Margaux Dietz fortsätter exponera sonen mot pappans vilja

https://www.youtube.com/watch?v=fKyFQ5vbglU

 

Heeej gänget!!!!
Idag får ni hänga med på en mysig hemmavlogg med mina älsklingskillar Arnold och Sean.
Jag är så otroligt glad och tacksam att jag har dom i mitt liv.
I dagens video pratar jag och Arnold om kött och vad det faktiskt kommer ifrån, och Sean avslöjar för mig att han hade planer på att fria i TV!
Då hade det varit jobbigt om jag sa nej haha. // Margaux Dietz

Jag kan inte låta bli att fascineras över Margaux Dietz totala avsaknad av respekt för Jacob Liebermanns önskan om att sonen inte längre ska exponeras på hennes stora, kommersiella kanaler?
Hon fortsätter mata ut bilder och videos på sonen som om ingenting hade hänt och har, mig veterligen, inte bemött kritiken hon fått någonstans.
Uppenbarligen skiter hon ju totalt i vad Arnolds pappa tycker och ber om, och jag vet inte hur man ska tolka hennes beteende än att hon högaktningsfullt inte bryr sig om någonting annat än att fortsätta exponera sonen mot pengar.
Varför skulle hon annars sticka huvudet i sanden och fortsätta som om ingenting hade hänt?

Att fortsätta exponera sonen mot pappas vilja är så respektlöst att jag knappt kan tro att det faktiskt händer.
Men det gör det och hennes senaste video som kom upp idag är ett prima exempel på det.
Alltså, jag förstår inte…?

Åsa Ingrosso visar upp La Perlas inte så unika merch

349 kr vill Åsa Ingrosso och hennes man ha för den här tishan som de kallar för ”sin” och som presenteras som merch för deras restauranger ”La Perla”.
Anledningen till det minst sagt höga priset uppger Åsa vara för att det finns ”en tanke bakom texten på tröjan”, men vad denna tanke skulle vara är tämligen oklart i nuläget. Ja, förutom att hon inte vill ha min åsikt, men den får hon ändå. ?
Klart är däremot att den här texten är allt annat än originell och har sålts på tröjor i flera år och finns i mängder av utföranden på bland annat Aliexpress. 

Åsa skriver ingenstans att texten skulle vara originell för La Perlas merch, men hon skriver heller inte motsatsen, så det finns säkert en och annan där ute som tolkar Åsa inlägg som att det är hon och Emilio som tagit fram en unik tröja för att marknadsföra sin restaurang.
Förhoppningsvis är kvalitén på La Perlas tröja snäppet bättre än tröjorna från Ali så att de som köper Åsa och Emilios tröja känner att de får någon typ av valuta för sina pengar.

Vad genuina länktips kan leda till

Underbara Clara verkar ha satt hjärtat i halsgropen när hon gick in på sitt Instagramkonto eftersom hennes följarantal slagit i taket. 
Men ingenting hade hänt, det var bara Jonna Jinton som hade skrivit ett genuint inlägg och tipsat sina följare om Clara och hennes konto.
Utan hake. Inget länkbyte eller liknande som oftast framstår som genuint för…tja, ingen egentligen.
Lite som ett sponsrat inlägg.
Genuina tips är alltid mer värda än köpta åsikter, och det är med största sannolikhet därför vissa riktigt oseriösa företag fortfarande ber influencers att inte skriva att det rör sig om reklam.

Men, men…
Här nedan är Jonnas inlägg som hon skrev om Clara, och längst ner kan ni se siffrorna på just hur många nya följare detta genererade till Clara.

Statistik från Social Blade som visar att Clara fått runt 20 000 nya följare efter Jonnas länk
Bildkälla: Social Blade

PS..
Social Blade kan ibland verka lite buggigt så det ibland kan se lite knasigt ut bland siffrorna, men i det här fallet ser det normalt ut.

Får man ett frikort om syftet är tillräckligt hedervärt?

Måns Möller gav sig på att försöka åka Vasaloppet 10 ggr på 10 dagar och den galningen lyckades faktiskt.
Jag skriver ”galning” med den yttersta respekt. En helt otrolig prestation och ett världsrekord efter att ha åkt 10 Vasalopp på rad i tio dagar,.
En helt otrolig bedrift av honom, och syftet med alltsammans var inte bara att försöka pressa sig själv till bristningsgränsen, utan han gjorde det för att samla in pengar till Viggo Foundation som är en stiftelse tillägnad Måns Möllers son och startades för att hjälpa barn med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar – NPF diagnoser – som autism, aspberger och ADHD till ett aktivare liv.
Medan Måns tagit sig hela 90 mil på skidor tillsammans med sin coach Christer Skog, så har svenska folket samlat in hela 1 751 626 kr till Viggo Foundation – vilket är helt fantastiskt och något jag vill hålla åtskilt från det jag nu kommer skriva om.

Hela den här satsningen hade inte varit möjligt om det inte var för att mängder med olika företag gått in och sponsrat Måns Möller och Christer Skog med allt från skidor, stavar och glasögon till sportdryck, kläder och en bil från Volkswagen – någonting Måns så klart delat på sitt Instagramkonto.
Problemet med detta – I think you know where this is going – är att han reklamidentifierat ett enda inlägg, trots att ungefär var tredje inlägg är reklam.
Och om han inte har koll på marknadsföringslagen så har han säkerligen lika dåligt koll på att han ska betala förmånsskatt på marknadsvärdet av allt han fått sponsrat under den här resan.

Så då är min fråga till er.
Om ändamålet är så här fint och hedervärt, är man då en riktig surf*tta om man påpekar saker som reklamidentifiering och förmånsbeskattning?
Ska man slippa att behöva förhålla sig till rådande lagar och regler om det är för en god sak?
Jag tycker inte det, snarare tvärt om.
Att det är extra viktigt att saker och ting sköts enligt bokens alla regler, just för att inte låta det hedervärda syftet överskuggas av den här typen av tråkig diskussion.
Får man inte granska UNICEF, Rädda barnen, Amnesty eller någon annan liknande organisation för att säkerställa att pengarna kommer dit de ska och inte försvinner ner i någons ficka på vägen dit, bara för att syftet är ädelt? Var drar man i så fall gränsen?
Vem avgör hur dessa ”frikort” i så fall ska delas ut?

Känns det hållbart?
Jag tycker verkligen inte det, och om det gör mig till en riktig surf*tta så är jag okej med det.