Paow svarar på (upp.) kommentar och gör sitt Instagramkonto privat

Uppdatering:

Enligt en kommentar under inlägget så skriver Paow att personen, vars barn hon önskade cancer till, skickade henne ett meddelande där hon hoppades att Paow skulle få komplikationer och dö av sin operation.
Jag har inte sett bild på något av detta, men det är Paows version och den köper jag tills vidare.
Jag tar gärna emot printscreens från både Paow och kvinnan med barn för att räta ut eventuella frågetecken och i framtiden ska jag ställa fler följdfrågor. Dock är det under all kritik att önska att någons barn får cancer, oavsett vad någon skrivit.

En följare kritiserar Paows samarbete för plastikkirurgi och får det här svaret tillbaka:
”Hoppas dina barn får cancer”.

Är inte det både charmigt och proffsigt, så säg?
Några timmar senare gör Paow sitt konto privat och tar bort Bloggbevakning som följare.

Alexandra Nilsson om ”Only Fans”

Alexandra Nilsson har 312 000 följare på Instagram, där säkerligen en stor del av dem är unga tjejer. 
Att hon använder sin plattform till beröra sidan ”only fans” och hur den absolut inte får bli normaliserad att använda för att känna sig lite sedd eller för att få uppmärksamhet på genom att sälja bilder på sin kropp är jättebra.
Verkligen jättebra, särskilt i tider då influencers som Paow och Nickyssen varvar sponsoperationer med att skriva/skryta om hur mycket pengar man kan tjäna på sidan genom att sälja mer eller mindre avklädda bilder på sig själv.
Att påstå att det är kvinnors sätt att ”ta tillbaka sin sexualitet” är bara bullshit enligt mig.
Det är inte anledningen till att unga tjejer laddar upp sina bilder dit.

Jag önskar att fler influencers använde sina plattformar till liknande saker, då de har en sådan enorm makt att påverka till andra saker än att shoppa hauls och längta efter turkost vatten. 
Så tack Alexandra!

Ps. Man blir inte sedd på only fans.
Man blir tittad på. Som bäst. Och det gäller alla sociala medier.
Man blir aldrig sedd, enbart tittad på. Glöm aldrig det.

 

Joakim Lundells generösa bidrag till föreningslivet

Bild från Joakim Lundells Instastory där han swishat 100 000 kr till hockeyklubben LHC och sedan deras swishnummer.
Bildkälla: Joakim Lundell Instastory

På sin Instastory så berättar Joakim Lundell om föreningslivet som blöder under covid-19 då de inte kan sälja några biljetter till sina matcher, och hur viktigt han tycker att det är med idrott och idrottsföreningar.
För att stötta sitt favoritlag i hockey – LHC – så har han valt att swisha dem 100 000 kr och uppmanar andra fans att bidra, om de vill och kan, till sin egen favoritklubb genom att skänka en slant.
Inte visste jag att Joakim Lundell var ett så HÄR stort hockeyfan, men 100 000 kr senare är jag övertygad.
🙂

Stöttar ni föreningslivet?
Jag köpte tre svindyra dubbellotter till Bingolottos uppesittarkväll och vann inte en spänn, så jag känner lite att jag gjort mitt. 😉

Therese Lindgren har en bra poäng i sin senaste video

Therese Lindgren inleder den här delen av sin video (från ungefär 10.50) med att säga att hon inte förstår sig på sina följare.
Hon kör en ”veganuari-månad” på Instagram där hon varje dag dedikerar ett inlägg till den vegansk livsstilen, och det är inte alla som uppskattar det.
Det är när hon pratar vidare som hon gör den här bra poängen.
Hon säger nämligen att eftersom hon läser ganska mycket kritik, inte bara mot sig själv utan även mot influencers i stort, så vet hon att mycket kritik handlar om att den här yrkesgruppen aldrig influerar till någonting bra.
Att de influerar till konsumtionshets mm och att hon läst att många följare skriver att influencers borde sluta göra hauls för klädmärken och istället informera om klimatkrisen.
Therese frågar då sina följare:
Hur många av er skulle titta på en video som hette ”Jag informerar om klimatkrisen”?
Många konton som handlar om dessa frågor har oftast väldigt få prenumeranter och inte särskilt många views, så Therese förstår inte riktigt hur det här går ihop.
Om man vill ha fler videos om exempelvis klimatkrisen, varför börjar man inte med att titta på de som redan finns, innan man börjar ställa krav på andra influencers att producera samma typ av material?

Therese säger i sin video att hon vill göra en blandning av innehåll, med både sådant som hon brinner för men också sådant som tittarna efterfrågar. 
Om du vet med dig att du är en person som brukar klaga på att influencers aldrig influerar till någonting hållbart. Har du plöjt sociala medier redan och konsumerat all det innehåll som redan finns på området, eller handlar det mer om att du vill att din favorit-influencer ska göra detta content, snarare än att någon gör det?