Hur många är för många?

Bildkälla: Julia Franzén Instastory

Hur många olika företag kan man göra reklam för i ett och samma inlägg innan man tappar lite av sin eventuella trovärdighet?
2?
3?
4?
5?
6?

Siffran sex är nämligen antalet företag som vår blivandet Bachelorette – Julia Franzén – stuvat in i ett enda inlägg på Instastory.
Sex stycken?

Hur ser ni på det?
Är det pga lathet, eller kan det rent av vara effektivt?
Praktiskt för följarna att hitta alltsammans i ett och samma inlägg och slippa leta?
Hur tror ni det är för de betalande företagen?
Att bara bli ett företag i mängden så här?
Hade ni uppskattat att knölas in i en reklamsammanfattning på det här viset?

Hon är inte ensam om att ha flera reklamkampanjer med rabattkoder samtidigt, men det är någonting med en sådan här sammanfattning som verkligen påminner en om, just hur köpta influencers är. 

Tack för tips!

Magdalena Graaf visar upp sitt hem efter att sonen haft fest

Magdalena Graaf visar upp sitt trashade hem efter sonen haft fest i helgen.
Jag blir både ledsen och arg när jag ser filmen på hur hennes hus ser ut. Hennes HEM!
Fy fan!!!
Trasiga rutor, glas överallt, sönderslagna prydnadsföremål, nerrivna gardiner och gardinstänger, brännmärken på mattorna och äckliga fläckar i hennes säng. Med mera.
Det är ju vandaliserat.
Som tur väl är så har Magdalena övervakningskameror som hon kan ta sig en titt på, för att se vilka av sonens vänners föräldrar som kan förvänta sig en faktura för skadegörelsen. ????
Vilka små as, som Christopher Silfverbielke skulle ha sagt.

Var sonen är och varför det inte är han som tvingas städa upp det värsta i huset vet jag inte, men man får väl hoppas att ha fått det mer än hett om öronen?
Helt plötsligt har jag en smula mer förståelse för Ulrika Forsberg, som försökte sälja både familj och husdjur på Blocket för att hon var less på dem.
Helt plötsligt, en helt rimlig åtgärd på problemet.

Tack för tips!

Somriga flunstrender?

Jag tycker mig ha snappat upp en och annan somrig trend, trots att snön knappt slutat falla över vårt avlånga land än, och jag vet inte riktigt vad jag tycker, om jag ska vara helt ärlig.
Vad säger ni om dessa trender, som antingen är på väg tillbaka, eller helt nya för i år?

Konstiga knutscarf-toppen är tillbaka.

Färg, färg, FÄRG!!!!!!

Men INGEN kan slå Lisa när det kommer till färg!
Hela hennes konto är en FÄRGBOMB!

Instagram vs reality-trenden.
Kan tillägga att jag ÄLSKAR den sista bilden på Hanna.
??

Hanna Schönberg som krälar på marken.

På inredningssidan verkar den platsbyggda bokhyllan utan böcker, få hänga med ett år till.

Rövhattar som skiter i restriktionerna verkar fortsatt vara trendigt.

 

Angelica Blicks svar på kritiken för sin kollektion med NA-KD

Kroitiska kommentarer från Angelicas Instagraminlägg

I helgen släppte Angelica Blick sin andra kollektion tillsammans med företaget NA-KD, som tidigare fått massiv kritik för hur de behandlat sina anställda, och framförallt sina praktikanter.
Av den anledning så finns det en del kommentarer under Angelicas inlägg som undrar hur hon kan samarbeta med dem, just med tanke på detta.
Angelica hänvisar till ett tidigare inlägg hon skrivit på sin blogg, där hon förklarar hur hon tänkt och varför hon valt att fortsätta med sitt NA-KD-samarbete.
Där skriver hon följande:

Hej fina du som läser detta ❤️
Jag förstår era frågor och jag vill bara att ni ska veta att jag tagit detta på stort allvar och varit i en konstant dialog med NA-KD ända sedan detta uppdagades. NA-KD tog utlåtandena i december på stort allvar och tillsatte omedelbart en extern utredare av företaget, Ernst & Young som utförde en 360 graders utredning på hela företaget, samt stängde ned sitt praktikprogram.
Förra veckan gick företaget ut i media med sina nya varumärkeslöften och åtgärder där man kommunicerade vad man främst ska fokusera att bli bättre på som företag och där arbetsförhållanden, hållbarhet och jämställdhet spelade en stor del av nya NA-KD.

Jag har som sagt jobbat jättenära och i tajt dialog med dom sen detta uppdagades och haft möten varje vecka för uppdatering och verkligen sett de arbete och allvar dom tagit i den här frågan. Jag hade aldrig valt att fortsätta att jobba med ett företag, oavsett vad, om de inte tagit detta på allvar och gjort åtgärder för att detta inte ska hända igen. Det kan jag lova er. För mig har det varit extremt viktigt att se att förändringar gjorts för att vi ska har kunnat fortsätta mitt arbete kring min kollektion samt att vi valde att skjuta upp min kollektion 2,5 månad för att utredningen skulle hinnas göras innan för ett beslut. Allt detta för att jag just bara vill jobba med folk/företag som kan ta åt sig av kritiken som getts och ändra och lära sig av den. Hade detta inte skett hade jag ställt in min kollektion.
Jag tror dock på att de måste finnas rum för förlåtelse och förbättring om man tydligt visar att de är de man vill och det tycker jag att dom gjort utifrån de jag sett hur dom jobbar internt. Scrollande ner för ytligare bilder på hur dom jobbat utifrån utredningen.

Dom har släppt ett större utlåtande om hur dom jobbat de senaste månaderna, deras nya löften samt hur de ska arbeta för att fortsätta att bli ett bättre företag och arbetsplats och de kan du läsa mer om här med: https://www.na-kd.com/sv/varumarkesloften

Vad tycker ni om Angelicas motivering till samarbetet?
Godtagbar?