My Martens har klivit på som Brand Manager för företaget Lohilo, en roll som träningsinfluencern Linus Carlén innehar hos konkurrenten Nocco.
Efter att ha kikat på Mys uppdateringar på Instagram så verkar hon ha lika dålig koll på hur marknadsföringslagen appliceras på den nya rollen som Linus Carlén hade när jag skrev det här inlägget.
Eller rättare sagt, lika dålig koll som Linus Carlén, Nocco och hela juryn som utsåg Framtidens Marknadsavdelning hade eftersom den strategin som gav Nocco och Linus Carlén vinsten bröt mot marknadsföringslagen hundratals gånger utan att någon reagerade.
Linus Carlén har senare fällts av Reklamombudsmannen för just några av dessa inlägg.
Så vida My inte vill riskera liknande anmälningar och fällningar så bör hon i enlighet med markandsföringslagen markera alla inlägg där Lohilo förekommer som reklam då hennes uppgift som Brandmanager innefattar all exponering och marknadsföring av produkten, även ren produktplacering.
Kanske även slänga ett öga här?
