Först skulle man hoppa jämfota mellan olika outfits, sedan slänga sig i en soffa för att bli påkädd och nu är hela världen, ens alldeles egen runway, fullt av klonade modeller.
Åh, teknikens under!
Vad kommer härnäst?
I can’t wait!

Först skulle man hoppa jämfota mellan olika outfits, sedan slänga sig i en soffa för att bli påkädd och nu är hela världen, ens alldeles egen runway, fullt av klonade modeller.
Åh, teknikens under!
Vad kommer härnäst?
I can’t wait!
Bild 1:
Isabella Löwengrip har spelat padel på NKs tak, där man byggt banor (burar?).
Det måste väl blåsa något jävulskt där uppe, eller är gallret klätt i någon typ av plexiglas eller liknande som dämpar vindarna?
Bild 2:
Ett helt gäng kändisar är ute och utför min absolut största hat-aktivitet – jogging i grupp.
I GRUPP!? Hemska tanke!
Bild 3:
På torsdag ska Clara Henry försöka sig på att springa 84 km på 24 h för att samla in pengar till Barncancerfonden.
Hon kommer få sällskap av diverse kändisar på vägen, och hennes kompis Sara Songbird kommer liverapportera under dygnet.
Kanske kommer någon av de kändisar som gruppjoggar i bild 2 vara med och springa med Clara, och bara är ute och värmer upp för att kunna springa med henne?
Målet är att samla in 100 000 kr och i skrivande stund har det kommit in 32 565 kr.
Okej…
Triss + en..
Det här inlägget av Viktor Frisk dök upp senare än de andra på Instagram, så jag slänger in det här på slutet.
Jag har liksom bara en fråga…
Och NU då?
Borde det inte vara lite trist att nå den här formen och sen bara se den försvinna igen?
Inte helt så klart, men en del av den?
Nej! Vilket Mattias (Alkoholgranskningsmannen) berättade för Camilla i morse. Detta är den högsta instansen och både DU och hon har fel.
Du ger dig verkligen inte! ? Mattias är chef för hela balunsen. Han är alkoholgranskningsman och det går över marknadsföringslagen. Det är han som sitter med ALLA dessa frågor. Något Camilla fick reda på väldigt tydligt i morse per mail. Hon hade fel och vi hade rätt. Sen kan du stå och stampa hur mkt du vill. Beslutet kommer inte ändra sig vara för att du vill det. // Åsa Ingrosso på Instagram
Minns ni det här?
När Åsa Ingrosso hävdade att Alkoholgranskningsmannen var chef för hela balunsen – alltså Reklamombudsmannen OCH Konsumentverket – och att han kan fatta beslut som går över marknadsföringslagen?
Herregud, pinsamheterna stod som spön i backen och för varje ny kommentar från Åsa som blev skämskudden bara större och större och större.
Trots att Konsumentverket tydligt gjorde klart att AGM är branschens självreglerande organ och ingen myndighet alls, så fortsatte Åsa hävda att hon fått ett frikort från honom.
Vilket hon GIVETVIS inte fått, inte om du frågar Reklamombudsmannen i alla fall, som skickade mig sitt fällande beslut med mail igår eftersom jag står som anmälare.
Det kommer inom kort publiceras på deras hemsida.
Reklamombudsmannen är inte heller någon myndighet, utan ett självreglerande organ, precis som AGM, men till skillnad från det fällande beslut som RO publicerat så är Åsas utsago om frikort ingenting som utretts eller som det fattats något formellt beslut kring, utan det skulle röra sig om någon form av privat tillstånd som AGM skulle ha givit till Åsa på något högst odokumenterat vis.
Så här ser beslutet ut i sin helhet.
Jag kan inte se att AGM ens blivit tillfrågad i beslutsfattande, så mycket makt över hela balunsen hade alltså han. ?
Här är ytterligare ett exempel på ett något märkligt agerande från den kundtjänst som drivs av HUBSO AB.
Förra gången var det en kund till Alice Stenlöfs klädmärke A-DSGN, som blev ordentligt felbehandlad av kundtjänsten, och nu är det en kund till Linn Ahlborgs klädmärke LXA The Label som delat ett väldigt konstigt svar från kundtjänst, återigen med HUBSO AB bakom spakarna.
Kunden har beställt ett par byxor från LXA, men när hon får hem dem så är det ena benet fyra cm längre än det andra.
LXAs kundtjänst vägrar hjälpa henne eftersom hon inte kan bevisa att byxorna såg ut så där när hon fick dem. De menar att hon kan ha åstadkommit den fyra cm stora skillnaden på egen hand, och därför vägrar de hjälpa henne utan skriver att hon själv får lämna in dem till en skräddare för att sy upp dem.
Jag tänker så här…
För att få ett byxben att bli fyra cm längre så måste man ju typ blöta det och sedan dra ut det.
Det borde alltså med all önskvärd tydlighet synas på tyget – vilket man inte ser ett spår av på bilden här ovan.
Och VARFÖR skulle hon göra detta och sen försöka byta byxorna? Tänker de att hon fastnat i en rulltrappa och nu försöker mygla sig till ett par sprillans nya brallor med jämnlångt ben?
Jag tycker det här är ett extremt dåligt bemötande och meddelandet som skrivits av kundtjänst har en del att önska vad gäller särskrivning och meningsbyggnad.
Är delar av mailet rakt upp och ner kopierat ur en manual eller vad är det som pågår här?
Lärde sig HUBSO ingenting från förra gången?
Tack för tips!