potentiella kunder redan vet att det inte går att lita på före och efterbilderna, eller ett som tar sin marknadsföring seriöst och som aldrig skulle släppa igenom den här typen av reklaminlägg av påverkare?
Eller är Xlash helt enkelt ett företag där kvantitet är viktigare än kvalité?

Vad tror ni? 

 

Ny trend av Kim Kardashian?

Är det här en ny trend vi ser här, av Kim Kardashian?Perfekt för dagar då man inte riktigt har energin att sminka sig men ändå vill gå på fest.

Kim Kardashians röda mattan-look på nattens Metgala väckte en del uppmärksamhet.
I en kroppsstrumpa – design Balenciaga –  som skulle göra Iprenmannen grön av avund och en hästsvans som man riskerade att trampa på gled hon ur sin bil och upp för trapporna till festligheterna.
Förhoppningsvis åt Kon ett stadigt mellis innan hon hoppade i sina festkläder, för det är nog inte helt enkelt att varken äta eller dricka i den där outfiten.

Tittar man på Kim Kardashians Instagramkonto så ser man att det här inte är en engångsföreteelse, att klä sig helt i svart.
Inte heller är det första gången som Kim uppenbarar sig i ansiktsmask.
I augusti hade hon en liknande outfit på sig, när exmaken Kanye West höll i ett event för sitt senaste album ”Donda” på Mercedes-Benz Stadium i Atlanta.

Här har hon tagit av sig skinnmasken. Kanske blev det lite varmt där inne?

Här verkar hon ha på sig sin outfit från Metgalan, minus ansiktsmask.
Kanske är det här ett sätt att vara coronasäker OCH stylish?
Kudos till Balenciaga i så fall. ?

Vilken svensk påverkare tror vi kommer vara först med kroppsstrumpa med inbyggd ansiktsmask?
Jag sätter mina pengar på Rebecca Stella.