Saket att vara trött på…

Monas Universum listar saker hon är trött på, och en av dem är alla engelska tabloiders skriverier om Meghan och Harry. 

Alla dessa skriverier om Meghan Markel och Harry. På riktigt. Har aldrig varit med om en kvinna som blivit/blir så illa behandlad av pressen. Hon måste vara Satans gåva till mänskligheten. Om man ska tro de engelska tabloiderna. Personligen, utifrån Netflix-dokumentären, så tror jag tvärtom. Jag tror att hon är fantastiskt trevlig och att dom har ett bra äktenskap. Fy för fan för att vara en kändis i England … // Monas Universum

I och med kröningen av Kung Charles III så har jag fått upp extremt många Tiktoks om detta, och jag kan inte annat än hålla med Mona.
På något vis är det som att Meghan begått det största synden man kan begå i England, nämligen att ”kränka” kungshuset. Att aktivt tacka nej till att vara en del av det. En del av institutionen.
I och med det, har hon ju också då ”stulit” Harry från det engelska folket och för det borde hon både piskas och kölhalas.
Det känns som att alternativen det kokats ner till är att, antingen är hon världens härligaste person eller en häxa från helvetet. Antingen eller, känns det som. Jag tror på alternativ 1, men kan givetvis ha fel. Problemet är att vi aldrig kommer få veta det, eftersom enligt hovet och det engelska folket så är hon en horribel människa, och enligt Harry och Meghan är hon världens största offer, i och med den mobbing och de kränkningar som hon utsatts för av det brittiska hovet och folket.

Är ni engagerade alls eller bara SÅ trötta på allt som har med det här att göra?

 

Retail Awards 2023

Igår gick Retail Awards av stapeln på Nalen, där två företag med influencerkoppling prisades.
Det ena är Matilda Djerfs framgångssaga ”Djerf Avenue” och det andra är Chimi, där Bianca Ingrosso precis gått in som investerare.
Att ”Djerf Avenue” vinner ”Årets digitala satsning” kommer inte som någon överraskning, det känns som att det företaget varit i framkant vad gäller detta, nästan sedan starten.
De gick en annan väg med företaget, när många andra infleuncers satsade på ”fast fashion”, och oh boy, fick de valuta för det!
Chimi har ju använt sig av samma strategi som klockföretaget Daniel Wellington – att dränka sociala medier i reklam hos olika influencers.
Det verkar alltså fortfarande funka bra!

Vill du läsa mer om Djerf Avenue och deras hållbarhetstänk så kan du klicka här.
Jag har skrivit ganska mycket om det.
Den enda kritiken jag har i nuläget är att Matilda Djerf MÅSTE börja reklamidentifiera sina inlägg.
Hon är många gånger riktigt usel på det, om jag ska varta ärlig.

Stort grattis till alla vinnarna!

Tack för tips och bilder!



Ikväll och på torsdag kommer det två Öppna Spår, Eurovision Edition. Kl 20.00