Ätstörda tips med Hannalicious

Tidigare har Hannalicious tipsat om hur man ser smalare ut på bild och berättat att hon hoppat över desserter för att hon har plåtningar på g.
Härligt, är det inte?
Nu har Hannalicious ett nytt tips att dela med sig av.
Skär upp ditt äpple i tunna, tunna bitar så blir du mycket mättare. Efter bit 25 vill du nästan inte äta upp de sista två!
Gud så bra, och inte alls ett ätstört beteende att dela med sig av till sina unga följare!

Se hela klippet i videon här under.

[YouPlaySinglePlayer video=”1411,1847,278618″ ap mute yot ]

Nicole Falciani gör ytterligare samarbeten för sitt kommande bröllop

Bildkälla: https://stoppapressarna.se/svenskabloggare

Medan många andra influencers får själva bröllopet och sakerna kring det sponsrade så går Nicole Falciani en lite annan väg.
Det finns ingenting som säger att inte hennes bröllop med tillhörande fest även den kommer vara en sponsfest av sällan skådat slag, men hon har passat på att göra lite kampanjer inför den stora dagen också.
Först avslöjade hon att hon skulle designa sin egen brudklänning i samarbete med ett Boråsetablerat företag (Ellos? Nelly?) och nu gör hon en kampanj för Guldfynd, även den med bröllopstema.

Hon själv skriver inte ut att det är Guldfynd som är fokuset för dagens plåtning, utan det avslöjar istället Fanny – make up-artist som arbetat med många av Sveriges största influencers. 
Jag vet inte med er, men jag tycker det är betydligt mer…jag vet inte vilket ord jag söker efter här…genuint, trovärdigt, mindre utstuderat kanske?…än att ha allt från servetter och kläder till lokal och alkohol sponsrat.

Tycker ni det är någon skillnad på att göra kampanjer inför sitt bröllop och att ha hela kalaset sponsrat av olika företag?

Öppet Spår

Det här är alltså ett inlägg där det är fritt fram att kommentera om vad du vill, när du vill, hur du vill, på vilket sätt du vill.
OT är mer än välkommet och det finns inga rätt eller fel.
Är du ensam hemma? Sjuk? Uttråkad? Vad som helst, du är VÄLKOMMEN hit för att snicksnacka om vad som helst!

Givetvis gäller samma regler som vanligt och om man inte sköter sig kan man bli satt på moderering – men det är sen gammalt och ni sköter ju er så go nuts…

Vad ska alla mamma-influencers göra när den nya lagen kommer?

När barnkonventionen nästa år blir svensk lag ökar barnens skydd, något som på sikt kan leda till nya lagar som påverkar vad föräldrarna får lägga ut på internet.
Plusset är att vi vanlisar slipper se tusen bilder på våra vänner och bekantas barn på Facebook, ni vet den mängd som det bara är en förälder eller möjligtvis en mor eller farförälder som uppskattar.
Jag säger inte att jag är den minsta bättre, jag väljer istället att ösa ut bilder på mina djur för alla att ta del av, men så konceptet är identifierat för alla.
Det kan alltså bli lite trist för föräldrar om det lagstadgas emot publiceringen av barn på sociala medier – husdjur är inte inkluderade så mina uppdateringar kommer med andra ord fortsätta komma.

Trist, absolut men de som kommer drabbas absolut hårdast måste väl ändå vara gruppen ”mamma-bloggare”?
Det finns säkert en och annan pappa-bloggare som kommer drabbas – Hugo Rosas exempelvis – men generellt är föräldrar-bloggarna i mångt och mycket just mammor.
Har ska det gå för dem när de tas ifrån hela sin försörjning? Många av influencer-mammorna bygger ju majoriteten av sina samarbeten på sina barn och/eller sitt föräldraskap.
Ta några av de största influencerna i Sverige och försök se deras uppdateringar utan barn. Jag vet inte om detaljerade beskrivningar av barnen ingår i den nya barnkonventionen eller om det bara gäller bilder, men oavsett så går en stor del av deras innehåll förlorat.

Margaux Dietz utan Arnold
Dasha utan Atlas
Isabella Löwengrip utan Sally och Gillis (om än utan ansikten)
Hugo och Paula utan Molly och Leonore
Engla utan sina tre barn?
Kenza och Nikola
Alla andra influencers med barn

Vad tycker ni om den här nya lagstiftningen som kan komma att implementeras? 
Bra eller dåligt? Borde man få använda sina barn som man vill så länge de inte är myndiga?