Bianca Ingrosso AB redovisar 27,6 miljoner kronor i vinst


Biancas egna företag – Bianca Ingrosso AB har precis lämnat årsredovisning till Bolagsverket, något som SvDs journalist Erik Wisterberg tagit del av.

Där framgår att intäkterna för 2019 landade på 34 miljoner kronor, vilket är en fördubbling jämfört med föregående år.
Bianca Ingrosso ABs verksamhet, som handlar bland annat om ”reklaminlägg och diverse uppdrag inom mode och make-up på olika sociala medier”, gör en vinst 27.6 miljoner kronor (resultat efter finansiella poster), men notera att det här enbart rör Biancas personliga bolag och varumärke och att sminkföretaget Caia Cosmetics inte är inräknat.
Företaget som Bianca startade tillsammans med Vanessa Lindblad, Mikael Snabb och Jesper Matsch har ännu inte någon offentlig årsredovisning för 2019 att visa upp.

Med 1,1 miljoner följare på Instagram, 349 000 prenumeranter på Youtube, Caia Cosmetics och hennes andra företag, diverse samarbeten, programledarjobbet i Talang samt realityserien Wahlgrens Värld så skulle jag säga att Bianca helt klart är Sveriges största influencer just nu och konstigt vore det väl om det inte visade sig även i årsredovisningen?

Liten anekdot:
När Alice och Bianca bjöd in influencer-kollegorna Hanna ”Hannalicious” Friberg, och Lovisa ”Lojsan” Wallin till sin podd, så körde de den klassiska leken ”Jag har aldrig” och fick frågan om vad den största summan de någonsin har fakturerat för ett enda jobb är.
Biancas svar: 4,2 miljoner kronor.
*mic drop*
Jag undrar hur många som kan göra det i den svenska influencervärlden?
Eller som ens kommer nära?
Vem tror ni kommer närmst det?

Öppet Spår


Det här är alltså ett inlägg där det är fritt fram att kommentera om vad du vill, när du vill, hur du vill, på vilket sätt du vill.

Dock undanber jag mig politiska diskussioner, tack!
OT är mer än välkommet och det finns inga rätt eller fel.
Är du ensam hemma? Sjuk? Uttråkad? Vad som helst, du är VÄLKOMMEN hit för att snicksnacka om vad som helst!

Givetvis gäller samma regler som vanligt och om man inte sköter sig kan man bli sattes på moderering – men det är sen gammalt och ni sköter ju er så go nuts… ?

Ps. Tjafsa mindre.

Bisse står för helgens alkoholstinna skenhelighet

Ska man sticka ut hakan och peka så här stora pekfingrar med tillhörande moralkakor så får man väl för i helvete vara en av två saker:
1. Konsekvent
2. Inläst på vad som gäller om man nu bestämt sig för att helt slopa sina tidigare principer, mest för att undvika att själv bli anmäld till Alkoholgranskningsmannen tänker jag.
Jannike ”Bisse” Ebbings reklaminlägg strider nämligen mot branschens rekommendation avseende reklam för alkoholhaltiga
drycker och alkoholhaltiga lättdrycker, stycke 4.2.
Inga människor får vara med i bild tillsammans med alkoholen enligt nedan.

Vill hon göra reklam för alkohol, de tidigare moralkakorna till trots – gör gärna det – men ha då tillräckligt mycket stake och  respekt för följarna och de kollegor som hon tidigare pekat finger åt, och erkänn denna kraftiga svängning vad gäller åsikter och moral istället för att låtsas som det regnar.
Kan jag tycka…

Vad tycker ni?

 

Zytomierskas oljereklam förbjuds och Love By Lola bryter löftet om inkluderande storlekar

Nummer 1:

Igår meddelande Konsumentverket att Patent och Marknadsdomstolen belagt Katrin Zytomierskas företag Clean Eating” med ett interimistiskt förbud att marknadsföra sina produkter för att på olika sätt få kunderna att tro att de på något vis kan förhindra att bli smittad av covid-19 av dem.
Hon förbjuds alltså inte att marknadsföra produkterna i sig, hon får bara inte utforma reklamen på detta vis och detta gör domstolen i väntan på en faktisk dom.

Här finns det kritiserade inlägget som Katrin nu tagit ner.

”Jag respekterar deras beslut och förhåller mig till det. Jag har aldrig haft någon avsikt att förmedla felaktig eller vilseledande information”, skriver Katrin Zytomierska i ett sms enligt Expressen.
Så lät det inte tidigare då Katrins svar på anmälningarna var följande:

Jag kommunicerade det här för fem dagar sedan, när Sverige befann sig i ett helt annat läge och vid den tidpunkten var det inte en enda människa som reagerade negativt på mitt reklaminlägg, utan det har kommit i efterhand då människor har börjat få panik. // Katrin

Nummer 2:

Hur många dagar tog det från att Katrin Zytomierska gick in som delägare i bikiniföretaget ”Love by Lola” till att företagets största storlekar plockas bort ur sortimentet, trots löften från den tidigare helägaren att det under inga omständigheter skulle ske?

På Love By Lolas Instagramkonto meddelar de nu att ”XXL inte säljer så bra, så de ska utgå ur sortimentet”.
Eftersom konversationen inte längre går att hitta på företagets Instagramkonto (jag kan inte inte hitta den i alla fall) så kan jag inte ge er en exakt siffra, men för att säkerställa att kommentarerna är autentiska så ställde jag frågan till företagets tidigare helägare och den som utlovade fortsatt inkludering, och ja – det stämmer.

Jag skulle gissa på att dessa storlekar säljer ungefär lika bra eller lika dåligt av som tidigare (så vida inte Katrin skrämt bort köparna med sitt fett-förakt) men att Katrin använder det som ett argument för att få ta bort dem.
Pengar före inkludering – alltid, oavsett vad företaget står för eller vad det tidigare helägaren bedyrat.

Tack för tips!