Makaron-diskussion hos My Martens

My Martens lägger upp ett kostinlägg på Instagram där hon ska påvisa nyttigare alternativ till ”vanlig” mat – i det här fallet snabbmakaroner.
Jelena Meacham publicerar ofta sådana inlägg, som verkar väldigt uppskattade av följarna, så det kan ju vara en bra idé för My att haka på.
Problemet här är att hon antingen inte riktigt förstår vad det är hon håller på med, eller är väldigt otydlig för kommentarsfältet är fullt av frågetecken.

Jag tänker att jag försöker bryta ner det hela, så får vi se var vi landar.
Om vi kan bena ut det här.
Allting i rosa är mina kommentarer.

My tar alltså ett känt märkes makaroner, och ställer det mot en anonym konkurrent.
Varför inte skriva ut vilka märken/företag det handlar sig om, så man vet?
Vet My ens?
Kanske får man svaret i kommentarsfältet?

Jag hade inget bättre för mig, så jag laddade hem Lifesum-appen. 
Det är gratis att göra, så det finns ingenting annat bakom Mys ovilja att tala om vilket pastamärke det är som står bakom det höga kaloriinnehållet.
Ingen adlink eller liknande.

Jag laddar alltså hem Lifesum-appen och söker på ”snabbmakaroner”. 
Det här är resultatet.
Nu förstår jag helt plötsligt varför My varit så motvillig till att berätta vilken företag som står bakom de kaloririka makaronerna.
Med största sannolikhet vet hon inte ens själv.

Söker man på snabbmakaroner i Lifesum-appen så får man 21 stycken olika alternativ. 
På 20 av dem står det vilka företag som står bakom produkterna, medan en helt saknar den typen av information.
Det är den My valt att ha med i sitt exempel, trots att hon själv omöjligt kan veta om det ens stämmer eftersom den uteblivna informationen omöjliggör en faktagranskning.

Mängden makaroner stämmer hellre inte med det My publicerat. På hennes tallrik ligger det 80 gram makaroner, men hon verkar ha använt kaloriantalet för 200 gram

Det var My själv som sa att man skulle söka i Lifesum-appen för att få svar.
Och det har jag fått nu.
Svaret är att My inte verkar ha en aning om vad det är hon lagt upp på Instagram, bara att det såg bra ut och funkade så länge ingen ställde några motfrågor om inlägget.

Det är alltså sånt här man betalar för om man anlitar My som kostrådgivare?
Slarvigt använd information från en gratisapp, där hon själv inte ens verkar veta vad det är hon lägger upp?
Money well spent.

Antonija Mandir om sin inställning till koffein

Antonija Mandir är i Costa Rica på surferesa och postar den här videon därifrån. 
Ungefär 18:20 in så berättar Antonija att hon beställt en frappuccino (en typ av kaffedryck) för att testa eftersom hon normalt sett varken dricker kaffe eller koffein.


Det är ingenting konstigt med det, jag vet mängder av människor som varken dricker kaffe eller andra drycker innehållandes koffein.
Det som däremot blir lite konstigt här är att Antonija Mandir tagit fram (eller ja, satt sitt namn på) egna energidrycker tillsammans med företaget Lohilo och har en egen kategori på deras hemsida där med hennes favoriter.
Det finns en enda dryck på Lohilos hemsida som är koffeinfri, men den finns inte ens med bland Antonijas favoriter.

Hon har alltså tagit fram, satt sitt namn på och marknadsfört en produkt hon själv aldrig skulle komma på tanken att dricka, förutom under inspelningen av reklamfilmen då?
Vilket vinnande koncept!

Tack för tips!

Någon som vill öva sin engelska med Julia Franzén?

Julia Franzén undrar om någon vill ”öva på sin engelska” – läs arbeta gratis – genom att texta/översätta alla avsnitt av Bachelorette som hon medverkar i.
Jag är osäker på hur många avsnitt den här säsongen kommer innehålla, men den manliga motsvarigheten bestod av 40 avsnitt.
Det tar sin lilla tid att texta/översätta, men samtidigt –  förståååå hur mycket övning man får i det engelska språket!
Vilken möjlighet! Vad generöst av Julia att erbjuda den här utbildningen till någon – GRATIS!

Man får väl mest bara vara tacksam över att Julia inte lägger även denna bajsmacka i knät på sin stackars assistent som redan kommer ha häcken full från morgon till kväll, med tanke på Julias generöst tilltagna lista med arbetsuppgifter. 

Tack för tips!

Falsk marknadsföring av Bianca Ingrosso eller bara en liten lögn i största allmänhet?

För två dagar sedan släppte Bianca Ingrossos skönhetsmärke Caia Cosmetics en hudvårdsserie, som bland annat innehåller en ögonkräm. 
Bianca har skrivit att hon är helt besatt av den och att den är en av produkterna hon använder absolut mest.  (Klicka på länkarna för att komma till inläggen)
I går kväll svarade Bianca Ingrosso på följarnas frågor, bland annat var det en som ville veta vad behandlingen hon gjort kallas, och som reducerat hennes mörka ringar under ögonen.
Bianca svarar då att hon inte gjort fillers under ögonen på 1.5 år, utan att det man ser enbart är resultatet av bra ögonkrämer.
Det är lite intressant..
I somras visade hon nämligen upp de blåmärken som hon fått i ansiktet efter att ha gjort en ny form av fillers för att få bort ringarna under ögonen.
1.5 år eller 3 månader? Det är ganska stor skillnad, och trots att hon inte nämner Caias ögonkräm i sin frågestund, så kan man ju gissa att det är den hon menar.
Oavsett vilken ögonkräm det än må vara som hon tillskriver sitt pigga utseende, så är det fortfarande en lögn att hon inte gjort fillers på 1.5 år.

Har influencers världens sämsta minne?

 

Tack för tips!