Therese Lindgren står bakom ”Årets bok” från Naturskyddsföreningen

Bildkälla

I årets bok Viktigt på riktigt får vi följa Therése Lindgren, en av Sveriges största influensers i hennes strävan att leva mer hållbart.

Influensern Therése Lindgren strävar efter att leva ett liv som är mer skonsamt för vår planet, men vad kan en ensam människa göra? Går det att leva mer hållbart? Spelar det ens någon roll? Svaret är JA! I Viktigt på riktigt får du ta del av Therése bästa tips och personliga funderingar kring de utmaningar hon ställs inför. Dessutom innehåller boken faktatexter skrivna av Naturskyddsföreningens experter som förklarar hur sättet vi äter, köper, reser och bor påverkar ekosystemet, den biologisk mångfalden och klimatet.

Therese Lindgren har skrivit årets Naturskyddsförenings-bok – ”Viktigt på riktigt” – som går att förboka på Naturskyddsföreningens hemsida. Priset är 279 kr
Jag tycker det är så kul att se influencers med enorm räckvidd använda sin plattform och sitt personliga varumärke till det här typen av saker, så tack till dig som skickade mig ett tipsmail om det här.
Therese Lindgren har profilierat sig som en influencer mot bland annat ”fast fashion” och är volontär på både Smådjurschansen och ”Hundar utan hem”.
Sättet hon tar hand om djur, stora som små, är beundransvärt.
Jag uppskattar den här typen av böcker som dels består av personliga berättelser och texter från säg, en influencer, men som också kompletteras med faktatexter skrivna av experter. The best of both worlds, kan man säga. Bara för att man har en stor plattform så innebär det inte per automatik att man är bäst lämpad att uttala sig i vissa frågor, så jag tycker det här sättet att bygga en bok är toppen.

Jag fick en kommentar om att Therese Lindgren inte är den bästa personen att skriva en bok om hållbarhet hon renoverar hela tiden och konsumerar en massa onödiga saker, men nog är hon mer av ett föredöme på det här planet än många andra? Eller håller ni med kommentaren? Vilken offentlig person borde i så fall skriva den?

De nyblivna singlarna letar boende

Love Islandparet, de nyblivna singlarna och de blivande föräldrarna Nicci Hernestig och Andreas Deak har lagt ut mer eller mindre identiska inlägg på Instatstory, där de söker nytt boende eftersom de avslutat sin relation. 
Spontant kan jag känna att läget är en smula mer angeläget för Herr Deak med tanke på att både han och Nicci är skrivna hos hennes familj på Ekerö.
Med tanke på att de gick från superförälskade till supersinglar inom loppet av en vecka så kan jag tänka mig att stämningen är en smula frostig mellan Andreas och resten av familjen, men jag kan ha fel.

De skulle absolut kunnat påbörja sin egen version av ”Tomten är far till alla barnen” där familjer korsas hitan och ditan, men det brukar sällan bli så himla bra. 
Förhoppningsvis får de båda napp på sina annonser med boende inom lagom avstånd till varandra. Kanske inte så kul att bli grannar på en gång – trots att det skulle underlätta viss logistik – men Bromma är stort och sannolikheten låg.

Happy hunting!

Kritik mot Caia Cosmetics blöta reklamfilm

Jag har helt glömt bort den här reklamen från Caia Cosmetics, som dök upp i mitt flöde för ett tag sedan. 
Produkten som används är deras ”dewy drop serumfoundation” som får modellen att se blöt ut i ansiktet, och jag insåg att jag inte var ensam om det efter att ha läst Nyheter24s artikel om just detta.
Det är många som är kritiska till reklamfilmen, och som skriver att resultatet blev sämre efter att produkten applicerats än det var innan, och jag kan inte annat än hålla med.
Jag undrar mest hur det här blev en publicerad reklamfilm, och om man tror att det här ska sälja fler produkter? Modellen såg ju strålande ut innan det började kladdas på hennes ansikte, så ingen skugga bör falla på henne.
Sen när är ”dewy” lika med ett blött och svettigt utseende?
Jag vill inte se ut så, vill du?

Helt ärligt så fick den här reklamfilmen mig att avstå från att beställa hem och testa den här produkten, trots att beskrivningen initialt tilltalade mig.